Предполагам, че феновете на игрите с колекционерски карти ще ме линчуват, но опита ми в тази сфера е повече от скромен и се изчерпва единствено с Yu-Gi-Oh! (като дори тези новите pendulum карти даже и не съм ги разучил все още, простете за офтопика). Извън това – не съм се докосвал до нито една друга такава игра. Да, чувал съм за Magic the Gathering, чел съм за нейните безбройни разновидности, чел съм за няколко други такива игри (сещам се само за Three Dragon Ante) и опита ми свършва до тук.
За това за мен бе безкрайно интересно да се запозная с предстоящото българско заглавие – Spellweaver, дело на момчетата (и момичето) от Dream Reactor.
Както може би вече се сетихте става въпрос за типична игра с колекционерски карти – двама играчи, всеки със свое тесте от специфични карти се борят за надмощие над другия. Начело на всяка колода стои герой, чиито жизнени точки ако стигнат до нула – губи играта.
Преди да започнете играта, ще трябва да изберете своята фракция. Те са шест на брой, разделени на „добри” и „лоши”, като от всеки отбор се състои от три фракции. Така „Добрите” са съставени от фракциите Nature, The Order и Wisdom, а „лошите” – от “Rage”, „Corruption” и “The Dominion”. Всяка от фракциите ще има силни страни, върху които ще акцентират картите, които ще изграждат тестето и. Така например Corruption са насочени към това да изчерпват картите на опонента, както директно от тестето му, така и от игралното поле, като в същото време може да струпат бързо върху игралното поле една внушителна армия от немъртви създания.
Картите ще се делят на 5 вида: Същества (Creatures), магии (Spells), олтари (Shrine), артефакти (Artifact) и герои (Heroes). Съществата са картите които осъществяват атаките и пряката отбрана (блокиране и отклоняване на атаки срещу героя ви). Магиите както можете да се досетите са специални ефекти, които допълнително ви помагат във вашата игра. Олтарите са по-интересни карти. Делят се на два вида – Primary Shrine и Shrine. Primary Shrine е карта, от която всяко тесте, без оглед на фракцията, която сте избрали, трябва да има в изобилие. От нея зависи вашето ниво и вашата мана. На всеки ход имате право да изиграете по една Primary Shrine карта (ако имате в ръката). Трябва да изберете между това дали да получите +1 level или +1 Mana. Това е важно, тъй като всички останали карти и ефекти имат своята „цена” в нива и мана.
В даден ход можете да призовете колкото същества искате, стига да имате достатъчно мана за тях. Артефактите са подобни на магическите карти, просто попадат в друга категория, но със сходни ефекти. Героите от своя страна не стоят в колодата ви. Те са вашия аватар на игралното поле и разполагат със собствени магии и ефекти, с които оказват влияние на игралното поле (разбира се, ако имате достатъчно мана).
За да нараните героя на вашия опонент трябва да го атакувате директно чрез вашите същества или чрез магически ефект. Битките между съществата на опонентите не сваля жизнените точки на героя. Само че те могат да отклоняват вражеските атаки на чудовищата на опонента. Това е пряко свързано с механиката на битките – когато влезете в режим на битка, вие ще задавате предварително цел за всяко ваше чудовище – било то вражеско чудовище или неговият Герой.
След като зададете всички цели се изчаква отговор от опонента ви – дали той има действия, които би могъл да предприеме или атаката ще протече изцяло по зададения от вас начин. В момента в който той се съгласи (чрез натискане на определен бутон) протича и самата битка. В началото е малко странно усещането, но когато усвоите правилата на играта и започнете да разбирате какво се случва ще установите, че всъщност това е едно доста интуитивно решение.
Играта се очертава повече от интригуваща, а съвсем скоро – на 24-ти април, ако трябва да бъда по-точен, започва и отворената бета, която ще даде възможност на желаещите от вас да се докоснат до това бижу сред игрите с колекционерски карти. Ако обаче изгаряте от желание да изпробвате играта и нямате търпение да чакате до 24-ти април можете да кандидатствате за затворената бета. Също така ако желаете, можете да подкрепите проекта в Steam Greenlight.
А фактът че е дело на български разработчици може само да ни кара да се гордеем. Стискам палци на момчетата (и момичето) от Dream Reactor и ще следим развитието на техния проект с интерес.
Автор: Георги Кацаров