Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2007

Заключителната част на сагата

Преди да излезе през май миналата година, мнозина повдигаха вежди, когато се чуеше за Heroes of Might and Magic V. След разочарованието, което четворката донесе, хората се съмняваха, че новата част ще успее да улови и пресъздаде магическата съставка, която направи поредицата толкова популярна. Но ето че авторите на Etherlords доказаха, че са способни на всичко.

Шест месеца по-късно се появи нейния експанжън – Hammers of Fate. Не че беше лош. Напротив. Просто неговият основен проблем бе, че едни от най-съществените новости, които предлагаше и феновете очакваха, като редактора на карти, вече се бяха появили под формата на пачове…

Сега, почти десет месеца усърдна работа, Nival Interactive, очевидно поучили се от грешките си през годините, буквално ни изненадаха (мога да твърдя това в пълна сила поне за себе си) с Tribes of the East – заключителната глава от сагата за силата и магията. Експанжън, натъпкан до козирката с яки геймплей-изненади от всякакъв род.

Свирепите, горди и независими орки

В новата фракция Stronghold (това е алтернативният начин, по който руснаците са решили да наричат орките) ще откриете единици като гоблини, кентаври, внушително изглеждащи циклопи, въоръжени с цели дървета, закоравели воини, шамани, крилатите паокаис, поглъщащи труповете по бойното поле, и т.н. Интересното в случая е, че Nival наистина са се постарали да ги направят по-различни от останалите градове. Гоблините например са малки страхливи създания, които няма да отвърнат на атаката, когато бъдат нападнати. Напротив – те ще бягат до последно. Поне докато не бъдат притиснати в ъгъла.

Чак тогава са готови да се бранят за живота си със зъби и нокти. Макар и не особено полезни на пръв поглед, ъпгрейднатият им вариант (Goblin Trapper) разполага с едно незаменимо умение – да поставят по бойното поле капани, които забавят противников стак с воини. Внимавайте само броят на гоблините ви да не падне под 30 процента. Тогава, от страх да не загубят жалкия си живот, те ще се присъединят към противника.
Кентаврите пък са единствените стрелци, които, а някой се доближи до тях и ги удари, ще се отдалечат от него на безопасна дистанция (стига да има къде) и ще го атакуват с лъка си.

Що се отнася до циклопите, те също разполагат с едно доста нестандартно умение. В пика на битката могат да хванат някой дребен гоблин от вашата армия и да го схрускат, за да си възстановят кръвта. Това е особено полезно умение в случаите, когато виждате, че малките създания и без това наближават критичния 30-ти процент.

Кипящата кръв

Като цялостно поведение на бойното поле орките също се различават особено много от останалите фракции в играта. Като за начало защитната тактика при тях въобще не действа. Ако искат да бъдат ефективни, трябва постоянно да атакуват. С всеки убит противник те трупат ярост, която им подобрява временно статистиките и ги прави по-издръжливи и по-силни.

Както всички знаем, орките не са особено умни и не разчитат на способностите си да запомнят дадена магия. За сметка на това обаче могат да научават различни бойни викове, вдигащи морала на воините, увеличаващи тяхната ярост, плашещи останалите и прочие.
Когато героите им качат ниво и се наложи да изучат умение, свързано с някое от четирите училища магии, ще забележите, че и там са настъпили значителни промени. Тъй като не могат да правят магии, варварите са се постарали и другите около тях да не могат.

Тъмната енергия

Почитателите на Dark Messiah of Might and Magic вероятно ще се радват да разберат, че в една от кампаниите ще можем да поемем управлението на Арантир – некромантът от екшън-ролевата игра, който тровеше живота на главния герой през цялото време. Именно „злодеят” ще научи за пророчеството за Тъмния месия и ще разобличи подмолните планове на Върховния демон.

Покрай некромантите ще забележим още една значителна новост в играта – тъмната енергия, чийто бар е разположен под ресурсите. Чрез нея героите на Necropolis могат да съживяват загиналите в бой противникови воини и да ги превръщат в немъртви, за да пълнят редиците на своите армии. Количеството на тази енергия, естествено, е крайно ограничено и се възстановява в началото на всяка седмица. Тя обаче може да се увеличава с построяването на съответната сграда в градовете или чрез самите некроманти, стига те да са достатъчно опитни.

Хитринки

Понякога из картата може и да открием на някое тайно, отдалечено местенце, т.нар. Memory Mentor – симпатичен маг, разположил се удобно на своето летящо килимче и пушещ от своето наргиле. Той ще помогне на героя ви да се отърве всяко едно умение, което по един или друг начин не му се нрави.

Някъде там, из света на Ашан, се крие и астрологичната кула, в която срещу 10,000 злато може да промените идната седмица, така че да пасне максимално добре на плановете ви. Например вместо да е посветена на минотаврите, тя може да намалява цената за ъпгрейдването на вашите единици. Полезно, нали? Из картата вече може да се натъкнете и на малки библиотеки, от които може да си пазарувате магии. Но забележете – не със злато, а с ресурси.

В Tribes of the East за първи път (поне в петицата) въвежда и комплектите предмети. Такъв например е некромантският Death’s Embrace сет. Открийте неговото наметало и пръстен и ще намалите скоростта на всички противникови воини с 1 и ще подобрите ефективността на магията си Banshee Howl.

Алтернативни ъпгрейди

С това промените обаче не се изчерпват. Всяка една от вече съществуващите фракции е получила възможност да избира измежду още един ъпгрейд за абсолютно всички свои единици. В Heaven това са познатите ви от Hammers of Fate изменници, ръководени от Изабела, Червената кралица. Всички останали обаче са напълно нови.

Сега духовете на Necropolis например могат да стават и полтъргайсти и да крадат мунициите на стрелците, които се намират в техния обсег на движение. Докато дриадите пък – допълнителният ъпгрейд на малките пиксита на Sylvan – лекуват ентите един път по време на битка.

Хубавото в случая на тези ъпгрейди е, че ако не сте доволни от единия, винаги може да предпочетете другия. Нищо не е необратимо. Освен това те не са направени така, че да представляват най-силния вариант на дадена единица. Макар и по-силен от останалите личове и научил се да каства магията Raise Dead, новият Lich Master не може да атакува всички, близкостоящи до целта стакове, с отровен облак. Това го прави безполезен срещу натрупали се на едно място противници за разлика от Lich-a и Archlich-а – съответно обикновеният юнит и стандартният ъпгрейд.

А сега накъде?

Това е най-логичният въпрос, който бихме могли да си зададем. Към Heroes VI най-вероятно. За добро или лошо повече експанжъни за петицата няма да има. Ако може междувременно да се появи Might & Magic X, въобще няма да се обидя на Ubisoft. Но сега единственото сигурно нещо, което можем да очакваме в близкото бъдеще, е шеста част на любимата ни походова стратегия. Всичко останало, което се появи със запазената марка на силата и магията, ще бъде неочакван бонус.

Автор: Владимир Тодоров