Какво Видяхме в първия ден на Plovdiv Game Jam 2020
Plovdiv Game Jam се проведе за седма поредна година в рамките на 3 дни (от 31.01 до 02.02 2020 г.), в пловдивския филиал на Технически Университет – София. В следващите няколко реда ще се постараем да ви представим накратко най-интересното от първия ден на джама.
В ранния следобед на петъчния ден беше дадено началото на Plovdiv Game Jam 2020. В програмата бяха заложени няколко кратки и по-дълги презентации на различна тематика. Те имаха за цел да дадат насоки на младите разработчици в различни аспекти от разработката на една видеоигра и да им помогнат да придобият представа как се издава, завършва и полира крайният продукт.
Презентациите бяха на доста високо ниво – разчупени и интересни. Хумористичната нотка се прокрадване навсякъде и несъмнено вниманието на присъстващите беше приковано. След откриването си, джама започна по най-добрия възможен начин. Началните кадри от Doom 2016 предизвикаха няколко спорадични, но шумни одобрителни възгласа и накараха да мечтаем март месец вече да е тук [тогава трябва да излезе Doom: Eternal – бел. ред.].
Първите три кратки презентации бяха посветени на маркетинга и бизнес страната от издаването и създаването на видеоигра. Пръв зад микрофона застана Станислав Сербезов, който познаваме от канала в YouTube – FellVoid. Той разясни в 5 кратки и лесни стъпки как да създадем демо, което да представи играта ни на крайния потребител в най-добра светлина. Основни точки в презентацията му бяха силното първо впечатление, което трябва да направим, представяйки демото; да демонстрираме отличителна характеристика на играта, която да бъде основна точка в маркетинговата кампания и да се постараем демото да бъде полирано, за да представи играта в най-добра светлина.
След него презентацията си започна Хелиана Велинова. Освен с презентация, тя участваше и като водещ на Plovdiv Game Jam и през цялото време се грижеше за атмосферата и доброто настроение. Нейната презентация беше посветена на PR-а и маркетинга на видеоигрите. В заключителната част на този сегмент се появи Виктор Атанасов, създател на инди студиото PrimeGames, специализирало се в разработката на интерактивни книги-игри. Той ни разказа за опита си като инди гейм разработчик и издател, за грешките които е допускал и трудностите, които е срещал по пътя. Даде ни и няколко съвета как да издадем игра в Steam.
След трите кратки презентации се заформи дискусия с публиката, която
протече под формата на въпроси и отговори, с които тримата доизясниха
някои елементи от презентациите си и ни напомниха, че трябва да правим
разлика между независими гейм разработчици и компании като Ubisoft и ЕА.
Следващият сегмент беше посветен изцяло на левъл дизайна.
Специален гост и презентатор беше Катя Пътева от Ubisoft Sofia. Тя
започна своята презентация, представяйки ни пътя си от университета до
българското подразделение на френската компания. Катя беше подготвила
подробна и дълга презентация, в която доста задълбочено разясни какво е
нужно, за да направим добър, разчупен, жив и правдоподобен свят, в който
всяко нещо да си е на мястото и да се чувства реалистично. Както и как
едно 15 мин проучване на дадена тематика може да ни спести часове
главоблъскане и творчески неволи.
Бордовите игри също бяха част от темите застъпени на Plovdiv Game Jam 2020. Даниел Николов, създателят на Кукеръ, се беше постарал в кратка и стегната презентация да ни представи целия път в реализирането на една бордова игра – от първоначалната идея и първите тестове с приятели, през събирането и изработването на всички необходими елементи, до издаването на играта и достигането и до треперещите ръце на играчите.
След презентацията на Даниел, официалната част от джама приключи.
Презентация на Colorado Stark беше достъпна, само за участниците в
48-часовия маратон, (нея може да гледате на официалния стрийм на Plovdiv game Jam 2020),
беше обявена и специалната, тайна тема на гейм джама, към която
отборите трябва задължително да се придържат в разработването на игрите
си.
Така протече първият ден от Plovdiv Game Jam 2020 и даде добър старт на 48-часовия маратон по разработка на игри.