Кои са най-популярните игри в eSports индустрията?

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!


Едва ли електронните спортове имат нужда от представяне, особено след като дадоха възможност на едно много красиво хоби да се превърне в спорт. Ето защо и Betenemy остават категорични, че в следващите години освен стойността на тази индустрия да мине сумата от половин милиард, да започне да получава и медийното покритие, което на този етап се среща свободно само в различните стрийм платформи. Все пак не трябва да забравяме, че Twitch беше създадена точно по тази причина от гиганта Amazon.

Не е трудно да открием, че в момента гейминг индустрията изживява своя втори ренесанс, но всичко стана възможно с помощта на интернет. Една от страните, която позволи развитието на електронните спортове е именно Южна Корея, като една от основните игри беше именно Star Craft. Играта продължава да е в полезрението на електронните спортове, но към настоящия момент някои от лидерите са съвсем други заглавия, ето и кои са те:

Противно на очакванията, лидерът в тази платформа е Dota 2. Играта, която успя да подразни студиото Blizzard, днес е водещото заглавие в електронните спортове. Според анализаторите, това заглавие е раздало приблизително четвърт милиард в наградни фондове. Тук професионалните играчи са над 4000 души, а те се състезават в над 1500 турнира. Официалната цифра е много по-висока, но тук говорим за някои от най-добрите играчи, успели да достигнат най-високата възможна стойност в тази посока.

На второ място се нарежда едно от златните произведения в геймърската индустрия – Counter-Strike:GO. Тук наградният фонд е над 120 милиона долара. Тук битката се води между почти 15 000 професионалиста, които се срещат в рамките на около 6000 турнира. В последните години индустрията не само повиши влиянието си, но и привлича нови играчи. Разбира се, конкуренцията тук е наистина впечатляваща.

Fortnite е заглавие, което направи фурор и до този момент продължава да се радва на внимание. Тук регистрираните професионални играчи са 4866, а наградният фонд е приблизително 100 милиона долара. Интересното обаче е, че Fortnite започна самостоятелно да провежда турнири и дори се изгради като напълно самостоятелна институция, която до този момент контролира всички събития, които се предлагат. В глобално развитие на година се провеждат около 740 турнира, включително и световно първенство. Някои телекомуникационни оператори в България също правят такива турнири за своите фенове.

League of Legends се нарежда на 4-тото място, като тук конкуренцията е сериозна с първенеца. Макар и игрите да си приличат – говорим за Dota 2 – тук присъстват прилики, но и сериозни разлики, към които студиото Riot Games обърна много внимание. Наградният фонд е от почти 90 милиона долара, докато професионалистите са над 7500 души. Официалните турнири са над 2600. Някои критици обръщат и много внимание на факта, че има достатъчно фенове, които не може да бъдат игнорирани – играта няма толкова много фенове, поради простата причина, че официалните канали за достъп не са толкова много и липсват достатъчно стриймъри, които да популяризират заглавието.

5-тата най-важна игра в тази класация е именно Star Craft II – първата част също се играе, но фокусът на Blizzard се насочи във второто подобрено предложение. Тук наградният фонд е от 35 милиона долара, за който се борят 2000 майстора на електронен спорт. Големите финали тук са над 6000, като голяма част от тях се провеждат в Азия.