Empire Of Angels IV

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

(Екипът на PC Mania благодари на eastasiasoft за предоставеното PS4 press копие на играта)

Не съм огромен фен на жанра JRPG, но не съм и пълен лаик, така че останах леко изненадан, когато разбрах че ще ревюирам четвъртата част на поредица, за която не бях и чувал. Empire of Angels обаче е стандартно за жанра заглавие, съдържащо всички основни елементи – разголени женски персонажи, симпатичен саундтрак, тактически походови битки и малко по-сериозна история, отколкото детинският стил на анимациите би предположил. Ако ви трябва сравнение, то можем да кажем, че е като лековата версия на Fire Emblem или Final Fantasy Tactics.

Матриархат

Историята започва в кралство Asgard, 1000 години след последния голям катаклизъм. Странна зараза започва да покосява поданниците, превръщайки ги в кръвожадни зверове, а вие като валкирии – елитните войни на кралството, трябва да разследвате първоизточника на заразата и да го премахнете.

Интересното за кралството е, че явно е пълен и тотален матриархат – макар и в историята да се споменават 1-2 мъжки имена, всички персонажи (и положителни, и отрицателни) са жени. Напълно очевидно жени, с форми извадени от лепкавите сънища на пъпчив тинейджър и повече от оскъдно облекло – явно създателите на играта смятат че орязани прашки и повдигащ сутиен са най-подходящата броня.

Историята и светът са всичко, което можем да очакваме от JRPG – чудовища, предателства, приятелства и изненадващи обрати. Нищо невиждано, но и не толкова зле написано, че да не го четете. Имайте предвид обаче, че ще трябва да четете – всички диалози и описания в играта са озвучени, но тайванските девелопъри от SoftStar Entertainment не са намерили за нужно да наемат озвучители на друг език, освен родния си мандарин…

Защо „лековата?“

ЕОАIV не се взима твърде насериозно и това бързо си проличава – графиката е шарена и с ярки цветове, когато победите противник „смъртната“ му анимация е свързана с това дрехите му да се пръснат и да остане по бельо, стрелците ви използват гуми за отпушване на канали, а и определено трябва да видите как изглеждат конете в Asgard. Към това добавете липса на инвентар и каквито и да е предмети или оръжия, липса на избор между различни умения при вдигането на нива и линейна история без опции за избор.

Всичко изброено обаче не пречи на играта да бъде забавна по свой си начин. Битките, както споменах, са походови, като първо право на действие имат всичките ваши бойци, а след това – всички оцелели врагове. По време на ход първо се извършва движение, а след това се атакува или каства магия, като можете да прескочите фазата с придвижването, но не можете да се движите след като сте атакували. Битките не са особено трудни, броят на различните атаки и магии е сравнително малък, а AI-то почти не съществува, така че противниците предимно ще се устремяват стремглаво към най-близкия им ваш герой. Това донякъде помага, защото всяка битка има определени условия (като да победите за н-на брой ходове, или да убиете даден брой нормални врагове преди боса), които, ако бъдат изпълнени, правят наградата (която ще получите като пари и experience) по-голяма.

Системата за развитие на персонажите също не е особено сложна – в началото най-общо те се делят на melee бойци, стрелци и магове. След определен бой победи можете да изберете в каква насока да ги развиете – войните могат да се специализират, или да станат танкове, стрелците може да продължат развитието си в далечния бой, или да се превърнат в нещо подобно на rogue, а маговете може да се ориентират към нападателна или лечебна магия. В последствие имате право на втори избор, който дефинира малко по-финно функциите на героя, а към края на играта имате право на последна трансформация, която е уникална за всяка от вашите героини.

Като в повечето игри от жанра, смесването на различни типове герои и умения е ефективно, защото различните врагове имат различни резистентности и слабости към дадени умения. И разбира се, не забравяйте да си подготвите поне една лечителка!

Към средата на играта ще се научите и да призовавате различни твари, които да ви помагат в битка, стига първо да ги съберете и опитомите pokemon style. Събирането на всички може да отнеме няколко часа (играта не е огромна като цяло), но определено си заслужава.

Оценка?

Empire Of Angels IV е приятна малка игра със забавна история и битки, поносима музика и някакъв потенциал за преиграване. Със сигурност не е следващата Final Fantasy или Tales Of игра, но може да достави удоволствие както на запалените JRPG геймъри, така и на онези, които са все още незапознатите с жанра.

Интересен факт е че част от западните ми колеги изразяват възмущение от разголените облекла на героините, но аз не съм еволюирал достатъчно това да ме притесни. А и не мога да си спомня кога за последно съм удрял някого с гума за отпушване на канали толкова силно, че да му паднат гащите.