SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Огнено изпитание

Когато говорим за Trials of fire, няма как да не спомена че играта имаше големи трудности да види бял свят – премина през не твърде успешна kickstarter кампания, няколко отлагания и преработки. В крайна сметка обаче, англичаните от Whatboy Games се пребориха и ни дадоха едно нелошо RPG/deckbuilder приключение, на което си струва да отделите няколко часа.

Build my deck

В играта имате под ръка отбор от трима герои (от общо девет налични класа) с които трябва да изпълните определено количество куестове из игровия свят. Битките са походови, като вместо умения се използват карти – част от тях са специфични за даден клас, други могат да бъдат използвани от всички. Допълнителни карти получавате и когато екипирате дадено оръжие или броня, както и когато качите ниво – тогава ви се дава опцията или да подобрите карта която вече притежавате, или да смените някоя от притежаваните карти с нова. Разположението на героите по бойното поле е важно – има различни препятствия, които могат да ви попречат да използвате далекобойни умения, но и зад които можете да се скриете. Също така, има умения които дават различни бонуси в определен радиус, или пък нанасят щети в определени полета. За пример, повечето нападателни магии на Elementalist-a могат да наранят повече от един противник, но само ако противниците са подредени правилно.

Класовете са различни, но като цяло се вписват в познатите категории – melee damage dealer, ranged damage dealer, magic damage dealer и съпорт. Разбира се, не е нужно да следвате конкретен архиетип – ако наистина искате, можете да дадете на своят Elementalist карти за близък бой и на своят Assassin магии, но не очаквайте да станат особено ефективни в новата си роля.

Допълнителна разлика между класовете внася специалното им умение – Hunter-ът нанася допълнителен демидж с първата си атака всеки рунд, Warrior може да покачи бронята на своите съотборници а Witch автоматично причинява различни неприятни status effect на противниците, като Burning (щети всеки рунд) или chilled (забавя ги).

Освен да ги изиграете, може да ползвате своите карти и като ресурси – като ги върнете в тестето, за да получите една точка willpower (ресурсът с който използвате умения) за всяка, или да ги размените за допълнителни точки защита (които понижават щетите нанасяни от враговете).

Взимайки всичко изброено в предвид, битките в Trials Of Fire са интересни, с многобройни комбинации и възможни взаимодействия между различните класове, умения и екипировка, и не омръзват бързо.

Това сега компютърна игра ли е?

Използваният интересен подход към интерфейса (всичко се случва между кориците на дебела книга), различните гейм евенти (които ви дават право на избор и водят до разлизни награди или наказания) и описание на куестовете и предметите, доста напомнят на книга-игра от доброто старо детство. Картите на които се водят битки пък, начина по който вашите герои и противници са представени и самото управление, наподобява определени настолни игри, а крайната съвкупност от всичко това е интересна и не бих имал против да я видя използвана и в други заглавия. Интересна обаче не значи точно удобна – определени елементи от интерфейса можеха и да бъдат на по-логични места.

По картата в играта има пръснати множество маркери, обозначаващи различни евенти. Във всеки от тях имате избор между поне две опции, водещи до различен резултат – битка, предмет, храна или нов куест. Често обаче конкретния ви избор няма голямо влияние над историята, така че можете просто да изберете това, което ви е най-нужно в момента.

Друга механика която намира своето място в играта е умората – докато обикаляте по картата, вашето парти ще се изморява все повече и повече. Когато героите ви са уморени, специални Fatigue карти биват вкарвани в дековете им – Fatigue могат да бъдат изтеглени вместо карти с умения и така правят битките по-трудни. За да се справите с умората, вие по всяко време можете да накарате партито си да лагерува – за цената на 1 Храна, те възстановяват умората си, както и малко количество издръжливост ако са ранени. Докато лагерувате вие също можете да подобрявате своите брони и оръжия (стига да имате нужните материали), да променяте тестето с карти или да лекувате специални наранявания и статуси. Моят съвет е винаги когато можете да ползвате някоя от тези опции, защото храна се намира лесно, а ползите са големи.

Оценка

Макар Trials Of Fire да е приятна игра, и да имплементира успешно няколко нови механики, очевидно е че е правена с малък бюджет и притисната от крайни срокове.

Интерфейсът е прекалено сложен и малко нефункционален, като някой решения са меко казано странни. Има още какво да се желае и от уменията – има такива които са прекалено силни, и такива които са почти неизползваеми.

Друго което ме дразни, е че макар играта да е пълна с куестове и евенти, те имат много малко, да не казвам никакво отражение върху историята и геймплея. Добрата идея е налице, но всякаш нещо не е достигнало за да се реализира до край.

В момента има плеяда от подобни игри, и още много задаващи се в близко бъдеще, така че макар и да не мога да оплюя Trials Of Fire, също толкова сигурно е че не мога и наистина да я препоръчам.