Разработката на игри става нерентабилна, твърди бивш шеф на PlayStation

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Шон Лейдън, бившият шеф на Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, сподели вижданията си за бъдещето на гейм индустрията – и те далеч не са розови. Според него, идеята, че цената на разработката на нови игри трябва да се удвоява с всяко технологично поколение не може да продължи.

„Проблемът е, че този модел просто не е устойчив", казва Лейдън по време на конференцията Gamelab Live. Той припомни времето, когато най-големите игри се разработваха с бюджети около 1 млн. долара. Днес, повечето ААА игри струват между 80 и 150 млн., и то преди разходите за маркетинг и реклама.

„Не мисля, че може да има растеж, ако вземете тези цифри при следващото конзолно поколение и ги удвоите", казва Лейдън. Той подчертава също, че въпреки много по-големите разходи за разработка, цените на игрите си остават около 60 долара от години. Това е и една от причините практически всички нови ААА игри да имат някаква форма на микротранзакции.

Лейдън не е единственият ветеран от индустрията, който смята така, като през годините мнозина запознати са се изказвали по този въпрос. Инструментите за разработка на игри постоянно се подобряват, като например Epic обещават, че възможностите на следващия Unreal Engine  ще са много по-достъпни, благодарение на предварително подготвени библиотеки. Предстои да видим.