Вчера Microsoft и Facebook обявиха, че те ще си партнират, за да могат потребителите на livestreaming услугата Mixer, да преминат безпроблемно към Facebook Gaming. Самата услуга Mixer ще бъде закрита постепенно, като елементи от технологията, която задвижва услугата ще бъдат внедрени в комуникационната платформа Microsoft Teams. На 22-ри юли всички сайтове и приложения свързани с Mixer, ще започнат да пренасочват потребителите към Facebook. В допълнение Project xCloud платформата за гейминг стрийм ще се появи в социалната мрежа, в близко бъдеще.
Mixer започна своето съществуване като стрийминг платформа, наречена Beam през 2016 г. През август 2017 г. бе придобита от Microsoft и бързо бе интегрирана в Xbox One на следващата пролет. През същата 2017 година, услугата бе преименувана на Mixer. Неотдавна Microsoft успяха да привлекат към нея някои доста популярни стриймъри, като играчът на Fortnite – Тайлър "Ninja" Блевинс и други. Те бяха привлечени чрез апетитни договори, с помощта на които ги "откраднаха" от конкурентната услуга на Amazon – Twitch.
Във връзка с предстоящото прехвърляне, от отделa на Xbox и Facebook заявиха, че Блевинс и други излъчващи стриймъри, които са били на договор до този момент, не са част от прехвърлянето. Относно него и двете организации дебело подчертават, че става въпрос за партньорство, а не за придобиване. Президентът на Xbox – Фил Спенсър – заяви, че са избрали партньорството с Facebook, за да разширят потенциалната аудитория за Mixer.
"Взехме решение по-рано тази година, според което ще променим подхода. Ние няма да продължим с Mixer, така както беше до сега и искахме да намерим партньор с когото споделяме общ мироглед по отношение на това как може да еволюира гейминга, а също така и партньор който има технологичната възможност да поеме общността на Mixer, да я превърне в своя, да спомага за нейното развитие до степен, до която той смята, че общността заслужава.
Стриймърите гледат на своите възможности като средство за издръжка, по този начин те се издържат. Достигането на повече и повече потребители е важно за тази екосистема и да намериш партньор, като Facebook, наистина може да предостави мащаба от който тази общност се нуждае – това е критично за успех в дългосрочен план." – заяви той.
От двете компании обещават, че ще се постараят да направят прехода за потребителите на Mixer максимално лесен. "Хора, които са създавали съдържание за Mixer ще имат опцията да се присъединят към Facebook и да запазят своя статус. Ще направим всичко възможно за да отговорим на техните нужди, под формата на нови договори".
Създателите на съдържание, които не са партньори, ще могат също да се включат в програмата Level-Up на Facebook, която мигновенно ще им даде достъп до монетизация. Нито Спенсър или Робин Шарма са коментирали към момента статуса на по-популярните стриймъри като Ninja, но най-вероятно ще трябва да очакваме самите те да споделят своите планове.
От Facebook са доста впечатлени от една от най-хвалените страни на Mixer – инструментите за модерация, чрез които Microsoft са създали една от най-"нетоксичните" общности. Това е страна, която организацията на Шарма ще се опита да запази. "Надяваме се да запазим здравата общност [идваща] от Mixer, да я съчетаем с принципите, около които е изграден Facebook Gaming и да съхраним духа на Mixer като цяло. Това е един от най-големите приоритети на нашите програми." – заяви Шарма.
Важна част от партньорството между двете компании е интеграцията на технологията Project xCloud във Facebook. Към този момент основните конкуренти на Microsoft бяха Amazon и Google, затова партньорството с Facebook има смисъл – Microsoft не се справят добре в битката за стриймването, а Facebook се включиха със закъснение в ниша, доминирана от Twitch, но и с присъствието на Google, които все пак имат натрупан опит в тази посока.