14 FPS игри, които сте пропуснали – Част 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 апр. 2020

Когато ви обещахме, че следващата седмица ще получите 2-рата част на 14-те FPS игри, които сте пропуснали… имахме предвид по-следващата седмица…

Затова нека не губим повече време в празни приказки и да погледнем на света от първо лице!

The Darkness 1 & 2

Една налудничава идея, заимствана от също толкова изчанчен скандинавски комикс, остави ярка следа из гейминг пространството през 2007 г. и промени завинаги конзолните шутъри. Свръхестествената история, тъмна колкото душата на вашия герой, и екстравагантният, но също така гнусен геймплей, белязаха завинаги умовете на тези, дръзнали да я играят. Уви, PC геймърите никога не получиха шанс да се докоснат до мрачния шедьовър на иконичните по онова време Starbreeze Studios и може би затова приключенията на Джаки Естакадо, развиващи се един етаж над преизподнята, не успяха да наберат фенска маса по нашите ширини. 5 години по-късно, захвърлила консистентната история настрана, с геймплей шлифован до съвършенство и натрапчив аркаден привкус, The Darkness II пристигна и за така любимото PC. Независимо от това на коя от двете части на поредицата за тъмнината решите да посветите времето си, неминуемо ще получите качествено преживяване. Дори и да решите да потърсите информация за тях на страниците на PC Mania, отново ще останете доволни.

XIII

Навярно числото 13, написано с римски цифри, навява спомени на някои от вас, които през зимата на 2003 г. са топлили измръзналите си крайници в компанията на интерактивния комиксов екшън. Точно така, и това заглавие е базирано на култов комикс, само че този път не скандинавски, а белгийски. Ако сте фенове на разказите в картинки, силно ви препоръчвам да му дадете шанс, дори и да нямате интерес към FPS жанра. XIII умело пренася всички познати тропи от комиксите на малкия екран. Различни надписи изясняват действието, случващо се на екрана – ТА-ТА, когато стреляте, ТАР-ТАР, когато някой противник се придвижва, все едно четете истински комикс. Общо взето, разработчиците са се погрижили да ви накарат да се чувствате сякаш в ръцете си държите комиксова книжка, а не мишка и клавиатура. Cell-shaded графиката е още един елемент, който засилва комиксовата стилистика – визията е остаряла като хубаво вино, а ако нямате проблем да почакате няколко месеца, може да хвърлите едно око на задаващия се римейк. В случай, че по-горните редове са ви заинтригували, може да научите повече за играта от нашето ревю.

Time Shift

Когато Saber Interactive ни представиха Timeshift през вече далечната 2007, рискуваха да изгубят покрива над главите си. Иновативният FPS разчиташе на интересна система за спиране и връщане на времето, но за съжаление остана в сянката на безспорния хит сред шутърите за 2007 г. – Crysis и разклати още повече стола под краката на своите създатели… След неуспеха с TimeShift, от Saber сякаш развиха фобия към FPS жанра, насочиха се към шутърите от трето лице и никога след това не се осмелиха да създадат напълно своя FPS игра. Въпреки, че през 2007г. геймърите подозиращи за съществуването на TimeShift се брояха на пръстите на едната ръка на ветеран от войната с ампутирани горни крайници, заглавието постепенно придоби култов статус и днес е неизменна част от класациите за най-добри шутъри от първо лице. А ревюто от 2007г. все още краси сайта ни.

Spec Ops: The Line

Spec Ops е специална игра и затова си позволявам да я вмъкна при големите батковци от 1-во лице. Преди да коментираме каквото и да е относно шутъра на Yager, искам да поясня, че тук изобщо не става дума AAA заглавие. Spec Ops: The Line няма да ви разкаже най-добрата история. Геймплеят и е стандартен за шутър от трето лице и дори бих казал леееко дървеничък. Ако не сте я играли навремето и решите да я пробвате сега, предупреждавам, че ще трябват да проявите особено търпение, докато свикнете с управлението. До тук с лошото. Действието на Spec Ops се развива в Дубай, опустошен от апокалиптична пясъчна буря. Арабският град е локация, която поне аз не се сещам да сме виждали пресъздадена в друга видеоигра. Потънал в пясък, зарит с мръсотия, някогашният свръх луксозен мегаполис крие в сърцето си още по-мръсни тайни. Оставете настрана геймплейните механики, силните козове на The Line са плътната атмосфера, провокиращите гледки и „сценария, сценария, сценария„ – както навремето казваше великият Хичкок. Yager са черпили вдъхновение с пълни шепи от неостаряващата книжна класика на Джоузеф Конрад – Сърцето на мрака (както няколко десетилетия по-рано прави и легендарният Копола, създавайки мрачния епос Апокалипсис сега). Резултатът е също толкова мрачно, въпреки лъчите на жаркото пустинно слънце, колкото първоизточника пътешествие към най-тъмните кътчета на човешката психика, което ще ви остави поразени. След финалните надписи, умът ви ще бъде просмукан от думите: „Ужасът, ужасът, ужасът„. А желанието да прочетете какво мисли PC Mania за играта ще ви отнеме съня.

Heavy Bullets

Ако си падате по странни шутъри със странни геймплей механики и още по-странни арт стилове, Heavy Bullets определено е играта за вас. На пръв поглед инди заглавието напомня на добре познатата ни Superhot, но има далеч по-шарена визия. Започвате с револвер, зареден с 6 куршума. Повече няма да получите. Принудени сте да събирате изстреляните патрони и презареждате с тях оръжието си отново и отново. Играта е трудна, а екшънът държи винаги високи обороти. Често ще се улавяте да проклинате дизайнерите, че не са включили механика за забавяне на времето, каквато присъства в Superhot. Но щом веднъж напипате ритъма и се научите да сваляте по няколко противника с един куршум, удоволствието което ще изпитате е неописуемо и съизмеримо с малко неща на този свят. Heavy Bullets няма да се хареса на всички, но тези които й отделят време ще бъдат възнаградени многократно.

TRON 2.0

Винаги съм се питал защо вселената на TRON не се радва на такава любов от страна на геймъри и киномани, каквато имат поредиците Star Wars и Star Trek. Всички предпоставки за успех са налице – уникален и запомнящ се свят, прогресивни за времето си идеи и герои, споделящи сходни на нашите проблеми, с които можем да се асоциираме. Въпреки това, всички опити да се вдъхне живот на поредицата се увенчават с неуспех и същевременно заковават все по-силно и по-силно капака на ковчега на поредицата. Такъв е и случаят с TRON 2.0. Играта от 2003 г., дело на споменатите в първата част на статията Monolith Productions, получи одобрението на критиката и не малко награди в годината на излизането си, но някак си не успя да привлече вниманието на геймърите върху себе си. Въпреки това, TRON 2.0 остава един от най-уникалните и оригинални шутъри, виждали бял свят (най-недооценени също). По мое мнение, играта е остаряла доста добре (което не става много ясно от този трейлър) и е задължителна за всеки фен на FPS жанра.

Kingpin – Life of Crime

Виновен съм. Затова ще си призная веднага. Тази игра я включих в класацията, само за да си намеря извинение да ви пусна песента Checkmate на Cypress Hill. Ммм… много яко. Не ми пука изобщо дали от YouTube ще ни демонетайзнат видеото, заради правата на песента. Ние и без това не взимаме и стотинка. Пък нали знаете, че кефът цена няма. Ако искате да научите нещо повече за класиката от 1999 г., ревюто от същата ви очаква на виртуалните страници на PC Mania. Наскоро разбрахме, че 3D Realms подготвят и ремастър с името Kingpin Reloaded, който се очаква да излезе през лятото. Няма по-добър момент да си припомните добрите стари времена или да се запознаете с една култова игра от близкото минало, ако все още не сте го направили.

Докато слушаме тези класически бийтове, ще се възползвам от момента да ви припомня да се абонирате за канала ни и да продължавате да ни подкрепяте с вашите коментари и лайкове.

До нови срещи!

Автор: Петър Хайтов