Поредицата Call of Duty е една от най-емблематичните серии в гейминга – просто не може да има две мнения по въпроса. Тя може да се разгледа като огледало на самата гейм индустрия – първата част, излязла през 2003 г. беше не особено оригинална, но много добре направена игра, използваща същата тематика като 99% от всички останали игри – Втората световна война. По времето, когато гейминга за пръв път се доближи до фотореалистичната графика, по време на четвъртото издание от серията – Call of Duty: Modern Warfare от 2007 г., поредицата си позволи да рискува с малко оригиналност, която се прие с въодушевление, за изненада на абсолютно никой, освен за хората с костюмите от мениджърския екип на Activision, които мразят промените. След време серията се превърна в просто поредното заглавие, от което получавахме по нова лъжичка на година, безотказно и напълно безопасно.
Всичко ново е добре забравено старо
И в момента сме в периода на тотален идеен банкрут – гейм-индустрията, а и кажи-речи всички останали участници в ентъртейнмънт сферата, отказват да измислят нещо ново и предпочитат да преиздават добре приети класики. Ето защо сега разглеждаме Call of Duty: Modern Warfare (reboot, 2019) – да не се бърка с Call of Duty: Modern Warfare (remastered, 2016) или с Call of Duty: Modern Warfare (оригинал, 2007). Но нека не бъдем напълно черногледи – от наличната до момента информация, играта всъщност звучи сравнително обещаващо.
Като начало, Call of Duty: Modern Warfare (reboot, 2019) ще е пълен рестарт на Modern Warfare – това означава, че в нея ще видим редица познати ни герои, като култовите Капитан Прайс или Джон “Соуп” МакТавиш, но те ще са озвучени от други актьори и ще са съвсем различни персонажи. Историята няма да следва тази в предишната трилогия или дори да реферира към нея – все пак, в края на старата фабула летяха ядрени ракети – извинявам се, спойлер алерт – така че ще е трудно сценаристите да стъпят на нея.
Самостоятелно оценяване
Говорейки за история, нали помните онова особено противоречиво ниво в Modern Warfare 2, наречено “No Russian”? Е, сега цялата игра ще е един дълъг “No Russian”. Имам предвид като усещане – историята ще е доста по-мрачна и ще се опита да направи социален коментар върху живия живот (а естествено всички имаме нужда формите ни на забавление да ни проповядват, йей…). Действието в Call of Duty: Modern Warfare (reboot, 2019) ще се развива в измислената близкоизточна държава Урсекстан (макар, че -стан е по-характерно за централна Азия, но карай), нападната и окупирана от руски войски. Ние ще влезем в ролята на войници от американската армия и британските SAS, както обикновено, но не само – в част от мисиите ще играем от перспективата на дете-войник. Играта определено ще цели да ни шокира и да ни накара да се замислим, подобно на недооценената експериментална игра Spec Ops: The Line от 2012 г.
А за да е сигурна, че сме си научили урока, играта ще ни оценява в сингълплейър – колко цивилни сме застреляли, дали сме гръмнали онова NPC, което посягаше към пистолет, но май се опитваше да стигне до детето си, такива неща. Нивата би трябвало да са с една идея по-отворени и нелинейни, и да ни дават възможност сами да изберем подхода към постигането на целта. Отделно ще имаме и възможност за избор като част от историята и NPC-тата ще се държат различно с нас в зависимост от избора ни.
Множествена стрелба
Много хора обаче тотално игнорират сингълплейър частта и се насочват директно към играта с други човеци – CoD серията всъщност е толкова известна именно със силния си мултиплейър. Вероятно първото нещо, което ще забележим в Call of Duty: Modern Warfare (reboot, 2019), е завръщането на killstreaks – последните части от серията използваха scorestreaks. Ще има два нови режима, предназначени за геймъри с диаметрално противоположни интереси. Първият се нарича “Ground War” и ще позволи на до 100 играча да се стрелят виртуално в един сървър. Другият, наречен “Gunfight” от своя страна ще са кратки мачове между само двама играчи 1в1 с продължителност на рунда от 40 секунди. За всекиго по нещо.
Системата за къстъмизация на оръжията ще бъде обновена, като някои пушкала ще имат до 40 аксесоара. Зомбита обаче няма да има, за пръв път от Call of Duty: Ghosts от 2013 г. Играта дори ще предлага крос-платформен мултиплейър, изправяйки едни срещу други PC, PlayStation и Xbox геймъри, но разделени по типа периферия, който използват. С други думи, играчи с мишка и клавиатура няма да влизат в мачове срещу играчи с контролер. Само играчи с контролер на PC ще играят с конзолните си събратя. Друга важна новост е липсата на season pass – да, невероятно, но факт, Activision няма да се опитат да ни издоят предварително.
Всичко, казано до тук, ме оставя умерен оптимист за Call of Duty: Modern Warfare (reboot, 2019). Да, много е вероятно да получим още от същото и да – бруталният реализъм започва да дотяга. Но поне отново ще видим Прайс. Ако и неговия персонаж го окепазят – тогава излизаме на бунт.
Автор: Terwell