И тази година ООН не изневери на традициите си и на 21 ноември чества Световният ден на телевизията. На този ден се отдават дължимите почести на телевизията в качеството ѝ на дългогодишна фундаментална част от глобалния информационен поток. От най-силната еуфория до най-тежката трагедия, телевизията има силата да показва образи и емоции, които с времето се превръщат в култови елементи от популярната култура. В милиарди домове по света телевизорът заема ролята на своеобразен сборен пункт за цялото домакинство.
Едно от явленията, които най-често събират хората пред телевизорите, са големите спортни турнири. За щастие, през следващата година ще станем свидетели на няколко от най-големите такива. Началото ще бъде поставено от Зимните олимпийски игри, а след тях следват Световните първенства по футбол, волейбол и баскетбол. И понеже статистиката твърди, че в световен мащаб по време на големи спортни събития се увеличава несравнимо интереса най-вече към телевизори от последно поколение, ние решихме да проверим дали това твърдение е валидно и за хората в България.
Първо трябваше да придобием представа за желанията и предпочитанията на българските потребители, като направихме специална онлайн анкета, която се проведе на платформата на WebCafe.bg. Щастливи сме, че в нея взеха участие репрезентативните за аудиторията ни над 800 човека, които споделиха с нас мнението си относно футбола, телевизорите, отношението им към последните технологични иновации и най-вече собствените им потребителски нужди. Интересен е фактът, че в анкетата са взели участие почти равен брой мъже и жени. Съотношението им е съответно 408 на 383, което прави резултатите още по-интригуващи и релевантни.
В България категорично се интересуваме от спорт – над 65% от анкетираните гледат мачовете от Шампионската лига по футбол всеки или почти всеки кръг. Едва 18% са гледали мачовете само 2-3 пъти през цялата кампания. 2/3 от нас обичат да гледат мачове предимно в интимната компания на семейството и приятелите си вкъщи. Изхождайки от тези данни, не се учудваме, че над 83% предпочитат да се отдадат на футболните емоции с ултра-модерен телевизор в хола си, вместо на голям екран на публично място, проектор или на мобилно устройство.
Точно по тези чудесни поводи от LG са готови да предложат на своите потребители своята нова гама от телевизори от 2017 година, които ще им помогнат да изживеят по уникален начин емоциите около предстоящите значими спортни форуми.
Новата гама телевизори на LG отново доставя на потребителите уникално зрителско изживяване посредством своя високо развит интутитивен софтуер, перфектни изображения и обогатена звукова система. Това обаче не са единствените приятни изненади, които LG предлага на своите почитатели. Гореспоменатото проучване сред потребителите сочи, че размерът на екрана е най-важен за 4/5 от анкетираните. За почти толкова хора (77%) от най-голяма важност са разделителната способност и матрицата на дисплея, като най-предпочитани са телевизорите с 4К Ultra HD или 4K Super Ultra HD резолюция, както и 4K OLED дисплеите. За над половината от запитаните голяма важност има качеството на картината като цяло и функции като 4К Upscaler и 3D Color Mapping. Това показва желанието на потребителите телевизорът им да бъде преди всичко най-добър в основното си приложение – осигуряването на картина с добро качество. Точно тук идва на помощ едно от най-успешните нововъведения на LG. Техноглогията Picture-on-Glass, чрез която марката изгражда екраните на своите телевизори, бе приета доста положително от потребителите и се радва на все по-голяма популярност.
Друг интересен извод от анкетата е това, че 85% от хората искат телевизорът да има WebOS умна операционна система и предимствата й да се свързва лесно с други устройства – компютър, лаптоп, таблет или смартфон. Тук отново си проличава, че иноваторите в LG определено са се постарали. Новите телевизори от LG се свързват изключително удобно с мобилни устройства, което е истинска благословия за хората, които обичат да гледат любимите си предавания с помощта на интернет стриймове.
Дизайнерите на LG обаче също не са бездействали и отново затвърждават лидерската позиция на компанията в това отношение. Иновативният дизайн на новите телевизори съвсем очевидно е създаден с грижа за потребителя и осигурява многобройни и доста удобни възможни ъгли за гледане, откъдето зрителите ще могат да наблюдават екрана без зрението им да претърпи допълнително натоварване.
Автор: