Фентъзи ролевите игри никога не са в недостиг, без значение на коя платформа играете. Проблемът е, че не всеки път количеството е равно на качество и затова заглавията – особено когато идват от малко студио – трябва наистина да намерят някакъв по-оригинален геймплей, за да се отличат на фона на всичко, което се предлага.
В случая с Mages of Mystralia – новата игра на инди студиото Borealys Games – това е обещанието сами да си създавате различните заклинания, които след това да използвате в игра. Представете си нещо като Magika, но в изометричен RPG стил.
Лично аз се запалих по тази идея и с радост се наех да пробвам играта. Mages of Mystralia ни пренася в ролята на младо момиче на име Зия, което живее в свят, където магията е забранена. Зия обаче е една от малкото, които имат способността да я ползват. Отритната от околните, тя е принудена да започне да прилага способностите си след срещата с един странник. Така започва и нейното пътуване.
Да се върнем към дизайна на заклинанията. Това е функция, която на теория може да тръгне във всяка една посока – от малък трик, който бързо омръзва, до потенциално супер оригинален геймплей. Бързам да ви кажа, че само след два-три часа игра, впечатлението ми бе категорично за второто.
Зия разполага с четири вида магии, всеки един от които е “вързан” с един от четирите основни бутона на контролера, както често става при изометричните екшън ролеви игри като Diablo. Дотук може би нищо супер оригинално, но в момента в който започнете да откривате модификатори за заклинанията, геймплеят изведнъж се отваря значително и става доста по-интересен. Ето ви един пример за безкрайните възможности: ако добавите магия за движение към огнена топка, ще я направите летяща кълбо от пламъци. Ако искате да отбягвате вражеските атаки с ловко движение встрани вместо с щит, просто модифицирайте защитната си магия по този начин. И това е само началото на множеството възможности, които постепенно се разкриват. С времето ще придобиете умението да променяте отделните елементи като огън и вода, както и да добавяте вторични ефекти и дори да навръзвате няколко магии за брутални комбо атаки.
С многото възможности за модификация, които играта предлага, наистина ще почувствате, че вие самите сте измислили магиите и те са неотменна част от собствените ви способности. Това именно превръща Mages of Mystralia в невероятно забавно приключение.
Не само системата за създаване на собствени заклинания прави Mages of Mystralia приятна за игра; а и всичко останало. Ярките анимационни графики са празник за очите, динамичната оркестрова музика е удоволствие за ушите, а геймплеят има приятно old-school усещане за RPG екшън. Наред с борбата с орди гоблини и други разгневени същества, ще трябва да се справите и с гигантските босове, които плашат с определени атаки. Пъзелите могат да ви забавят, но ще ги разрешите с или без помощта на вашата магия. Никоя приключенска игра не би била пълна, без много странични пътеки, по които да тръгнете.
Мога честно да си призная, че Mages of Mystralia ме изненада приятно с това колко добре е замислена и изпълнена. Единственото нещо, което ме разочарова малко, е, че диалогът не е озвучен, но това е незначителна подробност. В моите очи, разработчикът Borealys Games наистина е създал нещо специално, което заслужава вашето внимание; ако не за изключително подробната система за заклинания, то дори само за радостта, която едно сърдечно и изключително приятно безумно приключение може да ви донесе.
Mages of Mystralia е налична в момента за PlayStation 4, Xbox One, Switch и РС. Кодът ни бе предоставен с любезното съдействие на Borealys Games.
Автор: Емил Трифонов