Mass Effect: Andromeda е дългоочакваната четвърта част в популярната sci-fi RPG серия на BioWare. Играта оставя наследството на Shepard, героят на оригиналната трилогия, зад гърба си идава на нови и завръщащи се играчи шанс да създадат чисто нов герой и да поведат човечеството в търсенето на нов дом в галактиката Андромеда.
Андромеда е гигантска игра със стотици куестове, разположени върху дузина планети и други места, и съдържа моменти, които са сред най-добрите, които някога сме виждали в цялата Mass Effect поредица. За съжаление, тези моменти са твърде малко, за да се играе тази масивна игра, а прекалената част от играта се изразходва просто като се пътува от едно място на друго, като се гледат цветни преходни сцени. Играта също страда от множество бъгове и анимационни проблеми, някои от които могат да бъдат отстранени с бъдещ пач, но други, които изглежда са вградени в сърцевината на играта.
Обикновено не започвам ревю като обсъждам проблемите с бъговете и анимациите, но с Mass Effect: Andromeda това е нещо, което трябва да бъде разгледано веднага. Странни анимации, бъгове, неравномерни лица, проблеми със синхронизирането на устните и други странности са нещо, през което ще трябва да преминете, ако искате да се насладите на Mass Effect: Andromeda.
Много неща вече са написани за лицата в играта и макар че смятам, че критиките са преувеличени, абсолютно вярно е, че в това AAA заглавие от 2017 г. има известни NPC-та с по-ужасяващ вид, отколкото би трябвало да е приемливо за игра от този мащаб, работеща с модерен енджин.
Срещнах и редица други технически проблеми, докато играех Andromeda, включително крашове, сейвове, които не се зареждат, проблеми в геометрията на света и др. Нито един от тези проблеми не доведе до загуба на някакъв значителен напредък, но всички те подкопават забавлението и драмата, които Andromeda се опитва да предложи.
Ако можете да преодолеете техническите проблеми, има много какво да харесате в играта, като започнете с основната предпоставка за изследването на цяла нова галактика. Това работи много добре като цялостна база на играта, а изследването на различните планети е готина цел с осезаеми награди и води до реален напредък в сюжета. Планетарните среди, които изследвате в Andromeda, са разнообразни, масивни и често красиви. Наистина е страхотно да играем RPG, която се отнася до колонизацията и изследването на непознати светове, а не за още една постапокалиптична война.
Важните локации са разпръснати на достатъчно голямо разстояние, за да ви дадат чувство за реализъм, което прави Nomad основна част от играта. И той е по-добре, отколкото всяко превозно средство някога е било в игра на BioWare. Но вярвайте ми, ще прекарате много време в шофиране. Отнема твърде много време, за да стигнем навсякъде в света на играта, както на отделните планети, така и в пътуванията между светове и отделни звездни системи. Приятно анимираните сцени на излитане и кацане придават характер на всеки свят, но и остаряват бързо, особено когато всичко, което искате да направите, е да се приземите в един свят, за да започнете нова мисия. Първият път, когато кацнеш на планета може да поискаш да видиш някоя от тези кътсцени, но за двадесетия път, когато се връщам в станцията хич не ми се иска да виждам цялата последователност още веднъж.
Планетарното сканиране страда от подобни преходни сцени, които са сред най-странните и най-разочароващите решения, които някога съм срещал в игра. Когато стигнете до нова система, ще имате няколко планети, до които можете да летите и да изследвате от орбита, а събраните ресурси можете да използвате в ненужно сложната крафтинг схема на играта. Но вероятно няма да искате да правите много сканиране на планети, дори и при тези лесни награди, тъй като отнема толкова време, за да стигнете от една планета в друга.
Битките в Andromeda са по-бързи и по-фокусирани върху маневрите от всякога в поредицата, която тук напълно изоставяйки тактическите си RPG корени. Контролът над вашите партньори е ограничен до прости посоки на движение и паузи по време на битки, за да планирате внимателно някое действие. Сега в основа на битката е укриването от прикритие в прикритие и правилното използване на Boost функцията, която е фантастично допълнение към играта. Превключването между класовете става в движение според силните страни на враговете ви. Що се отнася до вашите AI спътници, просто се надявате да са достатъчно умни, че да останате живи, което обикновено те правят на нормална трудност.
Боевете в Andromeda не приличат на коридорните сражения, които видяхме в по-ранните игри. Битките се усещат по-органични и изпълнени с екшън. Ще трябва да следите радара, за да избегнете изненади. За съжаление, враговете не са разнообразни и би било чудесно да виждате повече врагове, които не са просто хуманоиди с оръжие. Самите битки също могат да създадат повтарящо се усещане, ако прекарате много време, докато правите сайдкуестове.
Игрите на BioWare винаги са били с акцент върху историята и взаимоотношенията, които създавате с вашия екипаж, и тук играта се сравнява добре с високия стандарт, определен от предишните заглавия. Разговорите между героите често са много забавни, особено когато се движите по прекалено големите планети в Nomad. Разбира се, някои персонажи изглеждат значително по-приказливи от други. Озвучението и диалогът са солидни и най-силната причина за повторното изиграване на Andromeda ще бъде да опознаеш нови хора и да направиш различни избори.
Разочароващото нещо за Andromeda е, че вероятно има толкова много готини неща в нея, колкото и в Mass Effect 2, но има и много други, които не са толкова добри. Играта има някои абсолютно фантастични екшън сцени, емоционални моменти, скъпи герои и критични решения, но тези високи точки идват с прекалено много излишни неща и чаканеас, което ви дава повече време да забележите всичко онова, което не изглежда съвсем правилно.
Копие от Mass Effect: Andromeda за PS4 получихме благодарение на нашите приятели от “Пулсар”.
Автор: Александър Рангелов