Всеки път при премиерата на нова конзола изпитваме едно наистина специално усещане. За разлика от телефоните и другите джаджи, геймърските системи излизат много по-рядко и всеки нов хардуер изглежда като важно събитие. Това е особено вярно за конзолите на Nintendo – легендарна компания, която винаги е иновирала и се е различавала от своите конкуренти. Ние също имаме възможност да надникнем в кутията на новата Nintendo Switch и да ви представим един ексклузивен поглед върху очакваната с огромен интерес система.
На пръв поглед, Switch оправя всички грешки на Wii U, като в същото време подобрява още повече добрите функции на предната конзола. Няма съмнение, че Switch не прилича на нито една система до момента. Тя е едновременно мощна портативна конзола и напълно функционална домашна конзола, когато е свързана с телевизора ви. Възможността да сменяш различните режими само с едно движение – поставянето на конзолата в док станцията – е невероятно. Не трябва да забравяме, че този път Nintendo са се справили много добре, доразвивайки най-добрата функция на Wii U, а именно възможността да пренесеш играта далеч от телевизора и навсякъде у дома, че и извън него. Но за разлика от по-тромавия таблетен контролер със слаба батерия и лоша връзка, Switch е значително по-изпипана конзола.
В същината си, Switch на практика е един много мощен таблет. Задвижва го кустомизирана версия на чипа Tegra X1, макар че като размери конзолата е по-дебела – 15.2 мм – от средния таблет. 6.2-инчовият 720р екран е разкошен в сравнение с този на таблетния контролер на Wii U.
Освен стандартните бутони за пускане и регулиране, конзолата има още аудио жак и USB-C порт. Виждаме и microSD слот, който със сигурност ще ви е необходим, предвид че вградената памет е само 32GB и част от нея е заета от самото начало.
За новата си конзола Nintendo се отказа от оптичните носители за сметка на класическите касетки. В резултат, игрите за Switch се побират в касетки, подобни на тези за 3DS и DS. Предимствата са очевидни – по-бързо зареждане и много по-голяма издръжливост във времето.
Новост са и т.нар. Joy-Con контролери. Двойката представляват миниатюрна версия на геймпад и целта им е да позволят игра на двама души дори с една конзола. Проблем е единствено липсата на традиционния D-pad, който феновете на платформърите и бойните игри толкова ценят. Левият Joy-Con има бутон за правене на скрийншотове, а десният за бързо връщане към началния екран.
Именно контролерите до голяма степен определят облика на Switch. Закрепете ги отстрани и сте готови да вземете конзолата навсякъде. Поставете системата на масата и имате два контролера за локален ко-оп. Сложете конзолата в док станцията, закрепете контролерите към включения Joy-Con Grip аксесоар и имате най-близкото до традиционна конзола. Въпросната док станция е преди всичко една пластмасова стойка за зареждане на конзолата. Тя има HDMI и USB портове, но най-важното е, че системата влиза в нея с лекота.
Екранът на Switch е много добър, контрастът е висок, също и резолюцията. Ако обаче го ползвате под яркото слънце, това не е добра идея. Както при много смартфони, на светло и навън е трудно да видите добре дисплея, дори и яркостта до край. Не че ще играете баш под слънчевите лъчи, но е добре да го знаете.
Switch се държи лесно и има много ергономична конструкция, типично за дизайнерската философия на Nintendo. Но конзолата не е съвсем портативна – прекалено дълга е за повечето джобове и за да я носите навън ви трябва кейс, че дори и протектор на екрана.
В портативен режим, конзолата се играе невероятно приятно. Joy-Con контролерите не са особено големи и това ги прави удобни за игра в движение. Основният препъни камък, както при повечето мобилни устройства, е животът на батерията. Големият екран си казва думата и дори при само 720р резолюция, трудно може да получите повече от три часа игра. Nintendo обещава, че по-ненатоварващите игри ще го постигнат, но за дълго пътуване зарядното устройство и задължително.
Switch е страхотна конзола; на практика, това е еволюцията на всичко, което Wii U искаше да постигне, но не можа заради обективни технологични недостатъци. В новия си вид идеята е реална, практична и изглежда страхотно. Остава само… ами, да се появят готини игри за конзолата. Новата The Legend of Zelda: Breath of the Wild вече пише история, но това не е изненада; необходими са повече игри на други издатели, които да покажат, че Switch наистина е солидна гейм система, която си заслужава покупката. Защото като хардуер и функционалност, това безспорно е така.
Автор: Емил Трифонов