„По-добре късно, отколкото никога.” С тази стара, колкото света сентенция, месец и половина след официалния анонс ви представяме Project Elea – предстоящото първо заглавие на новото българско студио Kyodai, сформирано в края на 2015 г. Какво обаче ни подготвят момчетата от Kyodai – нещо леко нетипично за нашите ширини – adventure. Надявам, при прочитането на думата „adventure” не си представяте някаква побългарена версия на Tomb Raider или Uncharted, защото това което worldwide се нарича adventure, ние наричаме “quest”. Авторите споделят, че са вдъхновени от заглавия като „Soma”, „Everybody’s Gone to the Rapture”, „The Vanishing of Ethan Carter”, „Gone Home”, „The Unfinished Swan” и т.н. Самата игра е sci-fi и ще проследява историята на главната героиня – пътник 1231 Катрин Джоунс, която се връща в съзнание, само за да разбере, че блокирана в собствената си кабина. A.I.-то Kazumi, което управлява космическия кораб Pilgrimage II клас „World Tree”, се е изключило за първи път в своята мисия. Самият кораб е огромна, херметизирана биосфера, която пътува към Solace – все още неизследвана, подобна на Земята екзопланета. И за да са нещата още по-объркани и страшни, целия останал екипаж на кораба се е евакуирал, докато Елеа е била в бесъзнание и сега тя е изцяло сама на реещия се насред нищото кораб.
Играейки като Елеа, вие ще трябва да управлявате различните системи на кораба, който да продължи курса си към Solace. Постепенно ще трябва да разберете какво се е случило с неговия предшественик – Pilgrimage I, изчезнал безследно 15 години по-рано, да се опитвате да възстановите Kazumi и да предпазите виртуалната му памет от атаките на друг ексцентричен инвазивен интелект, който до този момент е чакал в мрака на космоса, подготвяйки се. Докато Елеа се бори с всичко това, тя бавно ще трябва да възстанови собствените си спомени и да се справи с някаква подтисната лична трагедия най-напред.
Играта ще ви позволи да се потопите в атмосферата на напълно свободния за изследване кораб Pilgrimage II. Тъй като той е нещо като своеобразен космически Ноев ковчег, в него тесни коридори и пространства ще се редуват заедно с широки, обширни пространства (най-вероятно на екосистемите, които кораба носи). Всичко това ще се захранва от Unreal Engine 4. Главната героиня ще трябва да се справя с различни логически пъзели. Също така (нещо, което ще погали ушите ви, или поне на повечето от вас) играта е PC ексклузив. Освен това се разработва за съвместимост с Oculus Rift.
А на нас не ни остава нищо друго, освен да стоим и да чакаме пичовете от Kyodai да приключат с играта, за да се потопим в нейната космическа красота.
Автор: Георги Кацаров