Най-трудното нещо, когато играеш на игра като Guild Wars 2, която те оплита в своята магия и те приковава за монитора с часове, е да спреш, за да си свършиш работата и да напишеш съответния текст. Добре, че интернетът ми умря за половин час днес…
Ако в предния материал си говорихме за overflow системата, куестовете и динамичните събития, то сега е време да надникнем към расите и тяхната персонална история, както и към доста динамичната бойна система, разрушаването на светата троица танк, DPS, лечител и ефекта на това в инстанциите.
Създай своя герой
Онези от вас, които обичат да имат контрол над всеки един детайл от своя персонаж, ще останат изключително доволни от прецизната система за Character Creation. ArenaNet ви позволява да оформите абсолютно всичко – от цвета на кожата и отделните елементи на бронята, през формата на носа, устата, очите и какво ли още не. Ако сте перфекционист като мен, спокойно може да прекарате 30-40 минути само на този екран. Добавете 20 отгоре за измислянето на най-подходящото име в зависимост от класа и расата, и ето – един час е вече убит.
Guild Wars 2 обаче изпъква с още един елемент при създаването на герой, а именно – оформянето на неговата биография. Това става посредством няколко кратки въпроса, на които трябва да отговорите. Така например ако решите да се пуснете с норн, ще ви попитат какво сте направили по време на поредното празненство? Напили сте се и сте изпаднали в безсъзнание? А може би сте изгубили ценен рог? Какъв е смисълът от тях? Както може би знаете, всяка от петте раси в Guild Wars 2 разполага със своя собствена история, която ще се разгърне пред очите ви. Тези въпроси ви позволяват допълнително да я персонализирате. Така например ако изберете изгубването на рога, ще прекарате част от времето си в неговото търсене, тъй като той се оказва по-ценна реликва, отколкото сте предполагали.
Макар и да са увлекателно разказани и майсторски озвучени,
персоналните истории не са поднесени по възможно най-добрия начин. Кътсцените не могат да се сравняват с качеството на The Old Republic да речем, а диалозите протичат на един най-обикновен екран, в който героите просто се гледат. Това обаче далеч не е болка за умиране, тъй като всяка една от расите определено има какво да ви предложи като сюжет и изиграването на играта и с петте е абсолютно задължително за феновете на поредицата, които искат да научат колкото се може повече за това как всъщност се е променил света.
Тук е моментът да споменем, че в рамките на вашето приключение ще бъдете подканвани да взимате важни решения, които ще определят и самото развитие на историята. Така например още в началото на персоналната история на силвари ще трябва да изберете дали да помогнете на своя верен приятел в опитите му да спаси любимата си или да защитите местно село от предстояща атака. Макар и да нямат твърде голямо въздействие, те постоянно ще ви карат да се питате: „Взех ли правилното решение?“, „Какво щеше да стане, ако бях постъпил иначе“?
Това, с което Guild Wars 2 успява да изпъкне с едни гърди пред почти всички игри в жанра обаче, безспорно е нейната
доста зрелищна бойна система
Вероятно вече знаете, че героят ви може да отскача напред, назад и настрани, за да отбягва противниковите удари. Така бойната система става далеч по-интерактивна. Това обаче определено не единствената екстра. Самият факт, че различните класове използват специфични типове оръжия, както и това, че може да носите различни оръжия за Main Hand и Off-Hand, говори сам за себе си. Ако сте с две ками, получавате достъп до един тип умения. Сложите ли пистолет за Off-Hand – до други. Прибавете към всичко това и възможността да комбинирате вашите умения, за да създадете специфичен ефект, и получавате една наистина динамична бойна система.
Тук и там откриваме и някои страхотни хрумки из уменията на отделните класове. Да вземем за пример крадеца. Той може буквално да открадне противниково умение и да го използва срещу него. Страхотно, нали? Въобще, Guild Wars 2 ви изненадва на всеки ъгъл.
ArenaNet обаче не спира до тук. С един замах авторите
разрушиха светата троица DPS-танк-лечител
Една концепция, на която се уповава почти всяка MMORPG игра. Тук всеки герой може да се лекува – понякога и другите, но не чак толкова ефективно. Всеки може да изпълнява и ролята на танк до известна степен. На теория звучи страхотно – край на досадното търсене на танк и лечител. Всяко едно подземие може да бъде минато посредством всяка една комбинация от класове. Как обаче действа на практика?
Веднъж щом станете 30 ниво, ще може да влезете в първата инстанция на Guild Wars 2 – Ascalonian Catacombs. Това, което мога да кажа на този етап е, че битките са в пъти по-хаотични. Пригответе се да умирате, при това много. Дори готината опция да се борите за живота си няма да ви помогне (в рамките на няколко секунди имате възможност да убиете противника до себе си – успеете ли, ще се изправите на крака). Трябва да сте постоянно в движение, да избягвате AoE магиите и да прилагате всяко едно от уменията си в правилната ситуация. В противен случай ви чака уайп.
Вероятно е въпрос на време да се свикне с тази концепция. Все пак години наред хората са свикнали да разчитат на танка да поема агрото, на лечителя да го лекува, а на DPS-а да нанася демиджа. Сега всеки един от нас ще трябва да изпълнява тази роля малко или много в конкретната ситуация, което довежда както до невиждана досега динамика, така и до някои доста изнервящи ситуации, които могат да накарат по-нетърпеливите играчи просто да се откажат. А как ще изглеждат нещата в хардкор версията на инстанциите – т.нар. Exploration режим? Дори не ми се мисли. Идеята обаче той да се явява като своеобразно продължение на събитията от първото изиграване е много добра. Т.е. тук няма да се натъкнете просто на по-трудни мобове, а ще откриете както нови предизвикателства, така и нова история.
Ако инстанциите не са по вкуса ви, не се притеснявате, Guild Wars 2 е пълна със съдържание и епичните сражения няма да ви подминат. Във вашите странствания на открито
може да се натъкнете дори на т.нар. World босове
Тези титанични чудовища се появяват в играта на различни интервали от време, като някои от тях достигат размера на цели градове. Първите са сравнително лесни, но колкото по-напредвате в играта, толкова по-предизвикателни ще стават.
Онези от вас, които обичат откривателския елемент и да изследват света пред тях, също ще останат особено доволни. ArenaNet са разпръснали из всички територии най-разнообразни елементи, които допринасят т.нар. World Completion. Един от тях е Vistas. Те обикновено се намират на трудно достъпни места и достигането до тях изисква малко jump & run елементи. От друга страна обаче, довеждат до активирането на една красива анимация, показваща ви света около вас, и ви позволяват да си вземете глътка свеж въздух и да си починете от поредното динамично събитие, куест или световен бос.
Като прибавим и фактът, че почти всичко, което правите – независимо дали става за изкопаването на нов ресурс, откриването на следващата територия или създаването на някакъв предмет, ви носи опит. А това от своя страна създава усещането, че наистина сте част от света и героят ви се променя със всяко свое действие.
Очаквайте продължение…
Автор: Петър Йорданов