Понякога хората са по-страшни и от чудовищата – тези думи могат най-простичко да опишат епизод 2 на сървайвъл хорър приключението The Walking Dead. И ако си мислите, че предният е опънал нервите ви докрай и е поставил моралните ви стойности на кантар, почакайте да видите какви ви очаква в сегашния.
Starved for Help отново ще ви повери управлението на Лий, който заедно с Клементайн и шепата им оцелели спътници се борят за всеки миг от своя живот. Три месеца са изминали от последния път, когато ги видяхме. Сега те са се окупирали около местен хотел. Вътрешните кавги и постоянно прииждащите зомбита обаче са най-малкият им проблем. Провизиите им са на изчерпване, а всякакви опити да уловят някакъв дивеч се увенчани с неуспех. Трябва да се намери някакво решение, и то бързо. И тогава групата на Лий се натъква на още оцелели, които са готови да разменят храна за гориво…
Най-накрая имаме възможност да видим и как действията
ни в първи епизод ще се пренесат във втори. Да, The Walking Dead е игра, в която решенията имат последствия, някои от които фатални за останалите. Тук може да изречете дадена реплика само веднъж, няма връщане назад. За някои дори разполагате с няколко секунди време (повече подробности за геймплей механиката на играта и епизод 1, може да прочетете тук).
Няма защо да ви лъжа, епизод 2 започва ударно. Очаква ви една от най-бруталните сцени, която съм виждал във видео игра наскоро (стига да решите да я изиграете така) и вие ще сте в нейния център. Тайни няма да издавам, за да не разваля удоволствието на онези от вас, които тепърва се канят да го изиграят (убеден съм, че верните фенове на комикса и сериала вече са изиграли Starved for Help и очакват епизод 3 с нетърпение). Само ще вметна, че финалната сцена от „Убийствен пъзел”, в която един от героите си отряза крака с трион, изглежда като рязане на парче шпеков салам в сравнение с това.
Ако очаквате да избивате орди от зомбита, ще останете разочаровани
Такива, разбира се, ще ви изкарват акъла под път и над път. Това, което прави Starved for Help по-различен от предния епизод и въобще – от масата игри на пазара, е, че ви кара да взимате изключително трудни морални решения. Още в самото начало ще трябва да разпределите дневните дажби храна, които, разбира се, няма да стигнат за всички. Кой ще хапне и малкото, което е останало, и кой ще гладува? Изборите, пред които ще ви изправи, ще ви позволят да оформите своя герой като хладнокръвен тип, готов на всичко, за да оцелее. Разбира се, има и друг вариант – може да се опитате и да запазите и малкото човещинка, която живее все още у вас. Но дали ще успеете? Някои от хората, които ще срещнете по пътя си, не са. В много отношения те са по-страшни и от зомбитата – и именно в това се крие и успехът на втория епизод, който вместо да разчита на кръвопролития в промишлени количества, решава да ни покаже колко зловеща може да бъде безчовечността.
Въобще, в Starved for Help ви очакват не една и две изненади,
които просто трябва да видите със собствените си очи. Някои от тях са предсказуеми, други обаче ви удрят истински шамар. Да, техническите недоразумения от първия епизод са все още налице, особено спорадичните замръзвания на екрана. Но дори те не могат да попречат на пълното потапяне в уникалната атмосфера, която Telltale Games са изградили толкова внимателно.
Аз лично нямам търпение да излезе епизод 3. Мога само да се надявам, че няма да чакам отново цели два месеца за него.
Автор: Владимир Тодоров