В последните години името Forza стана синоним на автентично рейсър изживяване от най-висока класа. Forza 3 и Forza 4 вдигнаха летвата до такава степен, че дори Gran Turismo 5 нямаше как да не се признае за победена. И точно когато ХВОХ360 серията е на върха на славата си, от нея ще се отдели спин-оф под името Forza Horizon.
Крачка встрани
Рейсърът отново се разработва ексклузивно за платформата на Microsoft, но този път пазителите на марката Turn 10 ще имат само консултантски функции. Истинската работа по играта е поверена на новосформираното английско студио Playground Games. То се оглавява от Гавин Рейбърн, бивш шеф на Codemasters Racing Studio, а това вече значи нещо. Рейбърн е изградил репутацията си на майстор в жанра благодарение на работата си по сериите DiRT и TOCA Race Driver. Миналата година в главата на ветерана се заражда свежа нова идея – да вземем страхотните коли на Forza и да ги извадим от ограниченията на пистовите надпревари.
Turn 10 и Microsoft веднага откликват на идеята и така се заражда началото на едно многоъгълно сътрудничество между издател, студио-ветеран и новосформиран екип, чиито плод е Forza Horizon.
Въпреки че носи името Forza в заглавието си, новият рейсър ще бъде малко по-аркаден. Но само малко, тъй като Horizon ще ползва енджина и физичните ефекти на Forza Motorsport 4, към които ще добави нови характеристики като пълен цикъл ден/нощ и офроуд състезания.
Дойдохме си на думата
Геймърите най-сетне ще имат възможност да изкарат поредица от уникални автомобили, сред които такива имена като Dodge Viper, Nissan Skyline GT R34, Ford GT40, Audi Quattro, Mazda RX8 и Nissan 370Z извън пистите и да ги подкарат по откритите терени. Идеята зад Forza Horizon е нейният свят да бъде напълно отворен, а терените са моделирани по пътищата на щата Колорадо.
В основата на играта ще бъде т.нар. Horizon Festival (при споменаването на думата “фестивал” ние пък веднага се сещаме за PS3 поредицата MotorStorm). “Фестивалът ще бъде един своеобразен виртуален хъб, подобно на градовете в Red Dead Redemption или WoW”, обяснява творческият шеф на проекта Ралф Фултън, който също е ветеран от Codemasters. От там геймърите ще стартират своите състезания или ще се впускат в изследване на откритите пространства.
Две думи за техническите параметри
За разлика от Forza 4, кадрите в секунда при Forza Horzion ще бъдат сведени до 30, но пък тази стойност ще бъде заключена, така че гладката визия и управление няма да пострадат. Рейбърн уверява още, че контролерът ще ъпдейтва информацията към него 60 пъти в секунда, така че латентността да бъде максимално ниска.
В момента екипът на Playground Games се състои от повече от 100 човека, почти всички от които имат опит в рейсинг жанра от сериозни студия като Bizarre Creations, Black Rock, Codemasters, Reflections, Criterion, Rockstar North и Slightly Mad. Всички те се трудят неуморно над играта, за да бъде тя готова навреме за световната си премиера – 23 октомври 2012 г.
Автор: Иво Цеков