Време е и за втората част на нашия обзорен материал, включващ най-очакваните игри на тази година. Защо си заслужава да бъдеш геймър и през 2012? Да видим…
BioShock Infinite (Take-Two Interactive/Irrational Games)
„Продължението“ на шедьовъра BioShock на Кен Ливайн от 2007. Това е едно заглавие, което има потенциала за пореден път да преобърне жанра шутър с главата надолу и да постави в малкия си джоб онези, които се мислят за истински титани.
BioShock Infinite ще ни отведе отвъд морето и директно в небето – в град Колумбия, който, противно на всички очаквания, се рее на десетки километри над земята. Ще поемем управлението на Букър ДеВит – бивш агент на Пинкъртън, загубил вяра в своите някогашни служители, но все още готов да се заеме с непосилни за останалите задачи. Неговата задача е да открие жена на име Елизабет. Както става ясно впоследствие обаче, тя не е като всички останали и притежава мощни телекинетични способности.
Torchlight 2 (Perfect World/Runic Games)
На въпроса какво да прави един геймър, ако иска да играе на Diablo III, но не разполага с постоянна интернет връзка, официалният отговор на Blizzard бе „да играе нещо друго“. Е, ето какво може да си пуснете в такъв случай – Torchlight 2. Продължението на популярния хек-енд-слеш, създаден от Макс и Ерик Шафер, едни от дизайнерите, работили по Diablo 1 и 2. То ще предложи LAN поддръжка, няма да струва над 100 лева, ще има и офлайн режим и ще бъде приятелски настроен към хората, желаещи да създадат различни модове за заглавието.
Пък и сега, особено след анонса, който Blizzard направи във връзка с предстоящите сериозни промени, които ще бъдат включени в Diablo III вследствие на обратната връзка от бета тестърите, шансовете Torchlight 2 да излезе преди хек-енд-слеша на Blizzard се увеличават неколкократно. Това, разбира се, не означава, че не очакваме Diablo III с интерес. Просто ни омръзна да го повтаряме отново и отново.
Guild Wars 2 (NCsoft/ArenaNet)
Guild Wars 2 се очертава като единствената предстояща MMORPG игра, която би могла да приюти феновете на жанра, търсещи си нов виртуален свят, в който да пребивават. Без значение дали са отегчени до полуда от WoW или просто разочаровани до болка от последните попълнения в жанра.
Фактът, че играта няма да предлага месечни такси, е примамлив сам по себе си. Guild Wars 2 обаче ще предложи и един куп интересни геймплей идеи, които би трябвало да ни впримчат в света й с часове, дни, месеци, дори години. Стига да излезе на пазара, разбира се.
Dishonored (Bethesda Softworks /Arkane Studios)
Най-новата игра на Arkane Studios. Една гейм-компания, позната на ролевите маниаци с подземната Arx Fatalis, а на феновете на силата и магията – с Dark Messiah of Might and Magic. Сега тя поема в съвсем различна посока.
Самият факт, че Харви Смит, известен с работата си по поредицата Deus Ex, както и върху Thief: Deadly Shadows, както и Раф Колантонино (Arx Fatalis i Dark Messiah of Might and Magic) са главните дизайнери на проекта, е достатъчно показателен.
Dishonored ще предложи един отворен свят, който ще смесва по неповторим начин миналото, бъдещето и всичко онова, което се намира между двете реалии. Колко успешен проект ще е това, ще разберем през второто тримесечие на тази година.
XCOM: Enemy Unknown (2K Games/Firaxis Games)
Ако не бяха отложили шутъра XCOM за 2013 г., именно той щеше да стои на това място. Уви, 2K Games решиха, че вместо него тази година ще пуснат на пазара само една XCOM игра и тя ще бъде стратегията XCOM: Enemy Unknown.
Лошо няма – все пак е поверена на Firaxis, авторите на Civilization. Дали студиото на Сид Мейър най-накрая ще успее да направи достоен римейк на класическата походова стратегия? Мога само да се надявам.
Авторите обещават, че това ще е своеобразна екшън-стратегия, изградена изцяло в духа на оригиналния X-COM. Ще поемем управлението на тайна военна организация, наречена XCOM, която се опитва да се справи с извънземно нашествие. Ще събираме ресурси, ще развиваме нови технологии и ще издаваме тактически заповеди на своя специален екип от войници. Вълнувате ли се? Ние да.
И за финал
няма как да не споменем още две заглавия, за които тайничко се надяваме, че ще се появят на пазара през 2012 г., макар и никой нищо да не е споменавал по въпроса. От една страна, стои S.T.A.L.K.E.R. 2, чието съществуване за момент бе поставено под сериозен въпрос. За щастие, GSC Game World обявиха, веднага след като изтрезняха от новогодишните празненства, че работата по продължението на сървайвъл шутъра продължава с пълна пара. От друга, застава Doom 4. Тройката не беше точно това, което очаквахме, но след успешното завръщане на id Software на гейм-сцената с Rage можем да се надяваме само на най-доброто.
Автор: Владимир Тодоров