Най-очакваните игри на 2012 г. – І част

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

2011 г. вече е история, а имайки предвид динамиката на гейм индустрията просто няма как да не погледнем задълбочено още един път – но сега вече напред в новата година и най-интересните заглавия, които ни очакват там. Някои от тях са класически хитове, в чиито успех никой не се съмнява. Други са по-скромни игри, които могат да ни зарадват приятно. Трети… те просто могат да бъдат забавени или изцяло прекратени, както често се е случвало и досега. Въпреки това нека направим един смел опит да открием най-очакваните игри на 2012 г. в две части.

Mass Effect 3
(EA/BioWare)

С малко повече късмет вместо да влезе в „Най-очакваните игри на 2012 г.“ шедьовърът на BioWare щеше да печели награди в „Най-доброто от 2011 г.“ Въпреки това едва ли има съмнение, че забавянето на играта е преди всичко за нейно добро. Пролетта е традиционно време за силни игри, които се посрещат добре от геймърите, прекарали първите няколко месеца на новата година в истинска летаргия поради липсата на качествени заглавия.

Въпреки че навярно има хора, които биха оспорили това, като реален геймплей Mass Effect 2 беше подобрение във всяко едно отношение спрямо оригинала. Всъщност втората част от играта имаше само един-единствен минус и той се отнасяше до историята: липсата на истинско напрежение и усещането за драматични решения, от които зависи съдбата на героя ви, неговия екип и цялата галактика. Практически от самото начало The Suicide Mission стоеше на звездната карта като ясно обозначена дестинация, до която ви деляха дузина скучновати мисии.

Завършекът на трилогията обаче трябва да реши този проблем веднъж завинаги, защото в него на карта е съществуването на цялата галактика и на самата планета Земя. Няма по-добра сцена за приключенията на Шепърд от епична битка за зелената планета срещу гигантската заплаха, надвиснала над нея. Mass Effect 3 просто трябва да бъде една от най-чаканите игри на 2012 г. и дори интеграцията на Kinect няма да попречи на това.

Borderlands 2 (2K Games/Gearbox)

Оригиналната Borderlands имаше доста добри хрумвания, но няма как да не отбележим, че сингъл кампанията определено бе по-скучна, отколкото ко-оп мисиите, а бройката на оръжията, около която се шумеше толкова, бе изкуствено завишена. Три години обаче са доста време и Ранди Пичфорд и неговите хора от Gearbox със сигурност са си извлекли необходимите уроци от силните и слабите страни на първата игра.

До момента за Borderlands 2 не се знае чак толкова много, но е видно, че студиото залага на най-добрият принцип при правенето на продължение: вземи всичко, което е било добро в оригинала и добави още нещо. Наистина не очакваме Boderlands 2 да преоткрие жанра (а кой жанр всъщност е това?!), а по-скоро да предложи солиден геймплей, истинско разнообразие и трайна интеграция на ко-оп елемента. Всъщност пред играта на Gearbox съществува една въпросителна и тя не е свързана с геймплея, а с датата на излизане. Технически Borderlands 2 може да излезе и през 2013 г., но прозорецът, който студиото посочи съвпада с финансовата 2013-та година на издателя Take-Two: тя започва през април 2012 и завършва в края на март 2013 г., така че има сериозна надежда, че ще видим Салвадор и компания преди края на новата година.

Prey 2 (Bethesda/Human Head Studios)

Изненадах ли ви? Аз самият бях доста изненадан, когато се появиха първите превюта на Prey 2 и установих, че тя няма да има почти нищо общо с оригинала. За онези, които не са играли Prey това вероятно е добре, защото ще им позволи да се гмурнат в приключението без да се чувстват изолирани. От първата до втората игра изминаха цели 5 години, а самият процес на работа по Prey 2 бе доста трънлив. След като Bethesda най-сетне се ангажира с издаването на играта, Human Head Studios получиха възможност да се съсредоточат изцяло върху заглавието.

А то се очертава като доста интересно.

Шутър от първо лице със сериозни паркур елементи (ах, кога ли най-сетне ще видим Mirror’s Edge 2), мрачен космически бекграунд и атмосфера, която напомня по-скоро на Blade Runner, отколкото на традиционната научна фантастика – всичко това програмирано с id Tech 4 енджина. Prey 2 е загадката в първата част на „Най-очакваните игри на 2012 г.“, защото твърде лесно може да се превърне в поредното посредствено заглавие, станало жертва на прекомерни очаквания и бързо разочарование. От друга страна толкова много високобюджетни игри напоследък се оказват неспособни да оправдаят надеждите, защо тогава едно по-скромно заглавие да не се превърне в приятната изненада на годината?!

Max Payne 3 (Rockstar Games/Rockstar Vancouver, Tornoto, London)

Подобно на едноименния си главен герой, Max Payne 3 се превърна в едно от най-измъчените и депресирани заглавия от последните години. След като първоначално се предвиждаше за края на 2009 г., третата част на поредицата бе отлагана многократно като в един момент дори изчезна от списъка с игри в каталога на Rockstar. За щастие боговете на гейминга се смилиха над милионите фенове на Макс, които вече очакват играта през март 2012 г.

Отговорността да създадеш нова Max Payne игра е голяма, но и Rockstar е компания, която знае как се прави печеливша стратегия. Освен това създателите на оригинала от Remedy дават по едно рамо с важни съвети и корекции, които трябва да превърнат Max Payne 3 в едно от силните заглавия за първата половина на новата година. Включването на мултиплейъра изглежда малко рискован ход, но той е напълно в съответствие с последните тенденции при игрите. Това, което най-много вълнува феновете обаче е дали кралете на отворения свят ще могат да направят качествена линейна игра, в която всеки един момент е скриптиран и всяка една сцена – предварително зададена. Това безспорно не е лека задача, но едва ли Rockstar ще допусне фиаско като това, което претърпя Duke Nukem Forever. Max Payne 3 най-сетне изглежда уверено устремен към домовете на геймърите след едно дълго пътуване.

Call of Duty (Activision/Treyarch)

Call of Duty е динозавърът на съвременната гейм индустрия. Огромен, масивен, безкрайно популярен, адски печеливш мастодонт, надхвърлил пределите на домашната конзола или РС, за да стане истински поп феномен.

И също като някогашните динозаври, изчезнали внезапно от лицето на земята, Call of Duty е изправен пред глобален катаклизъм. Милионите геймъри, които всеки ден пълнят сървърите на игрите, може би още не осъзнават това, но със сигурност Боби Котик и екипът му са наясно, че нещо трябва да се промени.

Първата Modern Warfare беше страхотна и когато следващите няколко заглавия възпроизведоха нейния успех с минимални нововъведения, сякаш никой нямаше нищо против формулата „по още от същото“. Но пет години и четири игри по-късно призракът на недоволството се прокрадва все по-сериозно. Затова новата Call of Duty игра автоматично попада в списъка на най-очакваните заглавия за 2012 г. Наистина ще е интересно да видим какво ще предложи Treyarch – защото приемаме, че това ще е студиото, отговорно за следващата част от серията, условно известна като Project Iron Wolf – и как Activision ще развие бизнес модела около поредицата.

Защото казано с две думи, Call of Duty трябва да се адаптира. Или да умре.

Автор: Иво Цеков