Впечатления: World of WarCraft: Cataclysm

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 11 дек. 2010

Един стар свят се прероди, Катаклизмът настъпи. Време е да си пусна брада, да изключа телефона и да окупирам компютъра със стек бира, за да видя какво всъщност са сътворили Blizzard този път.

Ъ, всъщност вече го направих. При това още в ранните часове на 7 декември, когато World of WarCraft: Cataclysm стана онлайн. И чак сега – няколко дни по-късно – шефът ми ме хвана за ушите и ми напомни, че всъщност е време да споделя с вас своите впечатления от необятния свят на това изключително популярно MMORPG. Но откъде да започна?

Не е тайна, че промените, които Cataclysm нанася, са повсеместни и многопластови

Почти всяко едно кътче от Азерот е пипнато, а геймплеят – обогатен и усъвършенстван. С появата на Детуинг Разрушителя старият свят на World of WarCraft, такъв какъвто беше в премиерния ден преди близо 6 години, вече никога няма да бъде същият – както за герой на 1-во ниво, така и за 60-ка. В Barrens е зейнала огромна цепнатина, Thousand Needles е наводнена, а в някога пустата Desolace се е настанила пищна флора. И това са само част от промените…

Първото нещо, което моят 80-то ниво Undead Priest направи, когато се логна в света на Cataclysm, е да изучи умението, което му позволява да ползва летящите маунтове и в стария свят – може би най-готината придобивка в целия експанжън. Така за първи път можете свободно да се понесете над Стормуинд, да се спуснете в близост до скалната порта на Айрънфордж или просто да помахате на гоблините в Бути Бей отвисоко.

Но разбира се – нашата основна цел сега не е да се наслаждаваме на новите гледки в Азерот, а да го спасим от опустошителния Детуинг. И началната стъпка в тази насока

пътешествие към Vashj’ir. Първата подводна зона за World of WarCraft

разположена на запад от Стормуинд. Първото ми впечатление от нея, особено след една страхотна междинна анимация с цялостно озвучение, в която Трал, застанал над огромен водовъртеж, призовава Ордата и Алианса да забравят различията си на този етап, бе просто…WoW.

Между другото – целият Cataclysm е пълен с подобни сцени. Допълнителни анимации, направени с енджина на играта, които засилват разказваческия елемент – може би най-слабата страна в MMORPG-то на Blizzard. Сега обаче той е доста по-здраво застъпен. Всяка една от новите територии има своя собствена история, която иска да ви разкаже – ясно и отчетливо. С много анимации и озвучени диалози. 

Друг куест пък ще ви отведе до Mount Hyjal, атакуван от безпощадните огнени елементи. Именно тук ще се изправите за миг и срещу Рагнарос – класическия бос, които ветераните си спомнят от Molten Core. Сега той се опитва да унищожи Дървото на Света. Без да издавам много подробности – очаква ви среща и с Малфюриън Стормрейдж, който ще излезе от смарагдовия сън, в който е изпаднал, за да поведе армиите на Сенариус срещу огнения елемент…

Ако трябва да избирам между тези две начални зони (80-82 ниво), безспорно Vashj’ir е най-впечатляваща. Подобно нещо в WoW просто никога не е имало. Необятен подводен свят, който, в един момент, ще може да кръстосвате спокойно с чисто новия си маунт – водно конче. Тук нощта никога не настъпва, цветовете са пъстри и наситени, а подводният живот е навсякъде около вас – малки рибки щъкат на рояци, рачета пълзят по дъното, красиви водорасли се вият към повърхността и смъртоносни акули дебнат в пещерите…

Когато приключите със странстването си в първите територии на Cataclysm и достигнете 83 ниво, значи е време за следващите нови зони в света –

Deepholm и Uldum

Тук моите предпочитания отново са категорични. Uldum е истински хит – територия, разположена в южното крайбрежие на Калимдор и наситена с адски много чувство за хумор. Още от самото начало ще бъдете нападнати и отвлечени от малки пигмеи, които впоследствие пък, в един страхотен daily куест, ще ги налагате с огромен чук, докато дребосъците, накатерени едно върху друго се опитват да крадат от градината на едно от местните същества…

Именно в Uldum ще се срещнете отново и с Харисън Джоунс (Харисън Форд + Индиана Джоунс), когото видяхме за първи път в Zul’Aman. Препратките към класическия филм на Стивън Спилбърг са абсолютно навсякъде и ще се понравят на феновете на приключенията, докато някои от дънджъните пък навяват спомени за „Старгейт”.

Ако търсите по-„апокалиптична” и скалиста територия, която приляга по-скоро на The Burning Crusade, то Deepholm без съмнение е правилният избор за вас. Макар и далеч по-депресиращият. Зоната е раздрана от множество цепнатини в земята, пълна е с кратери и вулкани. Червеи и всякакви подземни същества щъкат буквално навсякъде.

За да качите 85-то ниво в Cataclysm обаче, ще трябва да навестите и Twilight Highlands

Това е последната нова high-level зона, разположена на изток от Wetlands. Тя е може би най-малко впечатляваща спрямо новите територии, поне във визуално отношение. Тук обаче ви очаква и една епична среща, кулминираща с въздушна битка между Детуинг и Кралицата на драконите – Алекстраза. Стига да изпълните съответната поредица от куестове, разбира се, което горещо ви го препоръчвам.

И така, рано или късно, всички ставаме 85 ниво. Какво следва от тук нататък? Все още е рано да дадем крайна оценка на мащабна игра като World of WarCraft: Cataclysm. В следващите материали по темата ще разгледаме по-отблизо новите раси в света на Азерот – гоблините и уоргените; ще надникнем в допълнителните high level подземия, както и ще видим как са се променили Deadmines и Shadowfang Keep и струва ли си да ги посещаваме на Heroic 85-ка. Не на последно място – ще видим и какво точно представлява новата второстепенна професия – археологията – какви точно промени са нанесли Blizzard върху механиката на всеки един от класовете в WoW и какво се случва с гилдиите, докато трупат опит и се развиват.

А новите high level територии получават (почти) пълен отличен – 5,5 от 6!

Автор: Владимир Тодоров