Първата Lost Planet не се отличаваше кой знае колко от масата шутъри от трето лице, но включването на заснежената планета и необходимостта постоянно да поддържате запасите си от термална енергия успяха да извоюват на играта приемливи оценки. При това явно достатъчно приемливи, за да убедят японците от Capcom, че си заслужава да финансират създаването на продължение.
А май не трябваше!
За разлика от първата игра, където си проправяхме път през заснежени бази на ледените пирати на планетата E.D.N. III, тук средата е напълно различна. Lost Planet 2 ни пренася в джунглата. Да, същата тази джунгла, която е може би най-изтърканата среда в историята на РС и видео игрите. Е, от време на време ще минете и в затворени помещения като бази и градски условия, но като цяло Capcom залага на зеления цвят вместо белия. Не че в това има нещо лошо, защото визията на играта е една от малкото хубави страни.
Задвижвана от собствения енджин MT-Framework 2.0, Lost Planet 2 изглежда приятно за окото, при все че ще изстиска максимума от вашата машина. Играта има сериозни изисквания и предлага поддръжка на новия DirectX 11, при положение, че имате съответната видео карта. За да изстискате максимума от графиката, вероятно ще трябва да си поиграете малко с настройките, тъй като Capcom не са извършили оптимизацията по най-добрия възможен начин, но си заслужава. Графично Lost Planet 2 е стабилна, а макар че се среща относително по-рядко, музикалното оформление на играта също създава приятна атмосфера.
Къде се обърна колата?
Вероятно вече сте се досетили, че ако започваме ревюто на една игра с нейните визуални достойнства, има нещо гнило (стига да не говорим за Crysis 2, разбира се). И ще бъдете напълно прави. За сметка на визията си, Lost Planet 2 има проблеми в почти всеки друг аспект.
По отношение на геймплея основата се е запазила, но поради липсата на сняг вече не е необходимо да се грижите за термалната си енергия. На практика това означава, че когато вземете един посредствен шутър от трето лице и отнемете дори единствената механика, която изглежда поне малко интересна, това с което оставате, е прекалено слаб и безличен продукт.
Вашите врагове отново са огромните Акриди, а “любимите” data posts от първата игра също присъстват. Големи части от играта представляват опит да се въведе един нов поджанр – симулатор на активиране на data posts. Представете си само – придвижвате се от точка А до точка В, активирате поредния data post, после повтаряте движението по маршрут от точка В до точка С, където ви чака нов data post и тъкмо когато си мислите, че вече сте се отървали, играта нежно ви насочва към следващата подобна точка. Тъпо!
Управлението в Lost Planet 2 става както с клавиатура, така и с поддръжка на ХВОХ360 контролер за Windows, но специално при него ще се натъкнете на същите проблеми, които характеризираха конзолната версия на играта, когато излезе по-рано тази година. Прекалено много действия са сложени на прекалено малки бутони, което често и като по правило в най-неприятните моменти ще ви пречи.
Едва ли има нужда да споделям, че историята също не играе почти никаква роля в света на E.D.N. III. Някакви хора, от чиито лица не се вижда почти нищо, обикалят около вас. Имате корпорация, която естествено е гадна. На всичкото отгоре играта не следва една сюжетна линия, а се опитва да представи събитията от различни ъгли, като естествено се проваля с гръм и трясък. Не че ще стигнете много далече в разплитането на историята. Системата за сейвове е толкова непрощаваща, че вероятно много преди края на последния шести епизод ще се отказали. А причина за това имате – играта е доста трудна, но не защото ви представя интересни предизвикателства, а просто защото някои от нивата се отличават с ужасен дизайн. Ще спомена само момента с влака.
Защо, Capcom, защо?
Разбира се, някой може да възрази, че Lost Planet 2 е създадена за кооперативна игра и гледайки безнадеждното АІ на вашите виртуални спътници, бих се съгласил. Но имам и контра забележка – ще намерите ли още няколко заблудени души, които да се съгласят да споделят мъката ви?!
Излизането на Lost Planet 2 за конзоли беше меко казано провал и средната оценка от 68 в Metacritic за PS3 и XBOX360 версиите го доказва. Не само това, но освен негативната критика, играта се продаваше толкова слабо, че това принуди японските издатели да отбележат и сериозни финансови загуби. В един момент Lost Planet 2 изглеждаше като мръсната тайна на Capcom и РС версията й бе под сериозен въпрос.
В крайна сметка японците явно са решили, че няма какво повече да губят, а вероятно са се надявали, че все още има и нищо неподозиращи геймъри, които може да се излъжат да си я купят. Не бъдете едни от тях! Lost Planet 2 беше провал и през май, а сега в разгара на сезона има половин дузина по-интересни заглавия.
Задраскайте това, една дузина са.
Автор: Филип Станиславов