PS2 геймърите едва ли са пропуснали заглавие като Time Splitters – безспорно един от най-добрите фърст пърсън шуутъри, създавани някога. Ето че авторите на този бестселър са се решили на една доста радикална стъпка (очевидно верни на името си ?) – да изпробват силите си в един коренно различен жанр, този на екшън адвенчъра с гледна точка от трето лице.
Пригответе се да поемете ролята на Джон Ватик, за когото в началото на играта не знаем абсолютно нищо. По интересното е, че самият Джон не си спомня нищо за себе си. За огромна своя изненада той открива, че владее някои доста впечатляващи психически сили. Телекинеза, способност да се самолекува, частична невидимост за околните и други все така интригуващи “екстри”. Той обаче няма кой знае колко време, за да им се порадва, защото някакви странни типове очевидно желаят смъртта му. На всяка цена!
Историята на Second Sight се развива на два плана с непрекъснати връщания в миналото, с които авторите на играта разкриват епизод по епизод мистерията около миналото на Джон Ватик. В една от първите ретроспекции действието ни връща по времето на секретна операция в дебрите на необятния бивш Съветски Съюз, където нашият герой трябва да разследва експериментите на луд учен. Настроението, което този уж дребен трик налага, е учудващо завладяващо – сякаш наистина гледаш един далеч не лош шпионски филм. Междинните анимации (изпълнени с енджина на играта) и диалогът са чудесно изпипани и чудесно допълват общия “кинаджийски” ефект.
Колкото до самия геймплей, той e комбинация в равни степени между стелт елементите и 100%-вия екшън. Промъкване, прикриване зад стени и надзъртане иззад ъгли (плюс, разбира се, възможността да ставате невидими за кратко време) се редуват с напечени престрелки и впечатляващи демонстрации на псионичните сили на главния герой. Една от най-ефектните измежду тях, поне за мен, беше възможността главният герой да се “отделя” от тялото си за известно време и така да достига до иначе недостъпни места.
След като иначе проблемното при конзолите прицелване беше изпипано така безупречно в Time Splitters, едва ли някой се е съмнявал, че Free Radical ще се справят не по-зле с тази задача и в Second Sight. Играта предлага автоматично прихващане на целите, но едновременно с това позволява и по прецизно прицелване за така полезните понякога “хедшотове”.
Слава богу, всичко в играта не се изчерпва с безкрайното разчистване на нивата от “вражески елементи”. Базовият геймплей (разбирайте – екшънът) е приятно разнообразен с някои прости операции, като боравенето с компютри, дистанционното отварянето на врати и манипулиране на камери и прочее. В Second Sight ще откриете дори няколко мисии, в които ще играете рамо до рамо с управлявани от компютъра приятелски настроени персонажи. Едни от тях ще ви помагат в битките, други ще имат нужда от защитата ви. Като цяло геймплеят едва ли ще ви се стори твърде еднообразен където и да е от първото, та чак до последното 17-то ниво на играта.
Second Sight е учудващо приятна и ангажираща игра, която за съжаление оставя лекото усещане за неизползван потенциал. Искрено се надявам Free Radical да се решат на продължение, в което да могат да се възползват максимално от вече натрупания в този нов за тях жанр опит.
Автор: Ивелин Иванов