SimCity 4: Rush Hour

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 окт. 2003

Addon-ите сe нареждат сред любимите ми проявления на геймпроизводството. В повечето случаи добавките към дадена игра решават десетина дребни, но изключително дразнещи проблеми, добавят някое ново депресиращо чудовище, което внася нов елемент на предизвикателство, и разнообразяват доказано интересния геймплей (продълженията на класическите бози всъщност са абсолютна рядкост, просто пазарът сам си ги праща на бунището на историята :)). Та за преминаващата година продуктите от този тип бяха прилично много: добавки за WarCraft 3, Battlefield 1942 и т.н. Със своеобразни наследници се сдобиха дори и някои по-хардкор ориентирани изпълнения, пример за което е и настоящият addon SimCity 4 Rush Hour. На пръв поглед допълнението към Епизод четири на легендарната поредица SimCity не носи твърде радикални изменения. Както и повелява изкуството на адването, главната идея (построй град, развий икономиката и си качи рейтинга) остава чиста и неопетнена. Номерът при инсталацията на Rush Hour е в това, че оригиналът се допълва с множество нови екстри и условия, които осигуряват далеч поприятно и интересно джиткане в ролята мини бог и мегакмет. Основната промяна в геймплея, от която подсказва и името на чудото, е добавянето на свръхподробна транспортна част в изграждането и управлението на вашия град. В addon-а бъка от всевъзможни доразвития на старата и по-скоро мижава “пътна” част на играта. На играча се дават няколко нови модела “паважи”, транспортни средства и карти плюс екстра торба с проблеми за решаване. Строенето на магистрали, метролинии, пристанища и т.н. се превръща в основна част от играта. Както никога досега, трафикът и неговите особености могат да вгорчат живота на бедния кмет. Поток на хора и машини и количеството на задръстванията влияят значително върху рейтинга на градоначалника, прираста на населението и капиталите… Уроци по кормуване Втората добавка в Rush Hour е далеч по-оригинална и с определено по-дълбоки последици. U – drive it представлява режим, в който наша милост поема контрола на определена машина, носеща се из подопечните ситита. За по-непретенциозните и незапознати люде тази опция би минала между другото, но за стар изпечен фен на поредицата това би било, а и е, истинска микрореволюция. В досегашната си история SimCity е наблягала винаги на макромендижмънта. Управление на отделна частица от целия градски “организъм” никога не е присъствала в до толкова голяма степен. В новата си роля играчът може да изпълнява всячески различни и непознати досега задачи. На управление подлежат десетина возила с найразличен вид и функция. Списъкът включва елементи от рода на линейки, полицейски коли, камиони за сладолед, самолетчета, кораби, влакове и т.н.. Повечето от тях си имат определена особеност и предлагат нещо като микро мисийки за игране. Така пожарната може да гаси огън, а наличната червена кола да размазва конкуренцията по магистралите. Приятното на този режим е, че управлението на целия комплект машинарии се възлага на силно ограничен брой клавиши. Всичко се свежда до посоките на движение и скоростта. По-специфичните действия са малцинство и опират до едва няколко кликания. Единственото усложнение при карането и пилотирането в геймката идва от високата чупливост на машините. С малки изключения почти всички чудеса притежават крайно реални равнища на кръв и броня. Няколко неуспешни сблъсъка и всичко потъва в дим и червено-розови пламъци. Контраефектът, носещ червени точки, е в това, че ако играчът се прояви прояви като добър шофьор при определена част от возилата би могъл да приповдигне кметския си рейтинг. Булевард “Ленин” и извънземните По отношение на другите новости Rush Hour е по-скоро доста класически addon. За цвят са вкарани голяма порция допълнителни сгради и орнаменти. Функцията на много от тях не е бог знае какво нововъведение. Промени в  основните идеи на повечето типове постройки отсъстват. Малко по-различни геймплей-елементи има при площадката за изстрелване на совалки и телевизионната станция с прилежащ към нея хеликоптер. Още един шукаритет идва от възможността за наименуване на улици, квартали и други подобни градски забележителности. С допълненията в SimCity 4 всеки би могъл да преоткрие булевард “Ленин” или пък да увековечи името на любимата декоративна рибка. Друга новост в сравнение с постарите части е допълнението в редиците на разрушителните сили. Както си е от началото на началата, SimCity предлага комплект инструменти за масово поразяване. Своеобразните антистресови средства бяха, а и са, способни да заличат голяма част от градчетата по картата. Въпреки че употребата им може да доведе до крах на дълго изстрадала игра, в използването им има нещо твърдее запленяващо. Е, в Rush Hour комплектът от гигантски робот, земетресения, вулкани и т.н. е допълнен от НЛО-атаки и ужасяващи верижни катастрофи. За разлика от второто (което е чиста проява на лош вкус) извънземните нашественици са просто прекрасни. Малките зелени човечета сеят разруха и отвличат невинни граждани по изключително забавен и радващ окото начин. Иначе като стил и и контрол над действието SimCity 4 не е претърпял никакви забележими изменения. Както и в чистия първообраз, полята, горите и градове се ръководят чрез елементарни кликания из симпатична поредица от менюта. Туториалите са допълнени с елемент, даващ добра представа за всичко по-ново, с което може да се сблъска играчът и т.н.. Херцове и пиксели Може би часта, в която Rush Hour носи най-малко допълнения, са приложните страни на графиката и аудиото. Картинките, които се виждат, са отново някъде около средното положение. При пускане на максималните детайли SimCity 4 дава приятна визия, изпълнена с няколко екстри. Общият и средният план са добри, за сметка на най-приближеният, който ще ви зарадва с пиксели. Част от новите ефекти са изпълнени с прилична доза хумор. Цялостното усещане е умерено и леко. При музиката положението е същото. Фонът и съпътстващите писукания са хубави до момента, в който някой реши да задълбае в същността им. Простотата преобладава през повечето време… Остана да обобща, че “Час Пик” е един приятно добър addon. Единственото, на което се надявам, е, че успехът му не би довел след себе си още три или четири подобия, които биха усложнили SimCity до неузнаваемост. В настоящето “Епизод Четири” е просто в идеално балансирано състояние. Ако харесвате серията, намерете и допълнението. Шансовете да изцвилите радостно са доволно големи.

Автор: Сергей Ганчев