Ако сред вас има фенове, верни на тайкуните и на моя милост (като техен добър познавач), то тогава те със сигурност знаят, че Deep Red е не поредната безименна британска геймфирма, а създател на онова все още култово заглавие, наречено Beach Life. И нека припомня, че aкo Roller Coaster Tycoon зададе началните параметри за понятието “добър тайкун”, то Beach Life предложи посоката на развитие на икономическите симулатори, в които освен да напъваш мозъка си, можеш и да се забавляваш. SeaWorld Adventure Park Tycoon ни въвежда в атмосферата на атракционен парк с морска тематика – делфини, акули, тюлени, морски лъвове и други животни, свързани по рождение с водата. Показвате ги на жадните за екзотика посетители в специфичните за съществуването им условия, грижите се за тях и продавате образите им под формата на ключодържатели с костенурка или герданчета със зъб от кит Като добавка към вашия аквапарк вървят и онези изконни места, наречени ресторант за морски деликатеси, пицария, помещения за отмора (не ги ли наричаме тоалетни ние) или пък раирани будки за захарен памук или сандвичи. Всичко това определя първата голяма група от обекти, посредством които създавате облика на парка, задавайки многобразието на развлеченията. За любителите на цифри – 48 e техният брой. Другата голяма група, обединила в себе си 71 елемента, е тази за декорация – фонтанчета, статуи на фламинго и китове, палми, кактуси, цветни лехи – всички те са в помощ при оформлението на пространството. Защото в повечето от зададените мисии една от основните ви цели е именно естетическото оформление наред с разнообразието на атракциите. Поддръжката на парка е замислена интерактивно и не изисква специални и индивидуални комуникации с персонала – хигиенисти, техници, ветеринари и гледачи на животни. Важно е преди всичко да осигурите достатъчно места за техния отдих. Същата лекота се наблюдава и при боравенето с паричния поток – следите приходите и разходите без излишни статистики и подобни трикове, целящи да придадат достоверност на икономическите процеси. Идеята е проста – като има пари, ги харчите, като няма – чакате да се съберат Важен момент при управлението на финансите обаче е заделянето на средства за иновационна дейност. Тя дава отражение на всички обекти – персоналът минава през специални обучителни програми, атракциите претърпяват модификации, разнообразяват се животинските видове и прочие. И това, само ако предвидливо не се скъпите по отношение на инвестирането в нови идеи. Въпросът, който си задавам, споделяйки впечатленията си с вас, е дали SeaWorld Adventure Park Tycoon успя да догони качеството на предшественика си и доколко британците останаха верни на свежия си вкус и оригиналните си идеи. В интерфейса на играта присъства оная леко идиотска нотка, която не прави ситуацията по трупане на капитали скучна и досадна. Но не намерих онзи перфектен саунд, които все още ме връща по виртуалните плажове на Ибиса. Е, интересната енциклопедия за 14-те предлагани от вас животински вида донякъде компенсира тая празнина. Сякаш всичко е наред с морския парк, но кое ли е онова нещо, което не успя да направи удоволствието ми завършено. Ако го откриете – ще се радвам да ми кажете. Ако ли пък не страдате от философски увлечения по задаване на екзистенциални въпроси, повече от убеден съм, че няма да съжалявате за времето в морския парк.
Автор: Васко Чаворски