Age of Mythology: The Titans

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 07 ное. 2003

В годината на вторите части и експанжъните човек понякога се замисля доколко има смисъл да държи жив интереса си към любимите форми на забавления и започва да си задава въпроса дали не трябва да се преориентира към нещо друго, към нещо ново и различно. The Titans, експанжън- кампанията на Age of Mytholgy, те връща в реалността, разтриса раменете ти и ти казва: “Хей, споко, аре малко по-сериозно, батко, аман от генерализиране, не мислиш ли?”. Да. Точно така. Аман от генерализации. Просто защото Age of Mythology е една от игрите, които не подлежат на привличане под общ знаменател. The Titans не носи със себе си технически нововъведения и графични експлозии – чисто и просто Age of Mythology е игра с изключително високо ниво. В актуалния експанжън е включена една нова кампания с нова раса – атлантидите. Нужно е да знаете, че ще ви е необходима инсталация и на оригиналния Age of Mythology, за да подкарате експанжън пака. Хронологично действието в The Titans се развива 10 години след падането на Атлантида. Този път главният герой не е Аркантос, а неговият син – Кастор. Очевидно, че сценаристът на AoM е мислил в перспектива за продължението, защото това е логичното развитие – ако сте изиграли докрай основната кампания, ще знаете, че накрая Аркантос придобива възможностите на бог и заедно с Посейдон напуска своя народ. Хората на Атлантида обаче се чувстват изоставени и несигурни, макар и спасени от домогванията на злото. Затова те влизат в съюз с освободилите се от изгнание титани. Обединението на атлантиди и титани не радва особено другите три раси. В продължение на 12 мисии ще разберете какво ги тревожи и им бърка в здравето. Отново базирайки се на гръцката митология, създателите вкарват нови митологични герои – 12-те титани. Те са деца на Гея и Уран. Титаните могат да имат деца, които не са титани, но не са и богове. Титанът Кронос детронира баща си Уран и се възкачва на престола (ако ви е интересно, според гръцката митология го убива чрез кастриране). Преди да загине Уран проклина Кронос, че той ще падне от ръцете на някое от своите деца. Ето защо, колкото и добре да си живее Кронос с титанката Реа (още изврат – те са брат и сестра), той заповядва всяко негово дете да бъде убито след раждането му. Легендата разказва, че на Рея й писнало и скрила едно свое чедо, а именно Зевс. Освен с децата си, Кронос имал лична драма и с циклопите които силно недолюбвал, поради което ги затворил заедно със Сторъките в Тартар (не, не соса, а найдълбокото на дълбокото в подземния свят според митологията). Когато Зевсчо пораснал, той отишъл при баща си и му потърсил сметка. В резултат на това Кронос почнал да повръща всичките си убити деца. След тази случка започва великата битка на титаните, като от една та страна е Зевс с т.нар. крониди (плод на повръщаното на Кронос) и циклопите, а от другата е Кронос с титаните. Зевс, естествено, побеждава, защото циклопите му помагат да се натъпче с анаболи, т.е. амброзия и нектар. След победата си Зевс закотвя баща си и титанската му пасмина в Тартар (пак там). Вече трябва да ви е ясно поради что се дразнят гърците и другите раси от Age of Mythology на мръсната сделка, в която атлантидите влизат. Age of Mythology: The Titans предлага 12 мисии, както вече споменах веднъж. Ако кажете, че са малко, със сигурност ще се издадете, че не сте играли Age of Mythology. Задачите, поставени за изпълнение, са различни по сложност, но всичките се обединяват от едно общо свойство – за една мисия ще ви трябват между 2 и 6 часа в зависимост от сложността, която си изберете. Отново действието ще се развива по “цялата” земя, което ще рече в Египет, на Север и в Гърция, както и в земните недра. Може да се каже, че новата кампания е по-лесна, но и по-интерактивна Този път историята е по-динамична и многопластова. Расата на атлантидите е голямата новост. Техните способности, естествено, се различават чувствително от конкурентите им в няколко отношения. Най-големите разлики са в областта на събирането на ресурси и най-общо казано в “мирната” част от раздаваните команди. Така работниците на Атлатида струват повече ресурси, “раждат” се по-бавно, но за сметка на това са по-производителни и бързи. При събирането на ресурси не се нуждаят от кампове, складове или хамбари, а генерират златото, дървесината и храната за общото благо автоматично. Почти всички единици на атлантидите могат да бъдат трансформирани в герои, което им дава по-добри показатели за всеки критерий и им позволява да се борят по-ефективно с митическите същества на противника. Така например селянинът-герой събира още по-бързо ресурси и строи сградите още по-експедитивно. По отношение на сградите е другата основна разлика за новата раса. Така те могат да строят още от найпримитивното си ниво на развитие градски центрове. Градските центрове тук играят и друга роля. Освен за производство на работници и увеличаване броя на популацията, те служат и за генериране на вяра. Колкото повече градски центрове, толкова по-бързо генерирате вяра, което пък ви позволява да тренирате митологични същества. Създателите от Ensemble са останали верни на принципите си, като армията на атлантидите разполага с нови и интересни бойни единици. Особено внимание заслужават митическите същества, които са общо 12. Ще спомена само аутоматоните, които приличат на роботи от StarСraft, но се бият с меч и имат уникалното качество да се поправят сами (чук чука ламарина). Сатирите пък са като подвижни копиехвъргачки. При човешките войски внимание заслужават обсадните единици като фанатиците или подвижните балисти. Шест от последните плюс 10 аутоматони превръщат армията ви в добре структурирана армада за разрушаване и убийства. Като цяло войската на Атлантида е доста силна, но и ресурсоемка, което позволява добър тактически баланс на силите. Титаните поемат ролята на богове за атлантидите. Подобно на другите раси, и тук имаме три основни божества и някои по-малки богове впоследствие. Основните са Кронос, Гайа и Оран. Кронос ви дава силата на телепортирането. С негова помощ можете да преместите всяка сграда на произволно място от картата произволен брой пъти само срещу 5 дърва ресурс. Магията Vortex ви позволява да пренасяте цялата си армия по картата – например, току пред базата на врага. Гайа пък генерира, гори и поправя сградите. Оран притежава силата на шоковата вълна, с която можете да отблъсквате вражите набези. Не си мислете обаче, че другите раси са оставени непокътнати. В късните мисии на кампанията ще се убедите в противното, когато получите възможност да правите свои бойни единици титани. Не ги бъркайте с божествата на атлантидите – става дума за нещо съвсем различно. За всяка раса титаните са уникални – викингите имат гигантски леден трол, за египтяните това е огромен боец с глава на орел. Тези единици са супер силни и могат да се справят сами с цели армии на противника. За съжаление обаче, поради огромната им мощ, създателите на играта не са им дали много поле за изява и ще се борите много повече с класическите си армии. С появата на експанжъна The Titans в мен отново се връща надеждата, че не всичко е загубено и все пак има и ще продължава да има невероятни игри.

Автор: Александър Бойчев