Gamescom 2010

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 авг. 2010

Истински успех. Тези две думички най-точно и ясно описват тазгодишния Gamescom, който се проведе между 17 и 21 август в Кьолн, Германия.

254 хил. души посетиха изложението. 4 400 от тях бяха представители на медиите, а местният градски фестивал, който се проведе едновременно с Gamescom 2010, привлече около 100 хил. За справка това в Япония, по време на Tokyo Game Show,  се събраха 185 хил., докато при Electronic Entertainment Expo – oоколо 43 хил. Същевременно 505 изложители от 33 различни страни – с 47 повече от миналата година – демонстрираха своите продукти.

Убедихте ли се в успеха на Gamescom?

Не на последно място – няколко големи компании използваха изложението в Германия, за да направят няколко по-съществени анонса. Electronic Arts например разкриха повече подробности за Need For Speed Hot Pursuit, заковаха пускова дата на Dragon Age 2 (8 март в САЩ и 11 в Европа) и заявиха, че ще видим Mass Effect 2 и за PlayStation 3.

Същевременно Sony – може би едни от най-активните изложители по време на Gamescom 2010 – разкриха нов 160-гигабайтов PS3, който ще се яви на мястото на 120-та версия. 320-гигабайтов модел пък ще се предлага в комплект за 400 долара с PlayStation Move – новият контролер на компанията.

Определено имаше какво да се види. Разбира се – игрите бяха в центъра на изложението. Ето по-интересните анонси, на които станахме свидетели…

Age of Empires Online

Доста смело от страна на Microsoft – да вземат една утвърдена и обичана от мнозина поредица – и да я превърнат в онлайн free-to-play игра. За щастие обаче тя е в добри ръце. Зад нейната разработка стоят Robot Entertainment – студио, сформирано от бивши служители на Ensemble.

Първото нещо, което прави впечатление е, че сериозният вид на играта е заровен дълбоко в чекмеджето на разработчиците. Age of Empires Online ще предлага една по-весела, анимационна визия, с каквато например се отличаваше Age of Mythology. Същевременно обаче запазва геймплеят, с който всички фенове на поредицата са свикнали. Но към него добавя няколко нови пласта, които ще открият стратегията от всички останали – взаимодействието с империите на други хора от цял свят.

Кооперативната игра ще се насърчава. Нещо повече – 95 процента от задачите в Age of Empires Online ще бъдат именно такива. Ще може да посещавате градовете на вашите приятели, ще купувате различни неща от тях, ще приемате задачи, които иначе са недостъпни във вашето царство и т.н.

Друга съществена промяна в Age of Empires Online обаче е наличието на „екипировка”. Всяка сграда и единица ще разполага със слотове, които могат да бъдат запълнени от различни предмети, открити, закупени или получени като някакво възнаграждение. Те ще променят както външния вид, така и характеристиките на дадена сграда или юнит на бойното поле. Дайте един епичен щит Blessed Rune Shield на ваш войник и всички останали като него ще получат 2 процента повече кръв, 4 процента по-здрава броня срещу друга пехота и близо 5 процента по-голям шанс да устои на капани.

На пазара за PC в началото на 2011-та.

Diablo III

Разбира се – и Blizzard не останаха по-назад и демонстрираха още нови характеристики на дългоочакваното Diablo III. И по-специално – новите NPC герои, наречени „занаятчии”.

По време на нашите странстваня ще можем да се „сприятеляваме” с до трима подобни майстори, всеки от които ще има уникален характер и способности. За тази цел ще трябва да изпълняваме различни куестове и да им даваме злато и материали, необходими за изковаването на нови предмети. Въпросните занаятчии не са бойни NPC-та, но ще пътуват заедно с вас от град в град, където ще разпъват своя магазин и ще изпълняват ролята на местни търговци.

По време на Gamescom Blizzard показаха три различни вида занаятчии – ковач, бижутер и мистик. Първият ще ви снабдява с тежки брони и оръжия, ще поправя вашата екипировка и ще добавя сокети към каквото си пожелаете. Бижутерът от своя страна, както предполага и неговото име, е отговорен за производството на пръстени, амулети и скъпоценни камъни. Също така той може да маха малките камъчета от вашата екипировка, без опасността едно от двете да бъде безвъзвратно унищожено. Не на последно място – мистикът е посветил времето си на изработката на жезли и магически пръчици. Той обаче може да създава и леки брони и да прави най-разнообразни магии (enchantments) върху вашата екипировка.

Един от най-често срещаните проблеми в Diablo I и II бе затрупването на инвентара на героя с безполезна екипировка. Сега Blizzard се надяват, че с въвеждането на ново умение, наречено salvaging, ще ни улеснят до голяма степен. С негова помощ ще разглобяваме предметите на съставните им части като впоследствие ще даваме получените материали на нашите занаятчии. Така, стига да имат съответните рецепти, които ще откриваме по време на странстванята си из света, NPC-тата ще могат да ни произвеждат нови и мощни предмети.

Няма как да не отбележим, че всеки един от занаятчиите ще разполага с три различни специализации. Така например ковачът би могъл да произвежда по-качествени брадви и мечове. Добрата новина е, че изберем ли веднъж една от специализациите, другите няма да останат заключени. Стига да разполагаме с достатъчно количество злато и материали, ще можем да развием всяка една от способностите на занаятчиите.

Не на последно място – кажете сбогом на свитъка Town Portal. В Diablo III той няма да намери място. Хардкор режимът от двойката обаче се завръща с пълна сила.

На този етап Diablo III се очаква за PC и Mac. Blizzard не планират конзолна версия… все още.

Need for Speed Hot Pursuit

Този рейсър бе обявен още по време на тазгодишното E3. Марк Уебстър от Criterion обаче излезе на сцената, за да обяви още подробности за най-новата игра на студиото. Така например благодарение на екстрата Autolog ще можем да виждаме кога някой от нашите приятели е подобрил собствения ни рекорд в своеобразната социална мрежа на рейсъра, след което ще имаме възможност да се опитаме да го подобрим от основното меню.

Същевременно по време на демото станахме свидетели и на един страхотен преход от ден към нощ по време на текущо състезание, което допринася изключително много за атмосферата и реализма в състезанията.

От компанията обещават, че ще пуснат на пазара специално издание на играта, което ще включва две ексклузивни коли.

На пазара на 16 ноември тази година.

Might and Magic: Heroes VI

В първия момент си помислих, че някой PR в Ubisoft е объркал заглавието от бързане. В крайна сметка кой би лепнал подобно име, при това целенасочено, на една установена и класическа поредица? Оказа се обаче, че грешка няма. В Ubisoft имат големи планове за поредицата Might and Magic и това е техният начин да заявят, че Heroes ще бъде просто една малка част от това, което тепърва ни предстои да видим. Честно казано не бих отказал една ролева игра по поредицата. Might and Magic X? Кой знае…

Но да се върнем към Might and Magic: Heroes VI… Събитията в играта ще се развиват 400 години преди Heroes of Might & Magic V, а в нея ще видим всички познати елементи – походова стратегия, изследване на много по-големи в сравнение с петицата карти (развитието на героя ще се запазва от мисия в мисия), тактически битки (в които ще се изправяме и срещу могъщи босове), събиране на ресурси и строежи на великолепни градове.

За добро или лошо шестата част от поредицата няма да се разработва от руснаците от Nival. Ubisoft са сметнали, че Black Hole Entertainment са по-подходящи за тази цел. До този момент обаче компанията така и не успя да блесне с нищо кой знае какво. Един от най-амбициозните й проекти – реалновремевата стратегия Armies of Exigo – се оказа пълен клонинг на WarCraft III. Дали Might and Magic: Heroes VI ще успее да предложи нещо кой знае какво, тепърва ни предстои да разберем…

На пазара през март 2011-та.

Dungeon Siege III

Още една поредица, поверена в ръцете на студио, нямащо нищо общо с първите части. Целта на Obsidian Entertainment е да направят Dungeon Siege III игра, достъпна и за конзолните потребители. Без обаче междувременно да отчуждават PC феновете. Дали ще успеят, това вече е друг въпрос.

Няма как да не отбележим, че DS III ще бъде първата игра на студиото, която ще използва техния собствен енджин Onyx. Така че по отношение на визия, нямаме никакви оплаквания. Това, което ни съмнява е, че Obsidian ще успеят да предложат задълбочени ролеви елементи, при положение че са се заканили да направят DS III най-достъпната в геймплей отношение игра от цялата поредица.

На пазара за PC, PlayStation 3 и Xbox 360 през 2011-та.

BioShock Infinite

Не по-малко впечатляваща бе и демонстрацията на новия BioShock. Irrational Games – авторите на първата част – направиха смела стъпка напред. Ако трябва да сме максимално точни – нагоре! Както вече стана ясно, BioShock Infinite ще ни пренесе в разположения на няколко десетки километра във въздуха, благодарение на множество мощни дирижабли, град Колумбия. Играта няма да е директно продължение на първите две части. По-скоро ще бъде техен духовен наследник, поне що се отнася до уникалните история и атмосфера. За повече информация за играта вижте нашето превю.

Разбира се – няма как да обобщим всичко, което се случи на изложение от ранга на Gamescom. Очаквайте обаче информация за останалите игри, които бяха демонстрирани в Германия, под формата на мини превюта, които ще намират място в секцията игри на нашия сайт.

Автор: Владимир Тодоров