Колумбия – едно летящо американско зрелище. Град в пълния смисъл на думата, който обаче, благодарение на множество мощни дирижабли, е казал сбогом на земната повърхност и се е изсмял на законите на гравитацията.
BioShock Infinite разби представите на всички ни за това как би трябвало да изглежда следващата част на тази култова поредица. Вместо да продължаваме да циклим в подводната утопия на Андрю Райън и да измъчваме Малките сестрички и техните Големи татковци, Irrational Games решиха да ни предложат нещо коренно различно. BioShock Infinite няма нищо общо с историята в предните две части. Това е една независима игра, която обаче ще се яви като своеобразен духовен наследник на цялостния стил и атмосфера, с които първият BioShock изпъкна над всички останали.
Кажете сбогом на Рапчър. Този път в центъра на историята е Колумбия –
огромният и плуващ във въздуха метрополис, създаден в началото на 1900 г.
с една единствена идея. Да покаже на света колко велики, изобретателни, проспериращи и мощни са американците. Но… Винаги има едно „но”. В желанието си да превърнат Колумбия в мощен град, янките снабдяват летящия метрополис с множество оръжия. Превръщат го в Звездата на смъртта на XX век, което от своя страна довежда до неочакван инцидент с ужасяващи последствия. На Америка не й остава нищо друго, освен да се дистанцира от Колумбия и да й позволи да се рее сама във въздушното пространство, да се опита да оформи свои собствени културни и правителствени практики. Всеки обаче, който си спомня Рапчър, знае, че това никога не води до нищо хубаво…
В BioShock Infinite ще поемем управлението на Букър ДеВит – бивш агент на Пинкъртън, загубил вяра в своите някогашни служители, но все още готов да се заеме с непосилни за останалите задачи. Мистериозен клиент, който знае къде точно е сегашното разположение на Колумбия (след инцидентът мегаполисът изчезва напълно от очите на хората), наема нашия човек и го изпраща в летящия град. Целта на ДеВит е да открие жена на име Елизабет. Както обаче по-късно ще стане ясно, тя не е като всички останали и притежава мощни телекинетични способности.
Подобно на BioShock и тук историята и уникалната атмосфера ще бъдат в центъра на играта
Странна патриотична нотка е вманиачила целия град и ДеВит ще трябва не само да спаси Елизабет, но и да направи всичко възможно, за да оцелее. Има нещо ужасно нередно в летящата Колумбия. Ненормални политици с облекло тип Чичо Сам пропагандират пред празни площади. Мъртви коне са станали храна на хищни гарвани. А не по-малко странна жена мете прага на магазина си, без въобще да й прави впечатление, че целият щанд зад нея е обгърнат от пламъци… Убедихте ли се?
Разбира се, смислената история и зловещата атмосфера биха били нищо без една добра бойна система. От това, което се знае за нея до момента е, че Букър ще има достъп до коктейли с най-разнообразни функции. Т.напр. Murder of Crows ще му позволи да създаде рояк от кръвожадни гарвани, които ще изкълват очите на своите жертви. Веднъж щом се срещнем с Елизабет пък ще можем да комбинираме своите и нейните умения за максимално унищожителни последици. Момичето може да създаде буреносен облак над главите на група противници и ако ние междувременно изстрелвяме електричество директно в него, ще си направим барбекю.
Разбира се – Колумбия ще има и своите „Големи татковци”
В случая обаче това са т.нар. Handyman. На пръв поглед това са гигантски роботоподобни същества с походка на горила, (вероятно) човешка глава и ясно видимо и туптящо в гръдния им кош сърце. Първоначално този зловещ противник е трябвало да притежава гигантски ракови щипки, но впоследствие от Irrational Games са преценили, че ръцете са по-подходящи за хващането на нещастни, пък и за тяхното налагане.
Какво още ни очаква в света на BioShock Infinite? Ще разберем с течение на времето. За съжаление ни делят близо две години от нейната премиера. Според Irrational Games тя ще излезе най-рано през 2012-та. Така че какво друго ни остава, освен да гледаме страхотния й трейлър и да очакваме всяка нова информация по темата със затаен дъх.
Автор: Владимир Тодоров