Incoming

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Производителите на игри трябва всеки ден да изпращат по една огромна благодарност на създателите на 3D видеокарти! Защо ли? Ами защото правенето на нелоша игра вече става сравнително много по-лесно – влагате малко повече „цвят“ (поне 16-битов), задължително използвате всички достъпни 3D видеоефекти и добавяте солидно количество екшън. И ето че новата игра с повече от добра графика е вече готова! Всъщност това е изгодно за нас, потребителите – защото и малки софтуерни компании имат шансове да направят добра игра. Е, екшън-симулацията на не особено известната английската фирма Rage Software е направена именно по горната рецепта – и се е получило нещо доста добро (по-добро дори от някои игри, за които са похарчени милиони долари)!

Сюжетът на игрицата е елементарен – 6 юни 2009 година, Радарна инсталация за наблюдение на космическото пространство ADATA – Кения, Африка, 21:00 часа местно време. Следящият компютър отчита навлизане в атмосферата на неидентифицирани летящи обекти! Произход – извънземен! Red Alert! Red Alert… тревога първа степен! Извънземните кораби съвсем явно са се насочили към въпросната радарна инсталация и командния център за обработка на информацията, постъпваща от радара. Ако извънземните успеят да унищожат инсталацията, в отбраната на земята ще се отвори огромна дупка! Това всъщност е и първата ви мисия – като командир на наземната лазерна батарея ще трябва на всяка цена да отбиете атаката!

Фактът, че играта е създадена от малка компания, съвсем не означава, че тя е елементарна. Да започнем с това, че производителят е включил поддръжка на всички основни видове 3D видеокарти (което често не се прави от компании със значително по-големи претенции). Допълнително преимущество е възможността за всички видове multiplayer, дори можете да играете на един-единствен компютър като използвате опцията split screen! Тази опция е типична най-вече за видеоприставките и това ми подсказва, че може би тази игра също първоначално е била създадена за Nintendo (примерно). Приятните изненади продължават и по-нататък – оказва се, че можете да поиграете на ТРИ различни игри: arcadе, campaign arcade и campaign tactics. Аркадата е ясна – това си е чист екшън от типа един срещу много, като хубавото нещо е, че можете да поиграете и с извънземните кораби! Двата типа кампании естествено се състоят от поредица мисии, като поне първата мисия е почти еднаква и за двете кампании. Каква е разликата по-нататък не знам, но по принцип ще имате възможност да използвате цял куп както наземни, така и хвъркати бойни машини. Като стана въпрос за това – погледнах в директорията на играта, където са съхранени изображенията на предвидената за използване бойна техника и изброих ДВАДЕСЕТ И ДВА различни самолета, космически кораби на извънземните, танкове и една… крава! Можете да вярвате на очите си – правилно прочетохте! Действително там се мъдри изображението на крава! Само дето не ми стана ясно дали това е някакъв особен вид самолет или просто е хитро замаскиран танк!

И последно – някои от вас може да са останали с погрешното впечатление, че става дума за екшън-игра. Реално това си е точно симулация и на екрана пред себе си ще видите доста индикатори с полезна информация – радар, датчик за приближаващи ракети и т.н., въобще почти всичко, което се полага на един уважаващ себе си симулатор!

Автор: Ник Мортимър