S.C.A.R.S.

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Какво ли би се получило, ако в едно се съчетаят страхотни визуални ефекти, приличен геймплей, изпипан саундтрак и безумен сюжет? Един от многото отговори на този въпрос е S.C.A.R.S. – Super Computer Animal Racing Simulation – нова игра в каталога на Ubisoft. Хубаво е, че авторите са се постарали още със заглавието да кажат много за същността ґ, защото иначе доста хора биха изпаднали в почуда от меко казано странния външен вид на возилата и от странните като релеф и цветове писти.

Отново сме в бъдещето, около 3000-та година и отново човечеството го е закъсало здраво. Този път няма войни или екокатастрофи, просто компютрите поумняват, поемат контрола върху земята и започват дори да се отегчават. За забавление решават да си организират състезание с коли. Проектират супермощни, свръхвъоръжени, с вид на страховити представители на животинския свят автомобили, които се състезават по невероятно трудни и бомбастично изглеждащи трасета.

Веднага след стартирането на играта прави впечатление тромавият и напомнящ игрален автомат интерфейс и особената цветова гама, която авторите от Ubisoft са използвали. Това не е плод на оригиналност или специфичен стил от страна на производителя – просто играта е писана за платформи като Nintendo64 и Sony Playstation и е адаптирана за PC. По този начин Ubi Soft предлагат продукт, запазил голяма част от особеностите на конзолите, за които е писан. В тази връзка трябва да спомена, че управлението с клавиатура не е прецизно. Трябва ви gamepad или приличен джойстик, за да постигнете добър контрол върху колата.
Много важен е изборът на позицията на камерата. Можете да избирате  различни режими, но най-подходяща за ралита от този тип е позиция на камерата извън колата, за да можете да наблюдавате какво става около вас.

РС-адаптацията дава възможност на притежателите на по-бързи 3D-карти да играят на разделителни способности до 1024/768. Естествено не е предвиден софтуерен режим, така че 3D-ускорителят е задължителен. Играта поддържа както Direct 3D, така и Glide.

Запомняща се е и музиката – авторите предлагат подходящо по стил парче за всяко трасе – от стил “Досиетата “Х”, през агресивен хардрок до ритъм на дивашки тамтами. Звуковите ефекти не се отличават с нищо особено. Различните pick-ups издават специфичен звук, който разнообразява донякъде монотонното бръмчене на колите.

Геймплейът в S.C.A.R.S. е див и безумен. В играта няма да откриете и най-малкия елемент на симулация. Можете да спечелите състезанието и без да се сещате за спирачката. А тъй като колите са практически неразрушими, единственото, което ви остава, е да давате газ до ламарината и громите компютърните опоненти наред. Не случайно казвам компютърни опоненти – S.C.A.R.S. няма “истински” мултиплейър, а само известният ни от конзолите split-screen-режим. Иначе ще можете да поставяте рекорд за време, да участвате в шампионати, всеки от които с различна трудност. За всяко участие получавате определен брой точки – 10 за първо място, а 1 за шесто. Има и специални бонус-точки, ако успеете да нанесете най-много поражения на противниците си, да направите най-бърза обиколка или да преминете пистата без да ви уцелят. За да продължите на следващото трасе, трябва да се класирате в челната тройка.

Пистите са девет, толкова са и автомобилите, приличащи на различни животни. Пет от тях са на разположение от самото начало, а останалите четири се получават като бонуси. Всяка от колите притежава различни, общо пет характеристики: скорост, ускорение, управление, броня и оръжие, но те като че ли не оказват особено влияние върху крайния резултат.

Ubi Soft сериозно са се потрудили по отношение на оръжията. По време на играта могат да бъдат използвани всички оръжия, но не повече от две едновременно. На разположение са следните: turbo – краткотрайно, но мощно ускорение; magnet – изстрелва се пред опонентите ви, като ги привлича и задържа няколко секунди докато наваксате изоставането; seeker – самонасочваща се ракета, boomerang – след като го изстреляте започва да се върти около колата и помита всичко, което се докосне до нея; timebomb – активира се автоматично и експлоадира 20 секунди след като я вземете, можете да я оставите на пътя или да я закачите за намираща се близо до вас кола; stinger – спуква гумата на противника, stopper – прегражда пътя на противника пред вас; round of bullets – патрони, с които можете за кратко да забавите някои от опонентите ви и shield – щит, който ви предпазва от оръжията на противниците, но за сметка на това не можете да използвате други оръжия  докато е включен.

S.C.A.R.S. е поредното доказателство, че прибързаното адаптиране на игри от игрални конзоли за РС не е особено удачен вариант. Липсата на мултиплейър, лошият контрол с клавиатура, странният, тромав и нетипичен за PC интерфейс са недостатъци, които трудно ще се компенсират от иначе приятния геймплей и чудесната графика.

Автор: Владислав Маринов