Jakkal: Flesh+Bones

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 мар. 2000

Преди много години в далечни земи съществувало царството Lasheron. То било известно с разбирателството и търпимостта между отделните раси, които го населявали. За това утопично състояние на царството от огромно значение бил Zodan. Славел се като добър и мъдър властелин, но в един момент се оказал неподготвен за настоящето. В земите му нахлул злият и безскрупулен магьосник Zargon, който организирал атентат срещу него и се възцарил на мястото му. Миролюбивите Jakkals не могли да издържат нарастващата тирания на новия си господар и с течение на времето сформирали бунтовнически съюз (The Alliance), целящ премахването на Zargon и възвръщането на отминалите времена на спокойствие и мир. В продължение на години армията на узурпатора успяла да заличи и последния бунтовник, но не и спомена за това, че някога Lasheron е било процъфтяващо царство. Легендите за мъдрия Zod- an се предавали от поколение на поколение, а надеждата за по-добър живот ставала все по-жива. Обаче Zargon успял да всее страх и ужас сред  поданиците си и най-вече сред наследниците на въстаналите Jakkals, като заплашил, че всеки, който се осмели дори само да помисли да застане срещу волята му, ще го последва нерадостната съдба на предците му. Сега, 200 години след нашествието на магьосника, идва моментът, когато съществата от Lasheron имат достатъчно смелост да обявят война на армията на злото.

В общи линии това е историята на Jakkal: Flesh+Bones. Няма начин да не ви е направило впечатление, че тя изключително много наподобява повечето от известните приказки за злодеите, които си веят байрака
докато се намери някой да им подреже крилцата. Повечето продуценти на игри всячески се опитват да измислят нещо нечувано до момента, но BLAZE Technologies са градили сюжета на базата на отдавна установените норми. Това им е позволило да наблегнат на доизкусуряването на много по-важните за реалновремевите стратегии единици, сгради и геймплей, вместо да напасват действието към нищо не значещата история. Не ме разбирайте погрешно. Да знаеш с кого и за какво се бориш е важно, но дори да не ви се занимава да четете дългата предистория на всяко от нивата, няма да имате проблеми със завършването на мисиите си. За нежелаещите да четат фермани е включена опцията narration. С други думи, чичко с монотонен и отблъскващо преправен глас ще ви пояснява какво да правите докато ви писне и се откажете да го слушате.

Можете да се изненадате, но Jakkal не е предвидена за продажба в магазините (или сергиите), а през Интернет. Това доста ме учуди, защото играта като цяло е доста качествена, а безспорно разпространението ґ през мрежата не е най-удачното решение. Е, това си е работа на BLAZE Technologies.

За какво все пак става дума. Разполагате с над 25 единици, с които да громите армията на злия Zargon. Всеки unit си има специфични особености, които повечето от останалите не притежават. Едни могат да се катерят по стръмните хълмове, а други преспокойно се справят с  прелитането над всяко препятствие, застанало на пътя им. По същия начин стои въпросът с останалата част от воините. Докато за някои преплуването на цяло море не е абсолютно никакъв проблем, то за част от останалите заобикалянето на водата е наложително, но за сметка на това става по-бързо. Като добавка имате възможност да въоръжите бунтовниците с повече от 50 различни оръжия и над 20 заклинания за магии. Ще боравите с ракети, бомби, лазери и всякакви причудливи средства за офанзива, а с помощта на светкавици и огън

изпепеляването на враговете е гарантирано

Сред магиите впечатление правят ставането невидим или неуязвим за определен период от време, специалните отрови, ураганът на смъртта и т.н. Построяването на сгради е неизменна част от RTS игрите. Чрез тях се осигурява снабдяването с ценни материали като злато, храна и дървета, а също така за тренирането на нови войници. От друга страна, някои от сградите участват в отбраната или транспортирането на единиците. Например издигането на Wizard Towers ви дава възможност да обстрелвате противниците с електрически заряди, а създаването на портали е необходимо за безпроблемното и мигновено пренасяне на армията ви в произволна част на картата.

Графиката на Jakkal е поразително добра. Стига да имате подходяща видеокарта, ще се запознаете с абсолютно всички специални ефекти. Не са щадени полигони за моделите на единиците, както и за релефа на терена. До момента не съм виждал по-интересни небета и езера. Не казвам, че са реалистични, останах с впечатлението, че създателите не са се опитвали да гонят какъвто и да било реализъм. Мъничко са попрекалили с мъглата, обаче тя след продължителна игра представа да се натрапва, дори става приятна със странните си цветове. Трябва да ви предупредя, че обликът на Jakkal няма почти нищо общо с този на Starcraft или Tiberian Sun. Камерата не е статична, а можете да я движите в произволна посока, което ви позволява да се съсредоточите над бойните действия в точно определен регион от картата.

Свободата на движение

и различните гледни точки са огромен плюс, но същевременно създават доста неприятности. Имам предвид, че геймплеят страда от всичко това. Използването на клавиатурата е задължително, както и въвеждането на нови бутони, вместо само опростеното цъкане с мишката.
Звуците не могат да не бъдат забелязани. Свистенето на лазерите и тътенът на гръмотевиците придават необходимата атмосфера за по-продължително прекарване пред монитора. Музиката е във формат CD Audio и достатъчно мелодична, за да я слушате просто за удоволствие на уредбата си.

Ако не ме бяха принудили, изобщо нямаше да слагам оценка на тази игра. Признавам си, че за първи път попадам на нещо подобно и ми липсва база за сравнение. В първите няколко минути настава известно объркване заради странния интерфейс и нововъведенията в управлението. След това… сами преценете дали ви допада.

Автор: Иван Георгиев