Светът през последните години се промени коренно. Двата враждуващи лагера свиха бойните знамена и решиха, че няма смисъл игрите на “добри и лоши” да продължават повече и че е крайно време нещата да започнат отново и по съвсем различен начин. Това ни се втълпява от политиците и услужливите им медии. Има обаче една особена групичка от хора с неприятния навик да се съмняват във всичко и във всеки. Те твърдят неща, които звучат странно, но понякога в тях има доста голяма доза логика и истина. Така според тези, които се чувстват призвани да разкриват великите световни конспирации, почти всичко в познатия ни свят не е такова, каквото ни се представя, а истината е “някъде там…” .
Не си мислете, че ще ви разказвам “Досиетата Х”, просто в този дух е историята Battle Zone II. Това, което знаем за събитията в света през последните 50 години, е грешно и е много далеч от реалността. Всичко започва през 1952 година, когато на земята падат метеорити, съдържащи неизвестна субстанция, наречена биометал. Това естествено се засекретява и по най-бързия начин започва да се търси военното приложение на странното вещество. С това се занимават както американски, така и руски учени. Оказва се, че биометалът има невероятни свойства, позволяващи изработката на какви ли не оръжейни системи, които коренно променят начина на водене на войни.
Единственият проблем е как да бъде скрито всичко това. За запазването на тайната се организира конспирация с чудовищни размери. Лично ангажиран е президентът на Щатите Айзенхауер и по негова свръхсекретна заповед се създава NSDF – National Space Defense Force, а за оправдаване на разходите дейността им е маскирана под името NASA.
През това време руснаците, за да се противопоставят, организират CCA – Cosmo Colonist Army и се стараят по всякакъв начин да не изостават.
Техните разработки в тази област не отстъпват почти по нищо на американските, но скоро и двете страни са изправени пред сериозния проблем – откъде да се намери още от този така ценен материал. Така се стига и до затопляне на студената война, но тя се води някъде из космоса и за нейното съществуване са наясно само участниците в нея и тесен кръг избрани, които определят бъдещето на света. Войната се води с променлив успех ту за едната, ту за другата страна и това се проточва с години, докато на един генерал на име Брадок не му хрумва гениалната идея да използва невероятните свойства на биометала и да създаде перфектния войник – получовек-полумашина. Сформираните бойни единици от това ново оръжие получават името “Черните кучета”. С тяхна помощ NSDF на бърза ръка постига големи успехи срещу руските сили, докато не идва моментът, когато на тези перфектни войници им писва и обръщат силата си срещу своя създател. Тъй като американците не са в състояние да се справят с тази заплаха, те се обръщат за помощ към своите досегашни противници. Така се стига до създаването на обединени сили, които носят името ISDF – International Space Defense Forces. След смазването на съпротивата на биороботите започва време, през което с общи сили се колонизира почти цялата Слънчева система. Всичко върви чудесно до момента, в който е атакувана базата на планетата Плутон и армията на ISDF трябва да се намеси, за да се противопостави на неизвестните нападатели, които според оскъдните данни разполагат с мощ, достатъчна да се унищожи човечеството.
В Battle Zone II трябва да се вживеете в ролята на лейтенант Кук и заедно с капитан Шабайева ще бъдете от първите стъпили на Плутон след страховитата атака. Първата мисия, която се налага да изпълните, е по-скоро тренировъчна. Тя е предвидена, за да усвоите бързо специфичния начин на управление на вашия герой, комуникацията и контрола на различните единици, с които ще влизате в съвместни дейности. Тук мисля, че трябва все пак да уточня що за игра като жанр е Battle Zone II. Това въобще не е лесно, защото в нея са съчетани елементи от различни жанрове и са преплетени по начин, който не позволява да бъде определена категорично. Тя се доближава до FPS-те, тъй като гледната точка през повечето време е такава, но за сметка на това в действието са преплетени също RTS, RPG и симулативни елементи. В Battle Zone II ще имате пълен контрол върху бойното поле, което означава, че освен непосредственото си участие в битките ще трябва да мислите стратегически, да добивате ресурси и да произвеждате и използвате разнообразните бойни единици по предназначение. Те са толкова различни, че ще трябва сериозно мислене преди да се впуснете в акция.
Хубавото е, че брифингите са достатъчно ясни, защото иначе объркването ви ще бъде почти сигурно.
Авторите са приготвили различни видове машини, всяка със своите специфични функции. Saber Battletank върши чудесна работа по защита на базата ви от вражеско нападение. Thunderbolt Scout е с леко въоръжение, но много маневрен и бърз, предназначен е за бързи атаки.
Mortar Bike е въоръжен само с тежко, едрокалибрено оръдие, подходящ за атаки от голямо разстояние. Walker е тежко въоръжен атакуващ робот с основна задача превземане на укрепени противникови позиции. Assault Tank е добре брониран и е в състояние да атакува доста отдалечени цели. Turret е изключително ефективна единица с отбранителни функции.
Rocket Tank е бойна машина, оборудвана с ракети за поразяване на въздушни цели. Missle Scout е въоръжен със самонасочващи се ракети, особено ефективен при патрулиране, но би се справил добре и с атакуващи задачи, особено ако се използва в групи от по 2-3 единици.
Service Truck е единица, разполагаща с така наречения биометален процесор. Основната му задача се състои в ремонтирането и възстановяването на повредени сгради и машини. Предназначението на Constructor е да изгражда всички съоръжения, необходими за построяването на базата. Scavenger е машината, която добива необходимата суровина – необработен биометал, наречен скрап. Разбира се, противникът ви е не по-зле въоръжен, а като се прибави и сравнително високото ниво на AI, нещата стават още по-сложни.
Освен употребата на различни машини не са един и два моментите, когато ще трябва да слезете от тях и да се придвижвате, биете и изпълнявате различни задачи, стоейки здраво на собствените си крака. Както може би се досещате, сте екипирани подходящо и въоръжени по начин, който да ви позволи да изпълните поставените ви задачи.
Като графика
Battle Zone II е на ръба на съвършенството
Очевидно програмистите от Pandemic Studios са си свършили много добре работата, защото играта върви без накъсвания дори и на машини, за които не може да се каже, че са върха на технологиите. Извънземните пейзажи са изключително красиви, детайлни и ако разполагате с по-бърз компютър, ще можете да се насладите на живи и богати цветове в разделителни способности, които зависят само от мощта на графичния ви ускорител и големината на вашия монитор.
Battle Zone II вероятно ще бъде едно от хитовите заглавия за тази година, защото съчетава в себе си динамиката и действието със стратегията и тактиката и по този начин е в състояние да задоволи претенциите на голям кръг от геймърите.
Автор: Владо Георгиев