Wings of Destiny

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Все повече и повече започвам да се чудя защо различните фирми продължават да пускат купища симулатори на старовремски самолети от времето на Втората световна война. Всъщност “най-различни” може би не е най-точната дума, тъй като повечето от тези игри си приличат като две капки вода. Както изглежда, този жанр няма какво повече да каже на геймърското войнство и Wings of Destiny – новата игра на Psygnosis, е потвърждение на това правило. Всъщност нова може би също не е най-точното определение за този симулатор. Това е един от многото забатачени геймърски проекти, който е трябвало да бъде готов още през лятото на 1997 г.

Ако се беше появила тогава, Wings of Destiny вероятно щеше да предизвика фурор. За жалост и до момента играта не излязла официално на пазара и според разпространителя Psygnosis е планирана за пролетта на 2000 г. (ако изобщо бъде пусната за продажба). Патилата на този симулатор са живо доказателство за бруталния естествен подбор в сферата на компютърните игри и лесно могат да се определят като “страданията на младия Вертер” в геймърски вариант…:-)

А историята на играта е наистина малко тъжна. Първоначално проектът тръгва с много хъс. С разработката на Wings of Destiny е натоварена фирмата General Simulations Inc. Всички участници на компютърното изложение E3’97 са впечатлени от демонстрираните първоначални параметри на играта. Незнайно защо обаче цялата работа потъва в небитието. Разпространителят Psygnosys премества пускането на играта за втората част на 1998 г. Следват още няколко отлагания – за началото на 1999, а след това и за първите месеци на новото хилядолетие. Междувременно производителят General Simulations Inc. изчезва безследно от сцената и то така, че в момента е почти невъзможно да се намери каквото и да било за тази фирма. Така че след тригодишни перипетии се оказва, че Psygnosis трябва да поеме нещата в свои ръце. Крайният резултат обаче е, че Wings of Destiny се появи една година след своите съперници на пазара на старовремски симулатори.

Играта експлоатира вече използвания в десетки самолетни игри

сюжет от Втората световна война

Единствената разлика е, че той е поднесен под формата на комикс, а репликите на героите са изобразени чрез характерните балончета с думи, така добре познати от всяка илюстрована книжка за Супермен или Човека Паяк. За съжаление действието на играта е твърде далеч от това, което е нужно за един истински добър story based-симулатор, какъвто не съм срещал от времето на класическия Strike Commander, който се явява нещо като прадядо на този минижанр.

Действието на Wings of Destiny започва през 1940 година. Можете да поемете ролята на съюзнически или пък на германски боен пилот. Трябва да преодолеете четири военни кампании, които съдържат над 50 исторически бойни мисии. Те ще ви отведат във Франция, Англия, Белгия, Норвегия, Германия, Италия, Малта, изобщо из цялото европейско бойно поле по време на Втората световна война. Всяка мисия пресъздава около 200 квадратни мили автентичен европейски терен, пресъздаден с 32-битов цвят.
По време на вашите мисии имате възможност да летите в кабината на четири различни самолета. Съюзническите Спитфайър и P51 Мустанг отново трябва да се изправят срещу своите вечни въздушни душмани Месершмид 109 и 262. Както обикновено сраженията се водят единствено с оръдията и картечниците на вашите летателни машини. В битките участват още двайсетина модела самолети, които не можете да управлявате. Любопитното във Wings of Destiny е, че

не се занимавате само с въздушни битки

но трябва да атакувате и различни наземни обекти като най-честата ви цел са противовъздушните батареи на врага.

Самите битки са направени малко аркаден стил, тъй като първоначалният замисъл на създaтелите е бил да привлекат широка аудитория, която няма кой знае какъв опит в симулаторите. Участвате в безмилостни въздушни сражения и често се налага да свалите двуцифрен брой самолети по време на една-единствена мисия. За щастие ликвидирането на противниците е в общи линии лесна работа, тъй като те не блестят с кой знае колко развит интелект. За щастие биткаджийският стил на игра не е повлиял чак толкова много на реализма. Вашият самолет се държи достатъчно автентично, макар и не колкото да кажем в Jane’s WWII Fighters.

Всъщност след огромното количество ретро-симулатори, които са минали през ръцете ми,

Wings of Destiny изобщо не можа да ме впечатли

кой знае колко. Графиката не е лоша, но е далеч под нивото на игри от класата на Jane’s WWII Fighters и European Air War. Когато веднъж съм видял триизмерните облаци и кълбета дим в симулатора на Jane’s, нещо трудно може да ме впечатли в тази сфера. Така че трябва да сте наистина голям маниак на тема “игри със стари самолети”, за да отделите на Wings of Destiny повече от 2-3 часа.

Лично аз смятам, че това е поредното авиационно начинание, което най-вероятно ще се срине с гръм и трясък и няма да може да си изплати парите, инвестирани в него. Колкото и тъжно и да е, ще трябва да се примирим с факта, че симулаторите стават все по-непопулярен тип игри, в който повечето фирми няма да искат да инвестират. Според мен само някакво чудо може да вдъхне живот на този отмиращ жанр.

Автор: Морган Кроу