Mat Hoffman’s pro BMX

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 ное. 2001

Игрите на тема ВМХ определено не са много. Скоро за РС излезе първата хубава симулация на кросов велосипед – Dave Mirra Freestyle BMX. Както всяка друга игра, и тя си имаше слаби места. Доста от върлите фенове на тогава излязлата Tony Hawk’s Pro Skater 2 я оплюха и дори не пожелаха да си я пуснат. Естествено изпуснаха много…

Сега обаче Activision ни предлагат свой вариант за компютърна симулация на ВМХ. За жалост обаче тя май е по-зле от Dave Mirra Freestyle BMX. За съжаление пичовците от екстремния клон Activision не са се поучили от успеха на други игри на фирмата и малко са оплескали нещата.

Защо Dave Mirra беше по-добра?

Имаше разчупки от типа на, отчитане на най-висок скок, най-дълъг спирачен път, най-голям градус на завъртане и т.н. Те бяха голямата веселба в играта. Освен това лесните трикове, които освен всичко даваха и много точки, стимулираха играч още повече. Динамиката на THPS 2 също беше една от добрите й черти.

За какъв филм обаче си говорим при Mat Hoffman’s pro BMX?
Несполучлив, бих казал. В играта няма съспенс. При всеки малко по-готин трик пичът ви ще се пльосва много грозно. Аз примерно успях да направя само един или два успешни Superman-а, които иначе са доста лесни номера за един Про хиксар. Няма да е рядкост да карате хикса си в короните на разни дървета, по тръби на 15-20 метра над земята и т.н. Въобще филм и 2/3. 🙂

Казвайки филм обаче, се сетих, че

филмчетата в играта са доста яки

При отварянето на всяка нова карта ще гледате ново клипче. В края на интрото има един супер момент. Мат Хофман скача с колелото си от скала, която се намира поне на 1000 метра над някаква река. Изглежда супер екстремно. Музиката също е готина, макар че саундтракът е по-зле, отколкото в THPS 2 и DMFBmx (участват групи като Static-X, Crystal Method, Pennywise).

В графично отношение играта предлага малко по-дървен вариант на енджина на THPS 2. За интерфейса и геймплея може да се каже, че Activision са направили една много голяма грешка – оставили са почти 1:1 конзолните черти. Мен лично това ме подразни. Крачка назад в компютърната гейминдустрия :(.

За разлика от THPS 2 тук няма да ви се налага да събирате пари, за да еволюирате, а ще печелите корици на списания (с вашия лик). На всеки терен имате възможност да се преборите за четири корици и една скрита. Колкото повече корици, толкова повече екстри. Да де, ама тук екстрите са супер малко – имате на разположение само три различни колела за всеки хиксар. Не знам защо Activision са направили това, след като в THPS 2 системата за развитие беше направо перфектно замислена.

Явно желанието за промени е подтикнало авторите на Mat Hoffman’s pro BMX да я разводнят. Не може да се каже, че е нямало откъде да се учат, дори напротив. За съжаление обаче играта се оказа доста по-различна от това, което всички очаквахме.

Автор: Орлин Широв