История : )
Уводната анимация ни прави свидетели на трагичната смърт на Кайл МакКейн на състезателната писта пред очите на неговите все още невръстни синове Райън и Дони. Действието бързо се прехвърля петнадесет години напред – по-големият брат Дони вече си е спечелил име на обещаващ млад пилот и именно той представя своя по-млад брат Райън на шефа състезателния тим AGB. Оттук воланът поемате вие (в ролята на Райън), като целта е да си завоювате място под слънцето (или по-скоро – на пистата). Спирам дотук с уговорката, че историята на TOCA Race Driver по нищо не отстъпва на тази на кой да е приличен автомобилен кино екшън, като Days of Thunder с Том Круз да речем.
Реализъм : )
Едва ли е нужно да уточнявам, че (като всеки друг рейсър на Codemasters) TOCA Race Driver също включва пълен модел на деформация на автомобилите. Откачащи се стабилизатори, изхвърчащи брони, пръскащи се с трясък стъкла и фарове, и което е още по-важно (макар и невидимо за очите ви) – двигател и трансмисия, които определено не обичат да ги блъскате в загражденията на пистата. Изкуственият интелект на играта е не по-малко впечатляващ, като благодарение на него вашите съперници се държат като обикновени (т.е. правещи грешки) хора. Въобще, на пистата цари един ужасно убедителен “организиран хаос”, който прави изживяването не само по-истинско, но и далеч по-забавно.
Графика : І
Далеч съм от мисълта, че графиката на TOCA Race Driver издиша. По принцип в графично отношение всичко си е на мястото – доста прилични модели на автомобилите, добре замислени писти с убедителен “декор” (разбирай дървета, храстчета, сгради и т.н.), чудесни повторения на надпреварите в ТВ стил, та дори и интересни физиономии за “главните действащи лица”. Позволих си обаче един малък експеримент – пуснах си непосредствено една след друга TOCA Race Driver и новия GT Concept. Хм… Не казвам, че едва ли не всеки рейсър трябва да изглежда като ултралъскавото Gran Turismo. Но трябва да кажа (не без неудоволствие), че на неговия фон TOCA Race Driver ми изглеждаше като PSOne игра с 3D ускорение.
Управление : )
Едно от нещата, които на времето ми попречиха да се задълбоча в геймплея на предишните TOCA издания, беше именно управлението. То бива реализъм, ама чак пък толкова! Слава богу, управлението на Race Driver е значително облекчено (а не опростено!) без от това да е загубил автентичният елемент на возия. Освен това, типично за Codemasters, и най-дребната промяна в настройките на автомобила (общо шест на брой) променя осезаемо начина, по който той се държи на пистата, и съответно изисква от вас различен стил на управление.
Автор: Ивелин Иванов