Monster Garage

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 09 мар. 2004

Окей, окей. Игри, посветени на коли, има бол. При това всеки месец. Малко са другите жанрове във видеозабавлението, които могат да се похвалят с подобна константност. Мonster Garage обаче не е поредната автозалъгалка, която иска да спечели вниманието ви за няколко седмици. Това е шанс да докажете, че можете да работите с отвертката и оксижена. Дори в някакъв смисъл е тренажор за занаятчия-тенекеджия. Monster Garage е забавна, с много желязо (буквално), но и адски бъгава. Въпреки това тя ми хареса.

Играли ли сте си (или продължавате и сега) с малки колички по килима? Обичате ли да ходите в магазина и да гледате с часове рафтовете с кутии на Buragо? И аз така, макар и вече да съм коскоджамити мъж. Това усещане няма отношение към възрастта и никога не можеш да пораснеш за него. Има си тръпка просто. Ако някога и вие сте мечтали да станете тенекеджия, да хванете с две ръце газовата горелка и да внимавате да не си опърлите кутрето, докато изрязвате прогнили ламарини, Monster Garage ще ви даде идеална възможност да изпробвате без реални разходи доколко наистина тази работа е за вас. И доколко си заслужава в един по-нататъшен момент да трошите пари, нерви и живота си в сервиза.
Monster Garage е създадена

по едноименния сериал на Discovery Channel

Издава се от Activision Value, които са популярни най-вече с трепачести заглавия а ла “Cabela`s Deer Hunt” (лов на елени пред монитора, няма шега. Между другото, в създаването на еленския шутър участват и българи, но за това ще ви разкажа някой друг път). Именно поради тази причина подходих малко сдържано в началото, когато разбрах, че трябва да изтествам новото им заглавие.

След като пуснах CD-то обаче, предразсъдъците ми изчезнаха. Честно. Не че графиката е нещо. Дори пуристите и хардкор феновете на 300-доларовите nVidia-карти ще ме поканят в “Сблъсък”, за да си обясним кое е по-по-най в днешния живот – яка графична карта на цената на 20-годишна “Жигула” или самата 20-годишната “Жигула” (между другото, приемам предизвикателството, ако някой счита, че може да извади истински аргументи в своя защита). Та думата ми не е за визуалните предимства на Monster Garage, макар че според мен то си изглежда съвсем прилично. Творението на Activision Value включва два типа игра. Първо – в гаража, после – на тестовата отсечка. В този смисъл ‘сичко е 3D, а возенето не отстъпва по нищо на около 80 процента от конзолните рали-портове.

Monster Garage е

нещо като симулатор на механик

Сдобиваш се с автомобил и кеш (три бинки в зелено), получаваш една седмица и “тре’е да го напра’иш резачка, копеуе”. За да не се чувстваш прецакан от съдбата, ето и съпътстващите обстоятелства, които ще те накарат да си вдигнеш чукалата оттук, да си намериш фалшив ирисов отпечатък, да минеш строгия граничен контрол в САЩ и да се заселиш в средния американски запад, където да откриеш своя собствен сервиз.
На първо място ще спомена музиката. По-метълски и по-здрав саундтрак не съм чувал отдавна в игра. Докато отвърташ болтовете и махаш нитовете от каросерията, няма нищо по-освежаващо и мотивиращо от една здрава жица. На второ място са четиримата ти “другари”, с които, вярно, не се вижда как лочите бири в спор за пружини и клапани, но пък ковете заедно ламарината, сглобявате зъбните колела и споявате железните рами на шасито. Човек дори и добре да живее, има нужда от компания, нали се сещаш?

Monster Garage се състои от седем мисии или казано по друг начин, ще се наложи да разглобите таман седем автомобила и да ги преправите в свое собствено авточудовище. Задачите са коренно различни, както и колите, които ще станат жертва на вашия оксижен. В началото набелязан за обезкостяване е един Ford Bronco. После разказвате играта на чисто новичко Mini Cooper. След това следват линейка, дълга лимузина, един Ford Mustang… За да успееш, трябва да си сръчен. Часовникът, който отброява седемте дни за модификация на возилото, тече в реално време. Освен това необходимите части трябва да бъдат поръчани в магазина, а те, както си му е реда, не са в наличност. Минава известно време, докато бъдат доставени.

Честно казано,

най-голямата трудност

в Monster Garage се оказа именно изчисляването на оптималния тайминг, така че в крайна сметка на разположение да са всички нужни чарколяци, приятелчетата да са имали всичкото необходимо време на разположение за заварките и така целият проект да се вмести в срок. Ключът към успеха минава през неколкократно разглобяване и сглобяване на нещото, което първоначално е било кола, преди да се захванеш със задачата.

След толкова много ентусиазъм и кеф, не мога да си изкривя душата и да не спомена основната драма на Monster Garage. Тя се крие в свръхбъгавостта и нестабилността на играта. Нещо нормално е тя да ти зависне по време на някой демонтаж или пък докато прехвърляте възможните задачи за механиците. При това така забива, че само бутона за reset помага, мани другото… А начинът за преминаването на пето ниво например успях да разбера, едва след като се зарових в Интернет. Там (на адрес jeepxj.com/monstergarage/) съвестен играч е публикувал начина за отстраняване на затрудненията – включва триене на файлове. Абе гадно е все пак игрите от 2004 година да се държат като недоносчетата от 1990-та по отношение на стабилността си, не смятате ли?

Въпреки тази бъгавост обаче препоръчвам горещо Monster Garage. Все пак си е голям купон и веселба да режеш ламарини, да занитваш и да бъдеш поне за час-два механик не само в мечтите си.

Автор: Александър Бойчев