Някъде в не много далечното бъдеще бива открит нов и сякаш неизчерпаем вид енергия, със свойства толкова чудни и разнородни, че някои с право го оприличават на магия. Но, както може да се очаква от човешкия род, вместо да бъде прилагана за мирни цели, световните сили търсят всевъзможни начини да използват тази енергия за увеличаване на военния си потенциал. Това води до създаването на Gears – подчинени на човека полуразумни същества, биологични оръжия с невероятна мощ.
Творенията обаче се обърнали срещу създателите си, обединени под волята на могъщия Justice, напълно разумен Gear, сякаш направляван единствено от желанието си да изкорени човешкия род. Планетата се превърнала в арена на борба за оцеляване, в бойно поле, където сили мерели хората и творенията им. Конфликтът все пак бил спечелен от обединеното срещу общата заплаха човечество, но едва след елиминирането на Justice. Без да бъдат направлявани от техния лидер (който всъщност им бил хубаво промил мозъците, за да може напълно да ги контролира), повечето Gears просто изпаднали в летаргия.
Спокойствието обаче не продължило дълго, защото скоро плъзнала мълвата за шепа хуманоидни Gears, които някакси успели да запазят собствената си воля и чувство за същност. Говорело се дори за Gear с мощ, съперничеща на самия Justice. Награда била обявена за намирането и унищожаването на създанието…
…и ловци на глави от цял свят се впуснали в преследване
Действието в GGXX#R се развива броени седмици след приключването на гореспоменатия лов. Наградата бива изплатена, защото на властите е съобщено, че ужасната заплаха, всъщност превъплътена под формата на симпатична тийнейджърка с крила и опашка, е отстранена. Последното обаче не отговаряло съвсем на истината.
Първоначално ще трябва да направите избора си сред чудата сбирщина от двадесет бойци. Създания от типа на: малка пиратка, размахваща огромна котва; женчо, сражаващ се с йо-йо; триметров доктор с огромен скалпел; красавица със смъртоносна прическа… Впоследствие ще можете да отключите и алтернативни версии на всички първоначално достъпни персонажи, както и два скрити такива. Единият начин да го сторите е като се представите добре в многобройните режими на играта. Другият е като просто играете повече от 50 часа – по една екстра ще става достъпна на всеки два часа след това.
Играта предлага както нормалния аркаден режим, в който ще минете през куп битки, за да се изправите срещу финален бос, така и режим “история”. Това пак си е поредица от битки, но има по три възможни изхода за приключенията на всеки персонаж. Така ще можете да научите повече за света на героите и взаимоотношенията между тях.
Е, това е при положение, че знаете японски
Излизане на английска РС версия не се предвижда, което ме озадачава, защото разбираем превод на историята можете да намерите във файловете на самата игра. Група фенове вече работи по въпроса и с малко късмет скоро ще се появи мод, които да зарадва невладеещите езика, използван в Страната на изгряващото слънце. Бързам да ви успокоя обаче, че само историята и говора в играта са на японски – всички вътрешни менюта са на английски, а преведена версия на конфигурационната програма на GGXX#R може лесно да бъде намерена в Интернет.
Другите режими на игра включват две разновидности на “оцеляване”, в които ще се изправяте срещу безброй противници, а здравето ви няма да се възстановява напълно между битките. Има и вариант на игра “мисия”, в който трябва да победите даден противник при определени условия – примерно не можете да скачате и само серии от повече от 3 удара могат да наранят врага. Естествено, можете да играете и единични битки срещу компютъра. Не липсва и най-важното, а именно, битки срещу друг играч на същия компютър. Възможност за търсене на противници по Интернет за жалост обаче няма.
GGXX#R
не се играе нито като творение Capcom
нито като нещо, правено от SNK. Играта има свой собствен, свеж, вманиачаващ и същевременно леко чалнат уникален стил. Дори за пръв път да се захващате с подобна игра, да схванете основите няма да ви е никак трудно. Бутоните за атака са пет: удари с ръка и крак, два за атака с оръжие (което в някои случай пак си е някой телесен крайник) и един бутон за изстрелване на опонента във въздуха, така че да можете да скочите след него и да го потрошите от бой. Има също така и привидно безполезен бутон, с който да накарате боеца си да се надсмива над противника или да му направи комплимент.
Дълбочината на бойната система обаче всъщност е впечатляваща и ще мине доста време, преди да сте усвоили всичките й тънкости и да можете да се наречете майстор. Освен индикатора на здравето, има още три: на защитата, “burst” и “tension”. Последните два се пълнят по време на битка и с тяхна помощ ще можете да изпълнявате маневри като суператаки, “перфектна защита”, “атака от мъртвия ъгъл” и други, включително и ликвидиране на противника с един удар. Предприемането на “instant kill” е като последна надежда, защото освен че е трудно да вкарате такъв удар, имате право само на един опит. Ако пропуснете, губите умението да използвате “tension” техники до края на рунда. Изобщо, място да покажете умения има в изобилие и разликата между новака и ветерана е осезаема.
Също като предшественика си, GGXX#R използва умопомрачителната за 2D биткаджийските игри резолюция от…
моля, не се смейте…
640х480, която изглежда меко казано превъзходно. Качеството е като на майсторско илюстрирано anime – свежи цветове и остър детайл. Дизайнът на персонажите е оригинален и в него е вложена огромна доза фантазия. Движенията им са анимирани плавно и изящно. Специалните атаки са толкова добре нарисувани, че при първата среща с много от тях има опасност да ви падне ченето. Арените също са красиви, не са статични, а изпълнени с живот.
Музикалният фон е предимно як метъл и рок и си върши отлично работата. Говорът е в изобилие, и естествено, на японски. Звуците от различните удари и експлозии също са си точно на мястото.
Най-просто казано, Guilty Gear XX #Reload заслужава място в колекцията на всеки геймър. Със страхотна атмосфера, вдъхновена от manga и anime, това е игра, която винаги ще можете да разцъкате с приятел. Игра, предлагаща такова разнообразие, че надали ще се откажете от нея, преди да е излязла следващата част от поредицата.
Автор: Борис Цветков