Знаете ли, че не е задължително да сте играли първата игра от тази серия? Просто сейвовете не са съвместими, няма прехвърляне на героите и т.н.. Но, от друга страна, ако сте го направили, първо ще сте получили около 40 часа чисто гейм-удоволствие, а от друга – по-лесно ще разберете сюжета в продължението и ще ви стане приятно, когато срещнете някои персонажи, на пръв поглед “пришити” в историята.
Избери си герой!
Можете да бъдете Jedy Sentinel, Guardian и Consular, всеки идващ в мъжки/женски вариант. Изборът на пола е чисто естетически и не дава отражения на евентуалните диалози и бойни умения.
Доста солидния брой NPC-та, които ще се присъединят към вас, включват и по един джедай от всеки клас, така че определянето на стартов герой наистина си е изцяло ваша работа. Guardian-ът е стандартен воин – много издръжлив, може да носи най-тежките брони и специализира във всички форми на бойни техники. Все пак тежкият armor ви пречи да използвате някои Force-сили, за които и без това нямате много мана – перфектен е за начинаещи и в началните стадии с него играта е най-лесна (към края всички стават “прасета” така или иначе).
В зависимост от уклона ви към силата Consular-ът може да се развие като Star Wars еквивалент на фентъзи свещеника (priest) или dmg dealing магьосник (нанася много магически щети за кратко време). Почти няма feats, но за смета на това получава по 1 допълнителна точка за сила на всеки 3 нива. Кекав и слаб с оръжия, започва едва след 15-то ниво да става по-ефективен, затова с него играта е по-трудна в началото. След средата, в зависимост от избора ви, ще сте си сменили уклона към добро или лошо. Добрият уклон означава по-евтини Light магии (Лекуване, и куп buff-ове за броня, stats и т.н.), а Dark Side Conular-ите сипят почти “безплатно” Lightning, Force Kill, Force Scream и т.н.
Sentinel-ът е балансиран между двата горни класа, получава известна бройка бойни специализации (може да носи до Medium armor) и има доста повече магически умения от Guardian-a. Честно казано, никога не съм обичал комбинираните уреди, никога не могат да достигнат класата на традиционните такива. 🙂
При създаването на героя ще можете да си разпределите и точки между основните му атрибути. Както и в другите AD&D игри, силата е най-важна за воина, а след това – и за останалите персонажи, използващи Melee. Dexterity-то вдига Armor Class-а ви и увеличава шанса за критичен удар, както и ефективността ви с бластери. Wisdom-ът определя резистентността ви на различни Force-атаки. Inteligence е най-важен за маговете, колкото повече точки тук – толкова по-ефективни и силни магии + повече мана. Charisma-та е важна не само за магиите, но и за това как се разбирате с хората около себе си, най-вече при определянето на цената на търговците и ако искате да принудите някой да направи нещо, което по начало не желае. На всеки 4 нива ще получавате по една точка, която можете да разпределяте между атрибутите си. На всеки 2 точки ще получавате по +1 бонус към дадената характеристика, която се прибавя директно към щетите ви, маната и т.н.
Feats (основни умения)
Фийтовете са в отделно дърво с три нива за владеене в зависимост от персонажа ви. Guardian-a получава всички бойни до края, например. Има и class feats, които са само за определени герои – това са уменията на дроидите, мандалорианеца и т.н. С качване на всяко ниво (за Consular-a на всеки 3) ще можете да изберете към кой фийт да добавите точка и/или ще получите “безплатен” фийт. Тъй като няма да имате възможност да качите всички преценете добре от самото начало в каква насока ще развиете героя си. В долните редове ще се спрем на най-важните от тях, какво правят и защо е хубаво да ги имаме:
Дали ще е за melee или ranged оръжия – изборът е изцяло ваш. (Spoiler: ще получите след първите 10-15 часа игра своят Light Saber, които превъзхожда абсолютно всички оръжия, а и ви дава доста добър шанс да отразите лазерен лъч, така че още от самото начало е добре да специализирате главния си герой в Melee, има достатъчно NPC-та, които да стрелят зад гърба ви). Поне един от героите ви трябва да е специализиран за стрелба с два бластера, и един в стрелба с тежка пушка.
Специалните атаки (Flurry, Critical Strike, Power Attack, Sniper shot, Power Blast и Rapid Shot) също се учат под формата на feats. Първите три са за melee бой, а вторите три за бластери. Личният ми избор е първо да напомпате Flurry/Rapid shot, даващи допълнителна атака, а след това да наблегнете на Critical-а. Power атаките нанасят малко повече щети, но са приложими само на опоненти с нисък AC (armor clas), което към края е по-рядко срещано, отколкото теменужки през януари.
Ако сте решили да се биете с две оръжия във всяка ръка, или да използвате сдвоен меч/staff е задължително да вземете Two Weapon Fighting feat-a, който нулира наказанието за използването на off hand оръжие. А с два меча сеете доста повече смърт, отколкото с един. Също така, оглеждайте се за оръжия, които имат в статистиките си фактора Balanced – те също са предвидени за втората ви, ръка, намалявайки до 0 наказанието за използване.
Dueling – като горния feat, но само за борба с едно оръжие (бластер/меч), добавя ви Attack raiting и dmg – нанасяте по-малко щети отколкото с две оръжия, но почти не пропускате целта. Добро за гадове с висок AC, а и прави по-използваеми Power shot/Attack уменията.
Toughness е задължителен за всички класове. На първо ниво на умение ви дава +1 живот за всеки левъл, който имате и придобиете. На 2-ро намаля с 10% щетите, които сте получили, ако са над 20 (често срещано в играта), а на ниво Master добавя още една точка живот. Така на lvl 20 ще сте с 40 допълнително.
Force Imunity е вторият задължителен feat. Макар и в началото да не ви става много ясно защо, малко след средата, когато започнете да се сблъсквате с тъмни джедаи, ще разберете колко по-добре и полезно е да сте имунизирани към Fear, Stun и Paralysis ефектите. Sentinel-а го получава “безплатно” на 6 и 12 lvl.
Close Combat пък е задължителен за всички Ranged персонажи – ако по време на битка врагът се приближи прекалено много, ефективността на бластерите пада, с този feat, това наказание се нулира.
Regenerate Force Points/Regenerate Vitality Points – Умения на пръв поглед изглеждащи безценни, но когато имате 600 кръв/мана, 2 точки регенерация на секунда са доста малко, а и има маса предмети, даващи до +5/секунда регенерация.
Dual Strike – получавате бонус към атаката си, ако с още някой от отбора нападнете една и съща цел – задължително, за всеки персонаж, и без това е добре по време на битка да концентрирате огъня на една и съща цел.
Stealth Run – при положение, че излизате от Stealth винаги с critical, а на всякъде можете да си купите предмети, даващи ви невидимост, ще прекарате доста време полуневидим, и винаги е по-добре да тичкате, отколкото да ходите.
С това изчерпваме списъка с фийтовете. Сега е време да преминем към
Персонажите в отбора
В едно от каретата ще намерите пълен списък кой кой е, къде да го намерите и как да си го вземете. След първите два диалога с персонажа и стартовия му уклон ще разберете как трябва да се държите с него, за да спечелите влияние. Златно правило: Не събирайте точки Светла/Тъмна страна на силата от диалозите с групата си – имате предостатъчно други възможности (действия и диалози в играта), за да го направите, а рискувате да изгубите влиянието си над някой от персонажите. Когато имате силен натиск над тях, не само че ще приемат вашия уклон, а и в един от ключовите моменти ще застанат зад гърба ви. Също така, някои от персонажите са несъвместими, така че ако смятате да да печелите тъмен уклон например, то преди диалога вземете в групата само тези, които биха се съгласили с действията ви, иначе рискувате да загубите влияние над някои персонажи. Това е доста важно, защото ако имате контрол над дружината си и ви следва, ще можете да превърнете Atton, Bao-Dur, Disciple, Handmaiden и Mira в джедаи. Ето как става номерът:
Atton – открийте тайната (говорете с NPC в Refugee sector) му в Nar Shaddaa, след това разговаряйте с него, относно миналото му. (става Jedi Sentinal )
Bao-Dur – нека влиянието ви, повлияе на уклона му, след това говорете с него (става Jedi Guardian)
Disciple – Просто поговорете с него, казвайки правилните реплики (става Jedi Consular)
Handsmaiden – победете я три пъти в дуел (става Jedi Guardian)
Mira – Спечелете влияние пред нея, заведете я в Nar Shaddaa, близо до Cantina-та. Най-добрият начин да спечелите влияние пред нея е с “Why don’t you kill” диалога, но ви трябват МИНИМУМ 11 ТОЧКИ AWARENESS.(става Jedi Sentinal)
С това изчерпваме настоящата статия. Естествено, че има да се каже още адски много по играта. Кой куест как се решава, какво точно да говорите на всеки един от персонажите, къде се намират най-добрите предмети, кои кристали да сглобите към сабята си или какви ъпгрейди да сложите на бронята/бластера си. Страшно много информация, която няма да се събере и в 100 страници, а в същото време не искам да ви развалям и удоволствието да я откриете сами. Обхванахме най-базисните неща, нарочно не се спрях над force силите, просто защото много зависят от уклона ви. А за последния – най-накрая имаме SW игра, в която да сме наистина “Darth еди кво си”! Което много ме радва.
Автор: Георги Панайотов