Act of War: Direct Action

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Омръзнаха ли ви поне малко стратегиите, примесени с ролеви елементи? Лично на мен – да! Отдавна ми се искаше да поиграя на класическо RTS-че от типа на Dune 2000 и първите Command & Conquer. Обяснявам си този факт с това, че в последно време започна да ми идва до гуша от фентъзи световете, които постоянно ни биват натрапвани. В момента във всяко трето заглавие (без значение към кой жанр приспада то) фабулата се завърта около орки, хора, джуджета и елфи. Винаги много здраво съм се кефил на тези създания и на приказните земи, които обитават, но имам чувството, че трябва да си дам малко почивка и да се върна в реалността, която, от своя страна, ни залива всекидневно със своята помия.

Ако и вас са налегнали подобни тежки и мъчителни мисли, единственият логичен изход е да прослушате новата реалновремева стратегия на Eugene Systems, наречена Act of War: Direct Action. Тя ще ви помогне да погледнете света от една изключително интересна гледна точка, която ще проследи развитието на тероризма и възможните начини за борба с него в следващите няколко десетилетия.

Авторът на историята (виж каретата) е акцентирал главно върху отношенията на водещите военни сили (САЩ, Русия, Англия) и терористи от всякаква народност, като събитията се развиват в близкото бъдеще. Задачите, които ще изпълнявате, са локализирани в едни от най-значимите точки по-света – Лондон, Вашингтон, Москва и т.н.

Плавно навлизане

Началните мисии са по-скоро встъпителни, като целта им е да ви подготвят за същността на играта, която ще се разкрие пред вас след около час геймене. В първите минути ще се превъплътите в майор Джеферсън – командир на специално обучен отряд, наречен Task Force, който ще получава задачи от различен характер директно от президента на САЩ. След тези по-леки първи изпитания ще навлезете в играта, като ще получите възможността да създавате своя собствена база. Заедно с Джеферсън и неговия специално обучен отряд ще се изправите срещу най-злокобните терористи в историята на човечеството, чиято единствена цел е да сринат напълно вече и без това сериозно разклатената световна икономика. В сложната политическа ситуация, както обикновено, ключова роля ще играят петролът и електрическите компании, които за пореден път ще бъдат цел номер едно в плановете на терористите.

Кой на кого има зъб?

Игровите фракции в Act of War: Direct Action са три. По време на кампанията ще застанете начело на две от тях – US Army и Task Force Talon. The Consortium е последната, която ще имате възможността да управлявате, само ако пробвате опцията за онлайн двубой или не спрегнете един скърмиш с приятели или срещу компютъра. В по-голямата част от соловата игра ще ръководите – Task Force Talon – сбирток от най-ценните военни кадри на САЩ, въоръжени с най-новите оръжия, високотехнологични джаджи и т.н. От време на време обаче ще става толкова напечено, че тези мега добре обучени военни части ще имат нужда от подкрепа. Тогава ще се намесват морските пехотинци и техните приятелчета от US Army.

Осигуряването на средства, чрез които да захранвате вашите бойни части, се осъществява по няколко начина. Естествено, най-сигурният е този, при който си построявате собствена нефтопреработвателна рафинерия в близост до помпена станция, която да я зарежда с така необходимото “черно злато”. Мангизи ще получавате и за всеки военнопленник, който успеете да заловите – най-често това ще бъдат пилоти на самолети или хеликоптери или ранен екипаж на някое взривено превозно средство. След като ги метнете в затвора, те веднага започват да пълнят банковата ви сметка.

Чист RTS

С ръка на сърцето отдавам почит към производителите на играта за смелостта, която са имали. Те са направили една класическа реалновремева стратегия и за щастие – много сполучлива. Както сте забелязали, напоследък ставаме свидетели на какви ли не хибриди между различни жанрове. Най-вече – стратегия в реално време и ролева игра в едно. След WarCraft III всички се опитват да следват тази формула, но честно казано не винаги резултатът е успешен. Act of War: Direct Action е типичен пример, че чистият стратегически жанр още не е мъртъв. Сигурен съм, че хардкор феновете на класическия RTS ще оценят тази игра напълно. А всички останали ще разберат, че не е задължително в една стратегия да присъстват ролеви елементи, за да бъде тя на ниво.
Всеки новак може много бързо и лесно да се адаптира към приятния стил на игра. Всъщност, да си призная, мисиите са малко по-лесни, отколкото би трябвало, но това да е кусурът на играта. Може пък просто аз да съм прекалено добър. 😉 Освен този “проблем” обаче, лично аз нямам никакви други забележки.

Не вярвам на очите си

Забележете – играта се разпростира на цели пет гигабайта, но, повярвайте ми, това е само за добро. Визията си заслужава по-сериозните системни изисквания. Не знам дали ще ми повярвате, но не съм срещал по-красива компютърна игра до този момент (или поне не мога да се сетя за такава в момента). По време на битка ще виждате летящи ракети, оставящи следи от дим, прах, разнасян от веригите на танкове, експлозии, конкуриращите се по реалност с тези от някой високобюджетен холивудски филм, ядрени взривове и какво ли още не. Теренът може да се деформира в зависимост от ситуацията и всяко бойно действие му влияе сериозно – сградите горят и светът около вас изглежда толкова истински, че ако прекалите с играта, рискувате да сънувате ядрени катаклизми и дори самото унищожение на планетата ни.

Всичко това е възможно благодарение на енджина, създаден лично от Еugenе Systems, който кара Act of War: Direct Action да се доближи визуално до гледането на пълнометражен филм. Към всички ефекти, множество полигони, текстури и т.н., можем спокойно да прибавим и кът сцените, благодарение на които сюжетната линия (подобно на повечето Command & Conquer стратегии) ще се разгръща като същински холивудски военен екшън. Въпреки че са заснети с помощта на не кой знае колко професионални актьори, тези филмчета все пак си ги бива. Като заключение на този абзац ще кажа само, че ако можех, щях да оценя графиката със седмица.

Неразделна част

от всяка себеуважаваща се и претендираща за успешна стратегия в реално време игра е нейният мултиплейър. Всъщност в тези геймки дори се акцентира върху него, като соловата игра обикновено бива леко пренебрегната. Този път нещата не седят така, защото сингълплейър кампанията е запленяваща, интензивна и по никакъв начин не е ощетена за сметка на друг аспект от геймплея. Посредством онлайн сървъри ще можете да премерите сили с познати и непознати противници от целия свят, а пък ако все още нямате достатъчно бърз нет, производителите от Eugene Systems са се погрижили в играта да присъства опция за връзка чрез LAN. Ако с носталгия си спомняте напрегнатите игри на Dune 2000, които осъществявахте с приятели в кварталното клубче, задължително трябва да възобновите тази традиция с Act of War: Direct Action.

Автор: Асен Георгиев