Crysis 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 07 фев. 2010

Ню Йорк. Но не такъв какъвто го познаваме, а целият в руини. Димящи кратери, преобърнати коли, срутени сгради – метрополисът е обект на извънземно нашествие. Така започва историята в Crysis 2 и ако мислите, че ще ви е лесно да се справите, Crytek са ви подготвили истинско предизвикателство.

Историята има значение

Първият Crysis бе критикуван за това, че сюжетът в него не е особено силен, затова Crytek са решени да заложат на по-интересна и динамична история в продължението. Преминаването от тропическата в градската джунгла означава само едно – още по-голям екшън на фона на един от най-познатите градове в света. За да подсилят впечатлението, дизайнерите са възпроизвели максимално достоверно почти всички известни места и сгради в града. Можете например с лекота да познаете Емпайър Стейт Билдинг, но в пейзажа има една малко подробност. Над небостъргача кръжи космически кораб!

На фона на извънземното нашествие, историята в Crysis 2 ще се развива с много повече детайли, които ще присъстват навсякъде около вас. Подобно на игри като BioShoсk, тук също ще може да откривате стари записи и артефакти, даващи ви късчета информация, които може да сглобите в пълна картина на това какво се е случило. Разбира се, изборът за това доколко да се потопите в историята е даден изцяло на геймърите. Ако не сте прекалено любопитни, може спокойно да пропуснете това и да се съсредоточите върху непосредствените си задачи.

Идва Nanosuit 2

Вездесъщият костюм от първата част отново е тук, но както подобава, е подобрена версия, която ви дава повече възможности по отношение на геймплея. Активирайки различните му режими, получавате различен ефект върху себе си и околната среда. В Power mode скоростта и силата ви се увеличават, така че с лекота може да скачате върху покриви и да поваляте врагове с юмруци. Когато включите Infiltration mode временно сте скрити от погледите на заобикалящите ви противници. С  Tactics Mode може да сканирате пространството около себе си, така че да откриете оръжия или ценни предмети, а също и да подслушвате намиращи се наблизо врагове. Armor Mode повишава защитата ви по време на напрегнати престрелки.

Интересна новост в геймплея на Crysis 2 ще бъде възможността за включването на „вертикален” елемент, който доста заглавия напоследък се опитват да приложат. „Вертикалният елемент е много по-приложим в градски условия, отколкото в джунглата”, обяснява Нейтън Камарило, изпълнителен продуцент на Crysis 2. „Сега може да се движите по улични стълбове, автобуси, етажи на жилищни сгради и изобщо да използвате околната среда като ваши стратегическо предимство”. Според авторите същото обаче могат да направят и извънземните, които сега умеят да си служат и с огнестрелни оръжия.

Очаква се втората част на играта да комбинира свободното движение по картата с известна доза линейност що се отнася до основните мисии, при които ще може да посетите различни места в разрушения Ню Йорк. „Когато правехме първоначалния дизайн, се запитахме какво биха искали да видят геймърите сега”, споделя Камарило, „Затова решихме да създадем по-естествена среда, която всеки да познава. Ню Йорк беше първият ни избор, за да придадем по-голяма достоверност и размах на историята”.

Да не пропуснем и графиката

Ако има едно-единствено нещо, с което първата игра предизвика небивал интерес, това несъмнено е визията й. За продължението задачата на Crytek става още по-амбициозна, защото те работят над един многоплатформен продукт. Освен за РС, сега Crysis 2 ще излезе и за PS3 и Xbox 360, което налага преосмисляне на техническия подход. Авторите смятат, че в завършен вид конзолният вариант ще върви и изглежда по-добре от CoD: Modern Warfare 2 и като се има предвид единствената демонстрирана досега версия на играта, която бе за Xbox 360, Crytek със сигурност ще постигнат визуално превъзходство. За целта CryEngine 3 търпи сериозни модификации, които да го адаптират към конзолните изисквания. По всяка вероятност крайната РС версия ще поддържа DirectX 11, макар до момента това да не е потвърдено.

Все още сме в началото на годината и подробностите за играта тепърва ще започнат да се появяват, а очакванията да се покачват. От сега е сигурно обаче, че Crytek и EA подготвят един достоен и подобрен наследник на първата част.

Автор: Иво Цеков