Геймпад: Hama Double Action AirGrip

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Понякога клавиатурата просто не стига. Има игри, в които този символ на работата с компютри не предоставя адекватен контрол над ситуацията. Всички се досещат за какво иде реч – разнообразни самолетни симулатори, FIFA/PES (според предпочитанията) и дори някои джитки, за които на пръв поглед геймпад не ви е нужен. Аз например така и не успях да довърша GTA: San Andreas, защото летателните изпитания към края прекършиха волята ми за живот да продължа нататък.

Основно досегът ми с геймпадове досега се изчерпва с DualShock за PlayStation, ако не броим малкия правоъгълен контролер на NES отпреди 15 години (нека не го броим). Затова ми направи впечатление, че с AirGrip производителите са предпочели собствен дизайн, вместо да изкопират контролерите на PS или Xbox. На външен вид геймпадът изглежда по-обемен от необходимото и леко тумбест, но се хваща удобно. Трудно ще ви се изплъзне, защото стратегическите зони около пръстите са с тънко гумено покритие. Няма да откриете гъзарии като вградени вентилатори например, но това се е отразило и на цената.

Това, което ще откриете, са четири бутона вдясно (удобно маркирани 1, 2, 3 и 4 за хората със затруднения в броенето), четири “раменни” (shoulder) копчета за показалеца и средния пръст, два джойстика и пад с четири посоки. От Hama са се решили точно на пад, вместо на четири отделни бутона за посоките, което поне според мен малко улеснява управлението. Всички бутони са програмируеми, така че можете да им зададете различни функции в зависимост от играта. В средата на геймпада имате и копче за Macro-та, ако искате да направите нещо малко по-сложно. Разбира се, в ръкохватките има вградени моторчета за rumble, или по нашенски казано – тресня.

Можете да свържете геймпада към компютъра през стандартен USB конектор, като имайте предвид, че този модел е само за РС. Пробвах на PS2 – не стана, за конзоли има отделен (макар и идентичен като външен вид) контролер. Като минус трябва да спомена леко паянтовото усещане на някои от копчетата – джойстиците изглеждат стабилни, но раменните бутони сякаш са на една идея от разпадането. Все пак се съмнявам това да се случи скоро, става въпрос повече за усещане. Като цяло стабилен, ако ще и малко стандартен продукт, който да ви помогне там, където геймдизайнерите са се издънили (гледам към теб, GTA).

Автор: Пламен Димитров