Рейсър: Motorbike GP

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 окт. 2009

Като малко лапе и аз си мечтаех за много неща, но една от основните ми цели беше конзола за игри. Тогава нямаше нито PlayStation, нито XBox, имаше Фамикон. И тази, 8-битова конзола, с убитите си цветове радваше сърцата геймърски повече от новината за Diablo III. Славни времена, в които въображението играеше доста по-голяма роля от графиката, а всички се забавлявахме да скачаме на главите на костенурки в кожата на Супер Марио. Тогава рейсинг жанра бе млад и неопетнен от корпоративните интереси на ЕА, а игрите с мотори бяха… ами бяха върха. Цялият този поглед към миналото е продиктуван от Motorbike GP, която ме върна точно в тези години.

Motorbike GP е рейсър симулатор с мотоциклети, направена в духа и най-добрите традиции на осем битовия гейминг. Избираш си отбор, а след това дали ще се бориш за шампионата или ще изкараш само тестовата писта. И така поемаш към славата. При шампионата ще обходиш цялото земно кълбо, състезавайки се на световните писти от Италия до Япония за чест, слава и полу-разголени фенки.

Motorbike GP е един от мото рейсърите с най-добро управление за мобилен телефон, който ми е попадал под ръката. Има много игри с по-добра и джиджана графика, провалени от едно-единствено нещо – неоптимизиран енджин, даващ брутален лаг и правещ играта напълно ънплейъбъл. Motorbike GP не страда от това – човечето на мотора реагира моментално на всяка една команда, което позволява доста скоростно каране и до колкото е възможно за екран на мобилен телефон – усещането за скорост го има.

От друга страна, Motorbike GP напомня не само за славните Фамиком години, но и за зората на мобайл гейминга. Като започнем от графиката и стигнем до екстрите и тунинг опциите, или по-скоро липсата на такива – играта е супер базова. Което през 2009-та година го броим като минус. Просто вече има хиляди подобни заглавия, предлагащи простото връткане на писти с опоненти, които те прецакват както си искат (дори и погалване между два мотора води до падане, което от своя страна води до ускоряване от нулата, което от своя страна пречи на победата). Крайният резултат е едно сравнително фрустриращо с трудността си заглавие.

Автор: Георги Панайотов