Спомняш ли си Dragon and Dracula, която ти представихме преди около месец и нещо? Да, точно така – “безсрамният порт на Ghost&Ghouls – една от най-трудните, най-зарибяващите и т.н. най-най игри, създадени в края на 80-те и портнати на де-що има 8-, 16- и 32-битови конзоли. Ти си малко сладко драконче с идиотски напулени очички и тресящ се шкембак… в общи линии кръстоска между краставица с зъби и опашка, Марлон Брандо и огнехвъргачка. Трябва да надцакаш великия вампир Дракула и да му светнеш ъндедската душица. Трудна задачка, защото по пътя трябва да пребориш поне 9000 (глас от публиката: айде пак това меме!) зомбита, скачайки им на главите в типично Супер-Мариовски стил.
Е сега е време да преминеш в следващото измерение, буквално. Дракончето се завръща, за да пребори баш кръвопиеца на всички времена и ордите му от саблезъби прилепи (с лош дъх и кофти окосмение по слабините). В ролята си на зеленокожото хвърковато приятелче ти ще минеш през серия от триизмерни нива (доста нагло откраднати като дизайн от първия 3D Марио между другото), които ти дават абсолютна свобода на действие и придвижване. Разчупи оковите, дето се вика. Всъщност свободата е най-вече в това, че докато не си пристегнат в двуизмерна рамка, ти се отварят още четири посоки, през които можеш да изпратиш дракончето към вечните ловни полета. 90% от времето ще скачаш от платформа на платформа, а между, под и над тях има бездна… черна, пълна със звездички (светове разни). Полетът към тях завършва със смъртта на дигиталното ти алтер его.
Всеки лабиринит предлага доволно количество гадове за избиване, които патрулират по различните платформи. Бонус са златните монетки, които събираш точно както и във първата игра. Уви новото измерение, добавено към геймплея, води до типичните за него проблеми. Най-ужасяващите, с който гейм индустрията не успява да се пребори вече десета година, са контролът и камерата. Всеки един от тези елементи, реализиран по отделно, е окей, но събрани накуп и с бонус – клавиатура на GSM-a – и ето ти една причина за превръщането на нервната ти система в цял куп стегнати възли. Ако успееш да преодолееш тази спънка, Dragon And Dracula 3D ще ти се отблагодари с доволно забавен геймплей и впечатляващо добра триизмерна графика за хардуерните възможности на повечето GSM машинки…
15-те нива на играта предлагат достатъчно разнообразие, за да задържат интереса ти буден в автобуса София – Бургас. Хей, за малко си помисли, че в този материал няма да има препратки към бушуващия в силата си (пък било и малко дъждовен) сезон, нали? Пали джапанки към морето, остави РС-то вкъщи, и ако абстиненцията за кибер забавления ти стане прекалено силна – врътни нещо на телефона и си остави енергия за русалките и гларусите (или там какъвто ти е фетишът!).
Автор: Георги Панайотов