Пъзел: Secret Of Rah

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Едно нещо не може да им се отрече на Java разработчиците. Винаги, когато им попадне интересна и печеливша идея, се скупчват над нея като колорадски бръмбари над нещастен картофен стрък. Откакто създателите на Luxor си купиха първите Поршета, се появи нов закон: “Ако правиш пъзел, доразвиващ идеите, залегнали в гениалния Tetris, то той трябва да е в египетски сетинг, с египетски културни мотиви и поне едно божество от египетския пантеон в заглавието. Без изключения!”. Не мисля, че законът е записан някъде, но пък се спазва от всички.

Secret Of Rah не прави изключение. В смисъл – пъзел е… и е с египетски сетинг… и да – бог Ра присъства в заглавието. Трябва да подреждаш мъниста, които… абе има ли смисъл да ви обяснявам механиката на игра на един пъзел? Интересното е, че винаги дизайнерите успяват да измислят нещо ново и жанрът е хипер-ултра-мега-адски благодатен за мобилни телефони, защото:

1. Не изисква кой знае какви рефлекси, което го прави удобен за всякакви модели, дори тези с най-безумните клавиатури.
2. Занимателен е и не натоварва.
Тези две точки го правят един от любимите ми.

Играта се играе лесно и в същото време, ако надобрееш прекалено много, можеш да вдигнеш нивото й на трудност. Рядко се срещат патови ситуации, в които да не знаеш какво да направиш, а различните комбинации от мъниста и бонуси предлагат истински рай за стратезите-маниаци, правещи комбинации поне пет хода напред. Графиката е приятно шарена и лъскава и дори на малки екрани изглежда добре, което прави Secret Of Rah едно много добро заглавие.

Ако има някакви пукнатини в силата му, то е в избрания жанр – пренаселен е. Така че, ако вече имаш десетина подобни пъзела на хендхелда си, е твърде вероятно Secret Of Rah да не ти предложи нищо, което вече някъде не си играл.

 

Автор: Георги Панайотов