Assassin’s Creed II се оказа поредната зле пазена тайна в гейминдустрията. А това е особено добре дошло за нас, геймърите, тъй като въпросното заглавие e и едно от най-очакваните за 2009-та. Доскоро не се знаеше абсолютно нищо за най-новото екшън-приключение на Ubisoft Montreal, а първата информация за него трябваше да се появи чак на 16 април под формата на ексклузивна публикация. Ето обаче – шест дни по-рано – ние научихме за играта повече, отколкото дори сме се надявали…
Някои хора предполагаха, че действието във втората част ще се развива в Япония, а наша милост ще се превъплъти в нинджа. Други пък се надяваха да не ни бъде сервиран поредният съвременен екшън с пушки и гранати. Всички грешаха…
В следващите редове ще ви представя всички горещи факти, които знаем до момента…
Нова епоха, нов герой
Точно така – в продължението на Assassin’s Creed няма да играем с Алтаир, нито пък ще сме затрупани от мръсотията на Средновековието. Очаква ни както различен персонаж, така и нов сетинг. Ако първата игра се развиваше през 1191 г., през Тъмните векове от историята на човечеството, то двойката ще ни пренесе няколкостотин лета напред, за да ни отведе директно в епохата на Ренесанса. Действието в Assassin’s Creed II ще се развива през 1476 г., а мястото е италианският град, предизвикал може би най-много хвалебствия от страна на велики писатели и пътешественици. Естествено – става дума за величествената Венеция…
А кой е новият герой тогава? Неговото име е Ецио Аудиторе де Фирензе – един от младите благородници на Флоренция, който е загубил семейството си заради предателство и интриги от страна на съпернически фамилии. Той обаче не е просто поредният италиански аристократ. Ецио е и един от предците на Дезмънд. Точно такъв, какъвто беше и Алтаир – съвършен асасин. За онези от вас, които не си спомнят, Дезмънд е мизерният барман от първата част, който бе отвлечен от тайната организация „Абстерго Индъстрис”, за да бъде подложен на специален експеримент с устройството, наречено „Анимус”. Същото това уникално чудо на технологията, което може да стимулира възвръщането на спомени, заровени дълбоко в човешкото ДНК и пряко свързани с неговите предци.
Как точно ще се развива историята в „настоящето” или пък каква ще е причината Ецио да избива хората във Венеция, все още не е напълно ясно. Едно обаче е сигурно. Върху Assassin’s Creed II работят близо 240 души, всеки един от които е посветил цялото си свободно време на една-единствена идея – да направи тази игра най-доброто екшън-приключение, излизало някога.
Авторите твърдят, че
ще можем да странстваме из ключови места из Венеция
като катедралата „Сан Марко”, построена във византийски стил и мостът Риалто. Естествено – Канале Гранде също ще бъде пресъздаден с цялата си прелест, а този път главният герой ще може и да плува! Ако си спомняте, всеки път, когато докоснеше водата, Алтаир идиотски загиваше на място и това беше адски дразнещ момент в някой от градовете в Assassin’s Creed. Ецио очевидно е по-усъвършенствана версия на нещастния Алтаир…
От тийзър сайта на Assassin’s Creed II можехме спокойно да предположим, че играта ще има доста общо и с Леонардо да Винчи – знаменития архитект, изобретател, инженер, скулптор и художник. Така и се оказа. Авторите твърдят, че ще посетим и работилницата на ренесансовия гений. Дори нещо повече.
Този път не само ще яздим коне, но и ще летим
Как? С изобретенията на Да Винчи разбира се.. Вероятно това ще бъде един от начините, за да стигаме от една част на града до друга. Естествено – безмоторните машинарии на Леонардо няма да могат да ви задържат твърде дълго във въздуха, така че ще трябва да използвате огньовете на бунтовниците, разпалени из Венеция, за да набирате височина.
Сред основните забележки към първата част бе плитката бойна система. Този път авторите са се постарали да я разнообразят, доколкото могат. От една страна –
Ецио ще може да борави с всевъзможни по вид оръжия
Като започнем от брадва, чук и боздуган, преминем през копие и алебарда, та стигнем чак до два различни меча, плюс две по-малки остриета. От друга – ще изпълнява различна специална атака с всяко едно от тях, което значи поне седем уникални бойни движения.
Ецио е усвоил и един-два трика повече от Алтаир. Например ще може да убива жертвите си дори тогава, когато се е скрил в купа със сено. И също така ще ги обезоръжава, когато си иска, и съответно – ще използва оръжията им срещу тях самите.
В този ред на мисли – в Assassin’s Creed II враговете ще имат специфично поведение и определени силни и слаби страни по време на битка. Така например онези от тях, които са въоръжени с алебарда, ще я ръчкат в места, където смятат, че може да сте се скрили, за да се уверят, че там няма никой. Освен тях обаче ще трябва да се изправим и срещу добрите стари стрелци, срещу типове с ками, или пък срещу наистина едри мъже с тежка броня и двуръки мечове или брадви.
Ако Ецио се сблъска с последните, той няма как да не изяде повечко бой от обикновеното. Тогава ще се наложи да потърси някой уличен знахар, за да възстанови силите си напълно и да се подготви за следващото покушение – поредната уникална концепция в поредицата.
“16 уникални мисии”
Друга значителна критика към първия Assassin’s Creed бе поразителната липса на мисии. Ако в конзолната версия те бяха едва 4, то в PC варианта нараснаха на 8. Но и в този случай те не бяха достатъчни, за да направят живота ни в иначе уникално пресъздадените средновековни градове с една идея по-интересен.
Този път Ubisoft Montreal са ви подготвили 16 задачи. Да си призная – цифрата не ми се струва много внушаваща, а и фактът, че няма конкретна информация за нито една от тях, ме кара да бъда все така скептично настроен към този аспект от играта. Мога обаче да ви кажа кои мисии от първата част със сигурност няма да намерят място в продължението. По една или друга причина Ецио няма да слухти отдалече и да научава тайните на своите жертви, нито пък да бърка по джобовете им. Това може би е вследствие на неговия благороднически сан, не знам. Мога само да се надявам обаче, че „16-те уникални мисии”, както ги наричат авторите, ще бъдат наистина уникални.
Списъкът с нововъведенията не свършва дотук
Assassin’s Creed II ще бъде пълна със скрити предмети като златни монети и статуи – подобно на знамената в първата част. Този път обаче ще има много по-голям смисъл да ги търсите, защото те ще ви дават специфични геймплей бонуси.
Освен това авторите обещават, че са преработили изцяло и начина, по която войниците и цивилните ще реагират на поведението ви. Може би този път системата ще бъде малко по-реалистична или с една идея по-разнообразна, не знам. Тепърва ни предстои да видим…
Иначе почитателите на паркур могат да спят спокойно – все още ще се катерим по кулите като паяци. Но този път ще го правим и през нощта…
Фактът, че действието в Assassin’s Creed II се развива във Венеция по времето на Ренесанса означава, че
ще се срещнем и с някои ключови за периода личности
Ако в първата имахме шанса да разговаряме с Ричард Лъвското сърце, то тук ще се изправим лице в лице с философа Николо Макиавели, с Катерина Сфорца – прочута куртизанка, майка на 11 деца, наричана Тигрицата, както и с Лоренцо де Медичи, известен още като „Великолепни“. Последният от тях ще бъде и една от жертвите на Ецио, но както вече стана дума – все още не е изнесена конкретна информация по сюжета…
По всичко личи, че Ubisoft Montreal са се постарали да изгладят слабите страни на първия Assassin’s Creed. На теория звучи идеално, така че ако всичко това бъде реализирано както трябва, можем спокойно да кажем, че ни очаква една велика игра.
Автор: Владимир Тодоров