Човечеството е на ръба на унищожението. Извънземните сили на Hierarchy се спуснаха от небесата и нападнаха планетата с невиждана ожесточеност. Нищо не може да им се противопостави. Хората са безпомощни.
Точно когато всичко изглежда загубено, мистериозна раса – най-големите врагове на нападателите ни – каца на Земята. Защо са тук? Да унищожат Hierarchy или да ни помогнат? Истинската война тепърва предстои…
Конфликтът между Novus и Hierarchy обаче ще събуди трета, мистериозна и древна сила, заспала на дълбините на океана. И тя определено няма да е доволна, когато види в какво се е превърнала любимата им Земя, на която са били покровители преди хиляди години.
Битката между три извънземни раси ще реши съдбата на планетата ни. Ще оцелеем ли?
Най-накрая нещастните и егоистични хора не са отговорни за спасяването на своята планета. Не мога да ви опиша колко ме радва в това отношение Universe at War – най-новата стратегия, разработена от авторите на Star Wars Empire at War.
Да, в началото поемате тяхното управление, само и само за да видите колко нищожни и безполезни са техните оръжия срещу извънземните нашественици, решили да погълнат техния свят. След няма и две мисии обаче Pteroglyph ги изтласкват на страна и правят място на трите главни раси в играта, които ще проведат своята междупланетна война именно на Земята.
Novus – нашите спасители
Това са разумни високоразвити машини, които съществуват с една-единствена цел – да унищожат Hierarchy, нашествениците на Земята. Те използват енергията по един особено ефикасен начин и повечето им воини могат да се дематериализират и по този начин да пътуват бързо из картата така, както никой друг – стига да са създали специалните за тази цел мрежи. Техните единици са слаби, но евтини, и така на практика могат буквално да залеят противниците си почти навсякъде на бойното поле с множество лесно заменими машини. Тактическото преимущество на Novus е т.нар. пач система. Чрез дванадесет кръпки те имат възможност да подобрят почти всеки един аспект на своите единици и да повишат боеспособността им. Например повече кръв, по-добра далекобойност и прочее.
Hierarchy – нашите унищожители
Извънземна раса, спечелила си славата на унищожител на планети. Тяхната нова цел е Земята, а намеренията им – да погълнат абсолютно всички ресурси на нея. И тук нямам предвид единствено минерали, а и органичните форми на живот. В случая – хората.
Hierarchy на практика не разполагат с базова инфраструктура. И трите им основни постройки са мобилни, включително казармата, което ги прави истински страшилища за глупавите хора. Това са т.нар. Walker-и, които стоварват от небето, когато сметнат за необходимо (реално те не се строят на земята). Някои от тях напомнят триподите на “Война на световете”. Единственият проблем е, че са бавни. За сметка на това техни отделни части могат да бъдат ъпгрейдвани с най-различни екстри, включително по-добра броня, допълнителни оръжия и прочие.
Що се отнася до ресурсите, техните Reaper-и могат да погълнат всичко по картата – сгради, коли, хора… Няма абсолютно никакво значение.
Masari – нашите покровители
Древна извънземна раса, която преди много хилядолетия се превърнала в спасителка на Hierarchy, но била предадена впоследствие и принудена да избяга на Земята. Там тя започнала да обучава човечеството и вдъхновила редица древни култури и митологии, докато най-накрая не изпаднала в стазис дълбоко под океанските вълни, заедно със своя град-кораб Алатеа.
Визуално Masari напомнят хората, а техните постройки са вдъхновени от тези на египтяните, ацтеките и шумерите. Тяхното тактическо преимущество е, че извличат енергия от етера. Т.е. не събират, а генерират ресурси, като по този начин не нарушават баланса в природата. Освен това могат да превключват между light и dark режим
Първият увеличава далекобойността на оръжията им, които освен всичко останало нанасят допълнителен изпепеляващ демидж. Докато при dark всички единици се движат по-бързо, но летящите са принудени да кацнат на земята. Междувременно тъмна бронирана материя започва да се наслоява по юнитите и сградите и да ги предпазва, а оръжията забавят противниците им.
Освен това техните работници – т.нар. архитекти – могат да подобряват ефективността на всяка една сграда в тяхната база, стига да бъдат изпратени при нея. Например при казармата ще увеличат скоростта, с която единиците се обучават.
Балансът на силите
Може би най-голямото преимущество на Universe at War са маниакалният дизайн на абсолютно всяка една единица, както и перфектният баланс между трите извънземни раси. Играта с нито една от тях не изглежда overpowered, а едновременно с това – всяка една от тях предлага коренно различен стил на игра и уникален подход към военния конфликт. Прибавете към общата картинка и по три уникални за всяка фракция герои с мощни способности, както и най-различни технологии, които да изследвате, и получавате една почти перфектна за мултиплейър стратегия. Тук е моментът да отбележа, че не всички екстри за онлайн игра са достъпни безплатно. За да се насладите максимално, ще трябва да си платите, подобно на Hellgate London. Режимът Conquer-the-world например е достъпен единствено с Games for Windows – Live Gold акаунт – само срещу скромните 50 долара. В него ще се изправите срещу своите приятели и ще се опитате да завладеете целия свят, нападайки територия по територия на една глобална стратегическа карта.
Ефектите на инвазията
Визуално Universe at War изглежда доста по-добре от Empire at War, макар че има какво още да се иска от терена на играта, който в сравнение с единиците, направо бледнее. Що се отнася до специалните ефекти – те наистина могат да ви отнесат. Истинско удоволствие е да видите как черната дупка на Novus засмуква няколко Walker-и на Hierarchy, как Reaper-ите се забиват на земята с гръм и трясък или летящите чинии на нашествениците започнат да кръжат над безпомощните хора.
Прави впечатление, че с включен DirectX 10 кадрите в секунда намаляват значително, което дори на 8800GTS с 640 MB RAM прави играта невъзможна в по-напрегнатите сражения. Пък и с него Universe at War не изглежда колко впечатляващо. Изключите ли го обаче, може спокойно да напомпате опциите на макс и да се насладите спокойно на истинските визуални способности на играта. Подобно на Lord of the Rings Online и тук DirectX 10 претърпя поредния си (а вероятно не и последния) провал.
Общо взето Universe at War е една наистина добра и умело балансирана стратегия. Естествено – не е идеална. Проблеми с изкуствения интелект, патфайндига и стандартните за жанра бъгове, не отсъстват (играта не винаги реагира, когато искате да създадете група от единици или да кликнете на отделен юнит). Те обаче по никакъв начин няма да ви попречат да се насладите на единственото по-стойностно за месеца заглавие.
Включете се в инвазията.
Автор: Владимир Тодоров