Пред него имаше дълъг, тъмен коридор. В края на тесния проход личеше силует. Ридик стоеше неподвижен до стената, слял се напълно с мрака – неговият най-верен другар. Силуетът се приближаваше с педантично премерени, повтарящи се движения. Адреналинът се разнесе из тялото на застиналия здравеняк като приливна вълна. Силуетът придоби по-ясни очертания – беше редови войник, патрулиращ в този сектор на космическия кораб. Още само една крачка и щеше да подмине дебнещата машина за чупене на кости. Така и стана. Ридик се изправи. Една секунда по-късно вратът на бившия човек беше раздробен на стотици парчета, а безжизненото му тяло се строполи на пода без дори да издаде звук. Ридик се огледа, сияещите му в синьо очи се показаха за момент изпод черните очила, и отново потънаха в мрака…
Тези от вас, които са изпитали удоволствието да съпреживеят приключенията на Ридик в The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay (TCOR:EFBB) вероятно са успели да визуализират детайлно гореописаната ситуация. Именно подобни сцени изстреляха заглавието в челните редици на геймърските класации през вече не толкова близката 2004 година, когато разработчиците от Starbreeze Studios пуснаха безскрупулния филмов анти-герой да се разхожда и по вашите вашите монитори.
Въпреки топлия прием на заглавието от страна на публиката обаче, капиталистическите акули от Activision Blizzard решиха да зарежат проекта за римейк на Хрониките… Това се случи някъде в средата на 2008. Феновете на поредицата изпаднаха в тиха лудост, а разработчиците от Starbreeze Studios предвкусваха огромния финансов проблем, който се очертава пред тях.
Тази неприятна за никого ситуация обаче не продължи дълго. Само няколко месеца след решението на Activision Blizzard да прати Ридик по дяволите, ветераните от Atari съзряха потенциала в това заглавие и приютиха Starbreeze Studios под топлото си разпространителско крило.
Вероятно една от причините за това е фактът, че всъщност работата по играта е била в силно напреднал етап и до появата й оставаха броени месеци. Още по-изненадващ беше и фактът, че The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena (TCOR: AODA) е пълнокръвно продължение, а не обикновен римейк. Най-актуалната информация около проекта сочи, че към момента играта е завършена и се правят последни „настройки”. Крайният резултат е изцяло нова кампания плюс римейк на заглавието от 2004 г. Atari планират играта да се появи във всички специализирани магазини още през март.
Обичате ли мрака?
Ако отговорът е не, по-добре си нахранете тамагочито и стойте далеч от новия проект на Starbreeze Studios. Патакламата в този екшън от първо лице се случва веднага след края на предишната част. В самото начало на новата игра Ридик ще сънува криогенни сънища, отдалечавайки се от затвора, в който се развиха събитията в TCOR: EFBB. В един момент обаче корабът му ще бъде хванат от силовите полета на пиратския космически кръстосвач Dark Athena. За щастие Ридик явно има крехък сън, защото ще успее да се събуди навреме и да се измъкне от лапите на неприятелите. Това обаче не се отнася за спътника му – ловецът на глави Джон, който попада в плен на враговете.
Няма да ви отнеме много време, преди да осъзнаете, че на този кораб са пленени хора, които след това се превръщат в безмълвни слуги, контролирани от разстояние. Т. нар. „търтеи” живеят в две основни състояния, които се познават по цвета на „очите” (по-скоро на лампичките, които светят по металните им тикви) им. Ако те са бели, значи въпросният покорен слуга изпълнява рутинно зададени действия – обхожда периметър. Ако цветът е червен обаче, тогава търтеят е нащрек и търси нещо конкретно. Може би именно вас…
Силата на фибата
Първото оръжие, с което ще се сдобиете, попадайки в света на Ридик, е достатъчно остра фиба, с която ще можете да неутрализирате зомбираните противници. Друго основно оръжие е комбинация от две остриета, наподобяващи коси, с които Ридик е способен да накълца почти всеки враг за отрицателно време. Създателите на играта твърдят, че в нея са добавени и разнообразни огнестрелни играчки, но все още няма много конкретика по темата. Със сигурност обаче се знае, че ще можете да използвате неутрализираните противници като оръжия и жив щит едновременно. Мускулният капацитет на Ридик позволява да държите с една ръка тялото на мъртвия търтей, докато с другата използвате оръжието му, стреляйки по бездушните си опоненти. Много от оръжията ще могат да се активират само с генетичните ключове на техните притежатели – именно поради тази причина Ридик прибягва до стратегията с живия щит. Той ще се окаже и важна част при решаването на редица пъзели в самото начало на играта.
Разработчиците отново са заложили на зрелищната система за провеждане на ръкопашна схватка. Тя е подобрена версия на тази в предишната част и Ридик вече владее някои нови смъртоносни хватки. Всъщност основните си умения за бой на близко разстояние ще получите още преди началото на самата игра – туториалът протича под формата на кошмар, който Ридик сънува точно, преди да се събуди в криогенната капсула.
11 часа смърт
Изцяло новата кампания ще задържи вниманието ви пред мониторите поне десет часа преди да успеете да я минете. Около 80% от това време ще прекарате в мрачната вътрешност на пиратския кораб Dark Athena, обещават от Atari. Краят на играта обаче ще протече в крайно различна атмосфера, твърдят от фирмата-разпространител.
Успоредно с напредъка, който бележите в играта, ще се запознавате с историята, която тече под формата на ин-гейм филмчета. Ридик ще срещне най-различни персонажи, сред които малко момиченце и няколко затворници. Сред тях има такива, с които не бихте искали да имате взимане-даване, но и някои, от които зависи бъдещото ви оцеляване. Такива са бившият командир на кораба Синейт или пък Дачър, който ще ви разкаже трогателна история за своята съпруга. Също така и Джейлър, който ще ви каже важни кодове, ако му донесете един конкретен златен зъб. Дачър пък ще ви помогне да се справите с корабната комуникационна система и да се доберете до контролен пункт, откъдето можете да дърпате конците на бездушните търтей. Най-общо казано, в TCOR: AODA взаимодействието с холивудски озвучените и раздвижени персонажи ще е съществена част от геймплея.
Гласът на смъртта
Едва ли е необходимо да ви споменавам, че Dark Athena ще може да се похвали с всички видове стандартни подобрения за едно продължение – полирана графика, пипнат изкуствен интелект, добавени умения, нови оръжия, дебют на мултиплейър сцената и т. н. Едно от най-яките неща обаче, които наистина ме карат да тръпна в очакване на пролетта, е озвучаването на героите. Зад образа на Ридик, както може би се досещате, се крие смразяващият глас на Вин Дизел, а останалите персонажи също са дублирани подобаващо и това придава още повече пълнокръвност на мрачната атмосфера. Ако не ми вярвате – просто изгледайте трейлъра на официалния сайт на играта. Там има едва няколко реплики, но те са достатъчно въздействащи, за да се убедите сами в думите ми.
Автор: Асен Георгиев