Spore Creature Creator

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Не мога да си обясня как все още има хора, които не са чували за Spore. Добре де, има такива геймъри, който обичат да стрелят по терористи и не се интересуват от нищо друго. Има и такива, за които игрите се изчерпват с няколко MMORPG-та и останалите продукти на геймпазара са без значение. Въпреки това съществуват заглавия, които тотално променят смисъла на думата “компютърна игра” и хора, които денонощно мислят как да разнообразят иначе сивото ежедневие на затъналите в еднообразни забавления геймъри. Започвам с такива силни думи, защо вярвам, че Spore, ако не друго, то поне ще се опита да вдигне летвата за компютърните игри поне в концептуално отношение. За последен път ще преразкажа накратко за какво става дума и искрено се надявам, че следващия път, когато четете материал за тази игра, това ще бъде ревюто.

Животът на спората

Всеки поддръжник на еволюционната теория има идея какво е станало – животът се е родил от няколко невидими атома, а в наши дни резултатът вече се вижда с просто око. Така ще е и в Spore. В началото на играта ще стартирате с една клетка (или спора), която ще има две цели в живота – храна и възпроизводство. След това, при добър късмет, тя ще еволюира в няколко клетки, после в още няколко и така, докато не стане развит организъм. Тогава Вие – Творецът, ще можете да моделирате създанието си. С една дума Вие ще сте силата на Еволюцията. Свободата ще е пълна (или почти пълна), а вашето същество ще трябва да докаже на другите обитатели на дадената планета, че то е най-подходящо за продължение на поколението.

След като размножите критично вашето създание, формиралите се усложнения ще ви принудят да преминете към някаква социална система. Тогава Spore ще заприлича повече на стратегия, отколкото на игра за еволюцията, но отново Вие ще сте архитектът. Дизайнът на сградите, превозните средства и всичко около вече структуриралата се спора, ще бъде ваша отговорност. Отново Вие ще трябва да се погрижите за оцеляването на вашата култура и научно-техническия прогрес. Целта е ясна – покоряване на вселената. Така един ден вашата малка спора ще се развие до могъща цивилизация, пътуваща в космоса и установяваща контакт с други, повече или по-малко развити раси.

Creature Creator

Това ще е инструментът, с който ще можете да създадете вашата гадина. Той позволява да модифицирате почти всяка част на тялото й, като се започне от гръбначния стълб, мине се през крайниците и се стигне до сетивните органи. Вариантите във финалната версия ще са почти безкрайни, за разлика в пуснатото този месец демо, в което има много ограничения. Нещо, която не ми хареса, е метъра на сложност (complexity meter), който в един момент просто ви забранява да поставяте повече елементи по създанието си. Това е логична мярка, защото в крайна сметка всички играчи трябва да имат някакъв лимит на въображението. Или пък не трябва?

Много добре е, че Creature Creator-ът сам преценява къде се пада центърът на тежестта на вашето създание и така то винаги изглежда “живо”. Независимо от това колко крайника има и къде ги поставяте, то винаги ще се опитва да се движи по начина, който е възможен.

Освен да създавате, Creature Creator-ът дава възможност да наблюдавате различни пози и емоции на съществото си, както и да го оцветявате в желани от вас краски. Заигравката с него е интересна, но писва бързо, най-вече защото лично аз не мога да спра да мисля за това, което следва след това.

Общо взето, Creature Creator-ът е една добра залъгалка, която може да ви убеди, че Spore не е шега и изисква очакване с респект. Аз лично нямам търпение да дойде 8-ми септември, за да вида какво е сторил Уил Райт и неговия екип от Maxis. Надеждите и очакванията са много, а се надявам и резултатът да ги оправдае.

Автор: Орлин Широв