Crysis: Warhead

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Ако сте наистина запалени по компютърните игри, то със сигурност си спомняте появата на Crysis. Все пак кой може да забрави няколко стотачки, хвърлени за ъпгрейд на щайгата, при това не около Коледа, както си му е реда. Като се абстрахираме от мегаломанските хардуерни изисквания на футуристичния шутър, трябва да признаем, че той определено имаше с какво да се изфука – уникално реалистична графика, приличен сюжет, главен герой, въоръжен със специален нанокостюм, детайлна околна среда и като цяло нелинеен геймплей.

Въпреки всички положителни страни обаче, играта понесе голяма доза критика, насочена най-вече в няколко посоки. Ако си спомняте, това бяха на първо място безбожно високите системни изисквания. След тях се нареждаше леко смотания изкуствен интелект (особено при извънземните). Някои хора силно изпищяха от наличието на досадни бъгове от рода на засядащи джипки, хора и други подобни. Но така или иначе Crysis вече е част от историята. Време е да се съсредоточим върху новото заглавие, което Crytek готвят в своите гейм-лаборатории – Warhead.

Трилогията ще почака

Когато Crysis излезе на пазара, моментално плъзнаха слухове, че всъщност това е първата част от трилогия. Месеци по-късно спекулациите по темата продължиха и в крайна сметка е твърде вероятно в бъдеще да станем свидетели на още игри, доразвиващи историята, започната в Crysis. Warhead обаче няма да е една от тях. Това ще бъде нещо като втори опит на програмистите от Crytek, конкретно на тези в новото студио на компанията в Будапеща, да привлекат по-голямо количество почитатели (при това легални).

За целта разработчиците внасят капчица оригиналност, като в новата си игра пак представят събитията от Crysis, но през очите на нов-стар персонаж, различен от безличния, мистериозен Nomad. Warhead ще ви въвлече в приключенията на сержант Майкъл Сайкс, по прякор “Психо” (Psycho). Същият онзи командос с британски акцент, който изведнъж изчезна някъде по средата на събитията в Crysis и се завърна в самия край на играта, яхнал странна извънземна машина. Новият шутър на Crytek ще проследи премеждията именно на този боец, за чиито избухлив нрав вече се носят легенди из интернет пространството. Главният дизайнер на Warhead го определя като „човекът, който обича да взривява разни неща, който винаги предпочита да достигне целта си максимално бързо.” Той никога няма време за глупави разговори или съмнения, допълва Бернд Диймър на страниците на онлайн изданието ign.com. Наличието на нов основен персонаж позволява на авторите да разработят повече ингейм филмчета, в които Психо да използва благините на своя нанокостюм, например. По този начин се цели създаване на желание в играчите и те да се възползват от специалните умения на героя.

Втори дубъл

На този етап не се знаят много подробности относно самия сюжет на Warhead, но явно Психо е забъркал големи каши, за да му отделим такова специално внимание. Това, което е сигурно за момента е, че главният герой отново ще е екипиран в нанокостюм и ще се трепе със севернокорейци и извънземни гадини. Новата игра обаче ще нанесе коренни промени по отношение на изкуствения интелект. Особено внимание е обърнато конкретно на групирането и движението на извънземните, което вече придобива по-човешки вид, обещават от гейм-компанията. Т.е. вече и пришълците ще проявяват поне доза мисъл, нападайки на групи или по фланговете.

Също така разработчиците обещават, че вече няма да е възможно да срещнете извънземен, който видимо се чуди какво точно да направи в дадения момент – да тича, да скача, да се скрие или… да си бръкне в носа. „Някои от промените, които сме направили по отношение на изкуствения интелект са наистина много фини”, казва пред PC Zone главният дизайнер Бернд Диймър. И добавя, че „изкуственият интелект е преработен в насока, която позволява персонажите да реагират по-плавно и премахва впечатлението, че се чудят какво точно да направят”.

Новите играчки

За съжаление информацията относно добавените оръжия и превозни средства също не е изобилна, защото от Crytek смятат, че не е редно за техните заглавия да се вдига много шум преди излизането им. Така се създавало излишни и нереални очаквания. Но въпреки това изтече информацията, че Warhead ще предложи поне още две превозни средства – кораб на въздушна възглавница и въоръжения с картечница на покрива Advanced Scout Recon (ASR). Новите попълнения по отношение на арсенала включват картечница, която може да се носи в двете ръце, и гранатомет.

Към всичко това трябва да добавим и възможностите за изготвяне на индивидуална стратегия, които нанокостюмът предлага. Не е изключено той да бъде усъвършенстван с допълнителни умения.

Освен това почитателите на мултиплейъра могат вече да плеснат щастливо с ръце, защото се очертава включването на нов режим, чието конкретно наименование за момента все още не е известно. Има информация обаче, че той ще бъде по-комплексен от познатия Power Struggle и ще фокусира още по-силно върху отборната игра, отколкото Instanst Action. Освен това мултиплейър картите от Crysis ще са налични и във Warhead, наред с всички подобрения, които са правени след официалното издаване на играта.

Оптимизация на макс

Някак си не е готино да създадеш една от най-добрите игри за годината (а може би и в историята на цялата индустрия) и тя да реализира само милион и половина продадени бройки. Основната причина за това са нечовешките системни изисквания, комбинирани със засиленото пиратстване, породено именно от непосилните хардуерни претенции на заглавието. Според Бернд Диймър Crysis е една от най-пиратстваните игри. По данни на гейм дизайнера за всяко закупено копие на играта съответстват около двадесет свалени нелегално. Именно поради тази причина разработчиците от Crytek са си поставили за основна цел максималното оптимизиране на ултракрасивия енджин CryEngine 2. Това обаче в никакъв случай не означава, че визуалните качества на играта ще бъдат пренебрегнати. Точно обратното – целта на студиото в Будапеща, на чиито плещи тежи създаването на Warhead, е ултракачествена графика, която да може да се играе на машините, които голяма част от геймърите вече са закупили, за да могат да се насладят максимално на Crysis.

От всичко по много

Warhead би трябвало да е различна от Crysis по много показатели. Естествено, тя ще запази основните плюсове на определено успешния футуристичен шутър, но към тях ще прибави още много екшън, експлозии, по-добър изкуствен интелект, пълна оптимизация на кода и т.н. Това, което трябва да очакваме според разработчиците е Crysis на стероиди – интензивен геймплей, перфектна графика и експлозии до припадък. Или, ако мога да използвам сравнението на колегите от ign.com: „Crysis беше нещо като игра на котка и мишка в джунглата, Warhead ще предизвика тоталното изпепеляване на тази джунгла.”

Автор: Асен Георгиев