Fallen Enchantress: Legendary Heroes

 since 1998
  • Играй си играта, човече!

Само още един ход, само още един ход и си лягам. Точно до подобно състояние ще ви докара Fallen Enchantress: Legendary Heroes, особено ако сте фенове на фентъзи и 4X стратегии.

Къде е Elemental от заглавието? Тотално зачеркнато. И не случайно. Elemental: War of Magic бе изключително проблемна и бъгава. Elemental: Fallen Enchantress отми до известна степен срама, който Stardock бра дълго време. Днес – най-накря – Fallen Enchantress: Legendary Heroes е това, което Elemental: War of Magic трябваше да бъде още в самото начало.

Геймплей концепцията не е променена като цяло,

затова и няма да ви занимаваме задълбочено с нея, в крайна сметкатова е втори експанжън. И все пак – представете си микс между Heroes of Might and Magic, Civilization и Age of Wonders и ще добиете представа какво ви очаква. В основата си това е самостоятелно разширение. Т.е. не се нуждаете от нито една от предходните игри, за да го играете. Всъщност, Legendary Heroes по-скоро е нещо като огромен ъпдейт за Elemental: Fallen Enchantress. В такъв случай няма как да не си зададем въпроса – „Заслужава ли си парите?“.

Определено. На първо място – новата кампания е прилична и доста сходна с ролево изживяване, с тази разлика, че контролирате цяла империя. Ще прекарате доста часове с нея, тъй като светът, който трябва да покорите, е огромен. Въпреки това силата на игри от този тип си остава sandbox режима, в който може да постигнете победата както намерите за добре – унищожавайки съперниците си, обединявайки всички, изпълнявайки супер главния куест или правейки мощна магия за постигането на Magic Victory. 

Акцент върху героите 

Шампионите в света на играта вече не са разположени на произволен принцип из картата. Те идват при вас, веднъж щом натрупате достатъчно слава. Този нов „ресурс“ се трупа посредством изпълняването на куестове, завладяването на противници и построяването на конкретни постройки. 

Тези ваши шампиони могат да бъдат развити в наистина мощни единици – било то воини, командири или администратори. Преди, когато качваха ново ниво, можехте да избирате измежду няколко умения, подбрани на произволен принцип. Сега играта предлага много по-интуитивна механика, допълнена от детайлни дървета с умения. По какъв начин ще ги развиете, зависи изцяло от вас. Ако се нуждаете от някой, който да ви върши мръсната работа, изберете пътя на Assassin-а. Искате да получите достъп до едни от най-мощните заклинания – Mage е вашият човек. В рамките на тези класове има и още дървета с умения, които ще направят вашите шампиони още по-специализирани. Въобще – разнообразието, което играта предлага, е наистина голямо.

Промени по битките

Прави впечатление също така, че единиците са нещо повече от пълнеж, допълващ мощните шампиони. Сега и те могат да обърнат хода на сражението. До голяма степен това се дължи на факта, че оръжията, с които ги екипирате, имат специални умения. Така например с щит получавате дост до Bash, докато пък камите довеждат до контраатака.

Друга важна и нова бойна механика е т.нар. Swarm, благодарение на която групите от по-слаби единици също успяват да изпъкнат на полесражението. Тя е изключително семпла, но крайно ефективна – чак да се зачуди човек защо не се използва по-често в заглавия от този тип. Колкото повече единици се намират в близост до противников юнит, толкова по-голям бонус получават към щетите и точността. 

От всичко по малко

Разбира се, какво би бил един експанжън, без характерните за подобни издания нови раси, чудовища, фракции магии и екипировка? Fallen Enchantress: Legendary Heroes предлага от всичко по малко. Сред новите магии например откриваме такива, които Raise Undead или Wall of Fire. Някои нови чудовища пък са имунизирани към оръжия или магии. Всичко това внася още една стабилна доза стратегическо разнообразие към и без това разнообразната игра. 

Stardock са добавили и нови отличителни характеристики за героите. Наред с всичко останало, като екипировка, магии и умения, може да сте сигурни, че нито един ваш шампион няма да е същият. Факторът „преиграване“ е меко казано огромен, а предвид факта, че една игра отнема часове наред, определено ще прекарате дни, седмици, дори месеци в компанията на тази стратегия. А сега прибавете към всичко това и произволно случващите се събития, като например слънчево затъмнение, увеличаващо силата на чудовищата, и получавате една наистина динамична стратегия.

В заключение,

Fallen Enchantress: Legendary Heroes е много по-добра, балансирана и стабилна спрямо своя предшественик. Картите са по-големи и по-детайлни. Визуално е впечатляваща и вече не насича чак толкова много, няма да ви изхвърля и на десктопа твърде често. Героите са по-шлифовани и няма опасност да се превърнат в супер единици, а нормалните юнити вече не са за подценяване.

Налични са и редица нови опции, като например възможността да намалите заплахите от страна на странстващите чудовища. По този начин ще може да се фокусирате върху вражеските империи. 

Тя не е лишена от проблеми, разбира се. Те обаче са незначителни на фона на предишните неприятности, които тормозеха поредицата, и със сигурност ще бъдат отстранени с няколко ъпдейта.

Пробвайте я, няма да съжалявате.

Автор: Петър Йорданов

Прочетете още нещо